Image-map Startsidan Startsidan Startsidan Presentation Länkar Kontakt Sponsorer Övrigt

2012-02-04

God afton stjärnskott!

Inte mycket cykelrelaterad aktivitet för mig idag inte. Spenderade några timmar av dagen på Sportys Lekland:
Barnen skulle kunna flytta in här, de har så himla kul!

Efter Sportys så åkte vi hem, åt mellis, kollade CX-tävlingen från Lille, och barnen duschade.
GVA-tävlingen i Lille blev ju väldigt spännande, synd om Sven Vanthourenhout som föll på näst sista varvet och tappade sin sololedning där. Snyggt av Sven att släppa iväg honom måste jag säga, hade varit kul med en mindre tippad segrare. Trodde Sven Nys skulle vinna ända till Tom Meeusen klämde sig fram till ledning vid sista springpartiet. Sven gjorde ett snyggt försök på slutet och tog sig förbi Zdenek Stybar,  men kedjan hoppade ner på 39-klingan lagom till upploppet och det var den spurten det. Tom Meeusen tog spurten från spets före Zdenek Stybar, Kevin Pauwels och Sven Nys.

Efter att vi (jag) kollat CX-tävling och gjort oss i ordning så åkte vi hem till min bror och sambo för att hälsa på deras nytillskott Oskar. Nu är jag alltså inte bara pappa och morbror utan även farbror! Han var verkligen jättesöt den lille Oskar. Filip och Ebbah gillade sin nya kusin och kan knappt vänta på att han ska bli lite större så de kan leka tillsammans.

Efter bebisbesöket åt vi pizza. Den till vänster är en barnpizza! Det hade räckt gott och väl med hälften, men mätta blev vi ju. Nu på kvällen väckte frugan mig då jag somnat i Ebbahs säng i samband med deras läggning... Inget velodrombesök eller testcykelträning alltså. Alldeles för trött. Istället jäste vi i TV-soffan och såg det mesta av Melodifestivalen.

Jo, men så här var min dag. Hur var er lördag?

2 kommentarer:

  1. Inställd morgonträning -23 grader. Sen till Arlanda city för att handla skiddressar åt barnen på sports outlet. Hem igen fläskfile, ungsstekt potatis och rostade grönsaker till kvälsmat för att sen avsluta kvälle med Mello och chips. :)

    /Tynnis.

    SvaraRadera
  2. Det låter som en bra dag det, bortsett från den inställda träningen.

    SvaraRadera