Image-map Startsidan Startsidan Startsidan Presentation Länkar Kontakt Sponsorer Övrigt

2012-01-19

En sådan där dag...

..då det mesta stämmer i cyklingen.

Härligt värre att kunna trampa iväg från Södra Backa och känna att träningen börjar ge resultat. Öppnade i halvfart men köttade desto mer när jag lämnade Borlänge. Då vred jag upp intensiteten några snäpp, benen svarade positivt så jag behövde mest fokusera på att hålla i styret. Hade ett par kortare svackor men det blev ju ett riktigt kvalitetspass av dagens cykelpendling. Det var dimma vid alla vattendrag och där nypte det lite extra i kinderna, när jag kom hem så såg jag att det var -10 ute så det var kanske inte så konstigt att det nypte lite i kinderna emellanåt. Så fantastiskt skönt att kunna stampa på pedalerna, åka med släpp i kurvorna och bara njuta av att kroppen utvecklas åt rätt håll.

1 kommentar: