Image-map Startsidan Startsidan Startsidan Presentation Länkar Kontakt Sponsorer Övrigt

2010-02-03

Skidåknigen på Lugnet idag

Vaknade med träningsvärk i magen från gårdagens pass. Petter hade lovat igår att ljumskarna skulle kännas, men det har jag inte märkt av. Än. Uppe på Lugnet idag mötte jag Roine Grönlund, Erik "Spiken" Jannesson, Adam Steen, Lars SutherMagnus Darvell, och dagens skräll; Oscar Ekstam som aldrig tidigare stått på ett par längdskidor. Oscar var förvisso bara med oss några hundra meter men han fick sina första 45-50 minuter längdåkning idag. Vi andra åkte den alternativa milen på 1.02. Jag blev trött, hade dåligt fäste, var klen och svettig. Lars stakade upp för varenda backe. Och dom backarna är inte dåliga. Jag tyckte det var skitjobbigt att bara gå upp där han stakade.
Efter alternativa milen så hade Adam en snittpuls på 113, jag hade tyvärr glömt klockan men hade säkert närmare 160 i snittpuls. Adam jagade timmar men vi andra gav oss. Magnus, Erik och jag körde lite stakintervall-tävlingar mot varandra nere på stadion. Erik var överlägset bäst men jag lyckades klå Magnus i varenda heat. En fjäder i min hatt, helt klart.

Första gången någonsin som Oscar står på ett par längdskidor, eller var det långfärdsskridskor? Magnus smetar på lite Blå extra.

Stilstudie på Oscar, Lars Suther och Adam (som fegade med fristil).

När vi var på kullen där elljusspåret varvar bredvid djurhagarna så var det någon tjej som tagit ut kurvan lite väl mycket.

Uppe på toppen skulle skidåkarna stanna för att plocka fram vätskebältet och dricka lite. Ni vet hur det är med det där.

Foto: Satio

2 kommentarer:

  1. Det blev ju succé rätt igenom :)

    SvaraRadera
  2. Kanonsuccé!

    Tack för sällskapet de få hundra metrarna det varade ;)

    SvaraRadera