Image-map Startsidan Startsidan Startsidan Presentation Länkar Kontakt Sponsorer Övrigt

2012-01-13

Hur tänkte du nu Henrik!?

Senast jag körde testcykel var i början på december, den senaste månaden har jag haft 15 vilodagar på grund av sjukdom och jag har känt mig ur form de senaste passen. Idag tänkte jag att jag skulle köra 10 watt mer än senast...
Trots att pulsen var för hög, andningen väldigt ansträngd och det brände i benen sänkte jag aldrig motståndet. Pulsen var nog hög för att jag vilat hela veckan, jag har ju lungkapacitet som en lungsjuk gråsparv och benen var nog bara ovana, så satt jag och tänkte. Tanken var inför passet att köra två gånger 20 minuter. Sex minuter in i andra intervallen skruvade jag av motståndet, satte mig på golvet och tröståt 100g Marabou Frukt & Mandel istället. Nästa gång ska jag försöka använda huvudet när jag planerar och genomför en träning. Försöka.

2 kommentarer:

  1. Frukt & Mandel är inte fel!
    Visst är det härligt när huvet liksom inte fattar att kroppen inte vill va med även om huvet tror det, "man har ju vilat juh!"... :)

    SvaraRadera