Image-map Startsidan Startsidan Startsidan Presentation Länkar Kontakt Sponsorer Övrigt

2009-05-13

Lysande svenska insatser också idag

Lövkvist tappar förvisso ledartröjan, trots sin tredjeplats på dagens bergsetapp. Och Kessiakoff visar god klass och blev tia idag. Helt plötsligt har vi svenskhopp i bergsetapper i de största tourerna. Helt otroligt faktiskt.

Mina ekrar finns nu i Falun. Så alltså har jag alla komponenter till svinlätta hjul. 511 gram fälgar, 296 gram nav och 17 gram nipplar. Totalt 824 gram alltså. och då ska ekrar läggas till denna summa. Jag hoppades på totalt 1080g och tror nog att jag klarar den vikten. Tyvärr finns det ju nu svenska MTB-fälgar som är lättast i världen. Tänka sig. Appropå svenska framgångar. 250 +-4 gram skall dom väga. Mina väger ju 255.5 g/st alltså kanske jag inte kommer ha sveriges lättaste hjul ändå. Men kanske de som är dyrast i inköp. Haha.

3 kommentarer:

  1. Vilka SVENSKA fälgar ?

    SvaraRadera
  2. Innolite's kolfiberfälgar. Tror inte Öijer vågar länka för att någon annan ska bygga lättare hjul än honom. :) http://innolite.se/Produkter.aspx?id=15

    SvaraRadera
  3. Japp det är jag som ska bygga dom hjulen. Kommer även köra med deras skivor...;o) Snorlätt ska det bli.

    SvaraRadera