Image-map Startsidan Startsidan Startsidan Presentation Länkar Kontakt Sponsorer Övrigt

2012-01-29

Vinterdistansat, första passet på 9 dagar

Har inte tränat sedan förra fredagen så det var väl på tiden nu kände jag. Minus tio på hemmatermometern i morse, det är väl som alltid när jag ska cykla. Vi var fyra från start men i Enviken någonstans vände Martin då han inte kände sig tiptop och frös, det var -14.5 grader då. Strax innan Enviken hade jag gått upp för min första förning för dagen då jag höll på att frysa ihjäl. Så jag gick upp och höjde pulsen och temperaturen en smula. Vi frös väl oss ut till Marnäs men när vi tog oss ann backarna upp mot Fjällgrycksbo så blev vi lite varmare och temperaturen steg också när vi började åka mot Falun igen. Jag hade förväntat mig kaosusla ben men dom höll ihop förvånansvärt bra faktiskt, riktigt kul. Fick ihop tre timmar och femton minuter med 25 i snitt och 149 i snittpuls. Fin dag också för övrigt:
På väg mot Kvarntäkt

Jesper och Lars

Fjällgrycksbo

Dödsvarg!

Ut ur skuggan och in i solen!

Fint skit

Men vi kunde ju haft det mycket sämre än så här faktiskt. Vintercykling i Dalarna är fantastiskt!

6 kommentarer:

  1. Imponerande !!
    Hur klarar ny händer och fötter i denna kyla

    SvaraRadera
  2. Ja alltså man undrar ju vad ni har på er för dunderkläder i den där rysskylan?
    Eller är det bara en annan som är sjukt vek och tycker det är svårt att inte frysa vid -4 till -5.. : )

    SvaraRadera
  3. Fina vintervägar!

    Mvh

    //Bruce, happy

    SvaraRadera
  4. Det blev ju riktigt kallt där när det var kallare än -10, men när jag kom tillbaka till Falun så var det bara -4 så då hade jag tinat upp igen.
    Enkelt tips är att höja intensiteten om man fryser. Åk på långsamma vägar med hög intensitet om det är riktigt kallt.
    Lars hade toppat idag med tunna vantar under vinterhandskarna och tidningspapper i skorna samt en tunn strumpa under de vanliga.
    Jag räknade inte med -14.5 så jag var väl egentligen lite för kallt klädd, en tempoökning, en lång klättring och lite varmare temperaturer räddade mig.

    Tack!

    SvaraRadera
  5. Herre jevvlar vilka vintervyer! #avundsjuk

    SvaraRadera
  6. Jesper ser het ut. Alltid liiiiite före på varje bild.

    SvaraRadera