Inför året så satte jag upp några mål. Bland annat lite tävlingsrelaterade målsättningar, men även ett mål med min träning och det var att träna i snitt en timme per dag under 2012. I och med gårdagens pass så nådde jag upp till dom 366 timmar som jag behövde för detta!
Dagens och morgondagens träningar med elitlaget blir alltså ren bonus, ska försöka tänka på det när det går tungt...
Att jag hade ett mängdmål med min träning var för att det annars blir lätt att vara lat. Skippa den där pendlingen och liknande. Förra året fick jag ihop 290 timmar och kände att det var bra, men inte jättebra. Kunde jag träna mer så skulle jag bli piggare, starkare och må bättre, så jag bestämde mig för att försöka öka till en timme om dagen. Detta har gjort att jag under året tänkt på detta mål och därmed också kanske gjort några obekväma träningar för att kunna nå dit. Målsättningar är guld värt om man är ute efter förbättring.
2012-12-29
2012-12-28
Fullt upp idag med elitlagsamling +ANNAT
Dagen började med uppstigning i huvudstaden och ett snabbt farväl av svärmor. Upp till Gävle med hyrbilen för att hämta ut Bin Saaben som nu är i "Ta mig hem-läge" och sedan vidare till Falun där jag hoppade i cykelkläderna och slängde ihop hojen.
Kom en liten pyttesmula sent till samlingen och sedan har det rullat på mer eller mindre fram till nu. Har fortfarande saker att göra innan dagen blir godnatt, men tar en paus. För er skull.
Idag blev vi sex cyklister från elitlaget, av totalt nio. En körde ett test på förmiddagen, en är i Spanien och en var tvungen att jobba. Vi skulle köra en lugn runda på drygt två timmar, men det gick väl lite halvfort ibland.Här tar jag ofta bilder, mellan Vassbo och Olsbacka
När vi närmade oss en ganska lång backe så berättade jag om "en kul grej" som vi skulle göra. Nämligen en slags backtest. Så vi körde backtävling med gemensam start där gratis fika stod på spel. Jag kom upp på 5.46, men snabbast upp av oss sex blev Viktor Knutsson (som dricker på bilden). Lite intressant om Viktor är att han började cykla 2011 och är 193 centimeter kort.
Efter cyklingen så satte vi oss på Café Skyttepaviljongen på Lugnet för att lära känna varandra lite bättre och prata inför säsongen 2013.
Imorgon är en ny dag, med hemliga intervaller (har kommit på en intervallvariant som jag inte tror någon i laget har testat) följt av en cykelrunda. Vi avslutar sedan med lite fika och cykelprovning. Vädret ser ut att bli snöigt. Nu ska jag slänga in GPS-rutt i min GPS, fixa vinterhojen (skärm, byte av drivlina) samt skruva ihop nästa års racer. Vi hörs!
2012-12-27
Cyklat på Järvafältet
Hittade ett varv som jag också körde intensivt en gång. Blev 18-19 minuter jobbighet och ungefär en och en halv timme totalt. Det blev sovmorgon i morse, vilket var välbehövligt men det stal också en del cykeltid.
Nu ska jag iväg för att träffa någon att prata 2013 med, sådant är alltid intressant.
2012-12-26
Bio-dags
Är i Kista galleria och ska se någon läskig film, så det blir nog en sömnlös natt...
Har cyklat 0 km idag men tänkte ut en sväng imorgon.
Har cyklat 0 km idag men tänkte ut en sväng imorgon.
Sliten i ögat
Bortsett från detta så känner jag mig oväntat fräsch idag faktiskt. Var orolig för distansen igår då det var länge sedan jag åkte speciellt långt. Har ju hoppats komma igång med distansandet och det kan jag väl ändå tycka att jag gjort nu. Hemligheten till att orka köra distans länge är farthålling, choklad och Coca-Cola.
Känns bra att jag är igång nu inför elitlagsamlingen i helgen, hade blivit onödigt hårt för mig annars om jag vait totalt ur slag. Nu vet jag i alla fall att jag orkar hålla på ett tag.
Ett problem kvarstår dock: Förr kunde jag besegra en backe med kraft, nu måste jag ta till lättare växlar...
Känns bra att jag är igång nu inför elitlagsamlingen i helgen, hade blivit onödigt hårt för mig annars om jag vait totalt ur slag. Nu vet jag i alla fall att jag orkar hålla på ett tag.
Ett problem kvarstår dock: Förr kunde jag besegra en backe med kraft, nu måste jag ta till lättare växlar...
2012-12-25
Äventyrscykling
Vår bil blev livlös i Gävlebro idag. Vi ringde bärgning, skjuts för familjen och bestämde att jag skulle cykla ner. Det gjorde jag. Finns mycket att säga om detta pass, men det får bli imorgon i sådant fall. Nu är det sovdags, god natt!
Fick ni några julkvartar?
Jag gav mig själv tre stycken igår kväll och dom var fruktansvärda.
Snittpulsen blev 168 i alla tre intervaller, vilket betyder 85.7% av max.
Nu packas det för fullt här hemma då vi ska åka till Stockholm alldeles strax. Jag har laddat in denna runda i min GPS och hoppas hitta runt där i eftermiddag. Ska bli helskoj. Kommer kanske ut vid halv två i bästa fall så det blir en del mörkercykling, men lampan är laddad så det borde gå bra.
Snittpulsen blev 168 i alla tre intervaller, vilket betyder 85.7% av max.
Nu packas det för fullt här hemma då vi ska åka till Stockholm alldeles strax. Jag har laddat in denna runda i min GPS och hoppas hitta runt där i eftermiddag. Ska bli helskoj. Kommer kanske ut vid halv två i bästa fall så det blir en del mörkercykling, men lampan är laddad så det borde gå bra.
Etiketter:
Cykling,
Garmin Cykel,
Intervaller
2012-12-24
Vinnaren av en Workbike från Monark är...
God jul kära bloggläsare
Hoppas att ni alla får precis den härliga julhelg som ni förtjänar.
God jul!
Med vintriga julhälsningar
Henrik Öijer
Etiketter:
jul
2012-12-23
Vinnare av BikeSweden och Emil Lindgren Racings priser
Vinnarna för lucka 20 och lucka 21 vinner alltså cykelguidning i Stockholm för 10 personer respektive ett dygn hemma hos Emil Lingdren. Och dom lyckliga vinnarna är...
Guidningen i Stockholm för 10 personer vinns av: Victor Andersson, Örnsköldsvik
Ett dygn hos Emil Lindgren vinns av: Gustav Larsson, Jönköping
Stort grattis till er bägge två!
Guidningen i Stockholm för 10 personer vinns av: Victor Andersson, Örnsköldsvik
Ett dygn hos Emil Lindgren vinns av: Gustav Larsson, Jönköping
Stort grattis till er bägge två!
Etiketter:
Adventskalendertävling,
BikeSweden,
Cykling,
Emil Lindgren
SISTA LUCKAN!!! En cykel från Monark
Hej kära bloggläsare!
I år hade jag betydligt finare prisbord än förra året, men inte 24 priser så därför blir denna sista lucka en tvådagars där jag drar vinnaren på julaftons kväll efter 22. Denna lucka är därför öppen från nu till och med 21:59 den 24:e december. Jag hoppas att ni ändå uppskattat denna kalender och att ni fortsätter att läsa min blogg framöver. Glöm inte barnen, totalt har nu över 10.000:- samlats in: http://insamling.sos-barnbyar.se/insamling/Dala600
Dagens lucka sponsras av Monark och är värd ca: 10.000:-, se här vad du finner i lucka 23-24
Monark Workbike finns i två färger, med 1 eller 3 växlar och ramen är sedan många år testad av sveriges hårdaste yrkesgrupp: cyklande brevbärare. I denna cykel får du en pålitlig kamrat för många, oändligt många år framöver.
Monark Exercise heter företaget bakom Monark. Monark Exercise är också distributör för Bianchi i Sverige.
Eftersom luckan gäller för två dagar så blir det också två frågor. Denna luckas frågor är:
Fråga 1: Vad har Monark Workbike för kedja?
1. KMC X410
X. KCM 410Z
2. KMC Z410
Fråga 2: I fredags (den 21:a december) blev jag med på bild på Bianchi Sveriges facebooksida, vad är det för cykel jag stoppar ner i kartongen?
1. Bianchi Sempre
X. Bianchi Oltre
2. Bianchi Zurigo
Era vinstchanser minskar inte av att gilla Bianchi Sveriges facebooksida och denna lucka är öppen till och med 24:a december 2012 till klockan 21:59.
Regler och villkor: Glöm inte att ange din adress när du svarat, så att vi kan skicka din vinst. Varje dag från första december till och med den 24:e december kommer en tävling där vinnare utses och offentliggörs dagen efter. Om jag har fått förhinder så förbehåller jag mig rätten att skjuta fram offentliggörandet. Man får bara skicka in ett tävlingsbidrag/tävlingsdag och svaren skickas till henrikoijer@gmail.com Tävlingen är öppen till 23:59 under tävlingsdagen, alla svar som kommer in efter den tidpunkten ogillas. Vinnaren betalar eventuell vinstskatt. Din e-postadress kommer att sparas av mig och kan sedan användas av mig för utskick gällande projekt jag gör eller information angående bloggen. Din e-postadress kommer inte lämnas vidare till någon annan. Reglerna kan komma att uppdateras under vägen fram till juldagen, håll dig uppdaterad på aktuella regler och villkor.
I år hade jag betydligt finare prisbord än förra året, men inte 24 priser så därför blir denna sista lucka en tvådagars där jag drar vinnaren på julaftons kväll efter 22. Denna lucka är därför öppen från nu till och med 21:59 den 24:e december. Jag hoppas att ni ändå uppskattat denna kalender och att ni fortsätter att läsa min blogg framöver. Glöm inte barnen, totalt har nu över 10.000:- samlats in: http://insamling.sos-barnbyar.se/insamling/Dala600
Dagens lucka sponsras av Monark och är värd ca: 10.000:-, se här vad du finner i lucka 23-24
Monark Workbike finns i två färger, med 1 eller 3 växlar och ramen är sedan många år testad av sveriges hårdaste yrkesgrupp: cyklande brevbärare. I denna cykel får du en pålitlig kamrat för många, oändligt många år framöver.
Monark Exercise heter företaget bakom Monark. Monark Exercise är också distributör för Bianchi i Sverige.
Eftersom luckan gäller för två dagar så blir det också två frågor. Denna luckas frågor är:
Fråga 1: Vad har Monark Workbike för kedja?
1. KMC X410
X. KCM 410Z
2. KMC Z410
Fråga 2: I fredags (den 21:a december) blev jag med på bild på Bianchi Sveriges facebooksida, vad är det för cykel jag stoppar ner i kartongen?
1. Bianchi Sempre
X. Bianchi Oltre
2. Bianchi Zurigo
Era vinstchanser minskar inte av att gilla Bianchi Sveriges facebooksida och denna lucka är öppen till och med 24:a december 2012 till klockan 21:59.
Regler och villkor: Glöm inte att ange din adress när du svarat, så att vi kan skicka din vinst. Varje dag från första december till och med den 24:e december kommer en tävling där vinnare utses och offentliggörs dagen efter. Om jag har fått förhinder så förbehåller jag mig rätten att skjuta fram offentliggörandet. Man får bara skicka in ett tävlingsbidrag/tävlingsdag och svaren skickas till henrikoijer@gmail.com Tävlingen är öppen till 23:59 under tävlingsdagen, alla svar som kommer in efter den tidpunkten ogillas. Vinnaren betalar eventuell vinstskatt. Din e-postadress kommer att sparas av mig och kan sedan användas av mig för utskick gällande projekt jag gör eller information angående bloggen. Din e-postadress kommer inte lämnas vidare till någon annan. Reglerna kan komma att uppdateras under vägen fram till juldagen, håll dig uppdaterad på aktuella regler och villkor.
Etiketter:
Adventskalendertävling,
Bianchi,
Cykling,
Monark,
Monark Exercise AB,
Tävling på bloggen
2012-12-22
Vinterdistans med Viktor
Viktor skrev igår att han fyller år idag (22, Grattis!) och därför ville sticka ut nio för att hinna hem till tre. Redan där förstod jag ju att det är bra virke i den gossen. Min plan var att försöka få till tre-fyra timmar för att lära mig att köra distans igen, brukar ju ta något pass att komma igång med det där. Inte nog med att Viktor skulle köra längre än mig, det visade sig också att han var starkare än mig. Bådar gott det för elitlaget, som han blir en del av. För egen del betyder det att jag har lite att jobba på.
Efter 2½ timme ungefär så skildes våra vägar åt, han drog iväg bort från Falun och jag tog sikte mot Falun via Aspeboda-Källviken.
Alltid skönt när starkare cyklister måste stanna för att fixa något. Här: is i pedalen.
Ni med lokalkännedom eller bra bildminne känner igen er här då vi är i Solarvet mellan Sågmyra och Rexbo.
Jag fick ihop 3.41 på klockan med en snitthastighet av mäktiga 21.9 km/h och en snittpuls på 152 (77.5% av max).
Efter rundan blev det lite mat innan jag tog med mig barnen till stan och julklappsjakt.
13 minuter vila för mig och intensivt lekande för barnen på biblioteket
Ni med lokalkännedom eller bra bildminne känner igen er här då vi är i Solarvet mellan Sågmyra och Rexbo.
Jag fick ihop 3.41 på klockan med en snitthastighet av mäktiga 21.9 km/h och en snittpuls på 152 (77.5% av max).
Efter rundan blev det lite mat innan jag tog med mig barnen till stan och julklappsjakt.
13 minuter vila för mig och intensivt lekande för barnen på biblioteket
En timmes snöhögslekande har vi också hunnit med innan vi äntligen landat här hemma i värmen
Etiketter:
Cykling,
Ebbah,
Filip,
Viktor Knutsson
Lucka 22: SOS Barnbyar
Eftersom det är juletider så handlar det inte bara om att få, i dagens lucka handlar det om att ge.
Ni som har läst här några månader missade nog inte när jag cyklade runt Dalarnas 15 kommuner i ett svep. En runda på drygt 600 kilometer som avverkades på mindre än 23 timmar. I samband med den så startade jag en insamling för SOS-Barnbyar där jag främst ville få företag att skänka 1 krona per cyklad kilometer för att motivera mig lite extra att fullfölja. Men även privatpersoner fick givetvis donera valfri summa. Målet var 6000:- och vi nådde upp till otroliga 8806:-!
Nu är insamlingen öppen igen och jag hoppas att vi även i juletider kan tänka på barn som har det svårt. Mitt nya mål är att nå 10.000:- innan året är slut, hoppas du vill vara med.
Här kan du läsa vad jag skrev inför Dala600, som rundan kom att kallas: http://oijer.blogspot.se/2012/09/dala600.html
Här kan du kolla ett långt inlägg med massor av text och bilder från rundan: http://oijer.blogspot.se/2012/09/min-dalarunda.html
Här är en länk till min insamling hos SOS-Barnbyar, där du också kan se vilka belopp som donerats och vilka hälsningar jag fått: http://insamling.sos-barnbyar.se/insamling/Dala600
Ni som har läst här några månader missade nog inte när jag cyklade runt Dalarnas 15 kommuner i ett svep. En runda på drygt 600 kilometer som avverkades på mindre än 23 timmar. I samband med den så startade jag en insamling för SOS-Barnbyar där jag främst ville få företag att skänka 1 krona per cyklad kilometer för att motivera mig lite extra att fullfölja. Men även privatpersoner fick givetvis donera valfri summa. Målet var 6000:- och vi nådde upp till otroliga 8806:-!
Nu är insamlingen öppen igen och jag hoppas att vi även i juletider kan tänka på barn som har det svårt. Mitt nya mål är att nå 10.000:- innan året är slut, hoppas du vill vara med.
Här kan du läsa vad jag skrev inför Dala600, som rundan kom att kallas: http://oijer.blogspot.se/2012/09/dala600.html
Här kan du kolla ett långt inlägg med massor av text och bilder från rundan: http://oijer.blogspot.se/2012/09/min-dalarunda.html
Här är en länk till min insamling hos SOS-Barnbyar, där du också kan se vilka belopp som donerats och vilka hälsningar jag fått: http://insamling.sos-barnbyar.se/insamling/Dala600
Etiketter:
Adventskalendertävling
2012-12-21
Har varit på Monark
Vägen svängde, men det gjorde inte denna bilist
Inne hos Monark i Vansbro hänger några tavlor med ruskigt läckra motiv
För cyklisten som ska köra i kärlekströjan!
Denna bild fann jag på Bianchi Sveriges facebooksida. Gilla den om ni vill hänga med i vad som händer hos Bianchi Sverige.
Häftigt farsan!
Eftersom jag brukar cykla ute på vintern så ville barnen också göra det, svårt att säga nej då.
Ja, men visst. Besök i Vansbro, myskväll med barnen och fyrtiotusenmiljarder dagar ledigt! Bra start på denna julhelg. Nu borde jag försöka fixa lite med vintercrossen så den blir självgående igen. Förresten! För första gången någonsin så har jag nu en cykeltröja i storlek Large. Kan inte fatta, jag är väl en Small-kille?
Inne hos Monark i Vansbro hänger några tavlor med ruskigt läckra motiv
För cyklisten som ska köra i kärlekströjan!
Denna bild fann jag på Bianchi Sveriges facebooksida. Gilla den om ni vill hänga med i vad som händer hos Bianchi Sverige.
Häftigt farsan!
Eftersom jag brukar cykla ute på vintern så ville barnen också göra det, svårt att säga nej då.
Ja, men visst. Besök i Vansbro, myskväll med barnen och fyrtiotusenmiljarder dagar ledigt! Bra start på denna julhelg. Nu borde jag försöka fixa lite med vintercrossen så den blir självgående igen. Förresten! För första gången någonsin så har jag nu en cykeltröja i storlek Large. Kan inte fatta, jag är väl en Small-kille?
Etiketter:
Cykling,
FCK-Elit,
Monark Exercise AB,
Sponsor
Lucka 21: Vinn ett dygn med Emil Lindgren
Bakom dagens lucka finner vi Emil Lindgren Racing, alltså MTB-proffset Emil Lindgrens företag, så här skriver han själv om dagens pris:
"Emil Lindgren Racing erbjuder inspiration, föredrag, kurser och motivation.
Då jag sedan barnsben fokuserat på att ha kul på en cykel, har det resulterat i att jag blivit ganska bra på att just cykla. Framförallt teknisk cykling är min starka sida, vilket har medfört att jag får många frågor angående kurser där man helt enkelt lär sig cykla smidigare och ha roligare.
Jag kör detta i mån av tid än så länge då mitt arbete som proffscyklist tar mycket tid och däremellan ska även familjen få plats. I framtiden kommer det dock finnas fler möjligheter.
Kom hem till oss och se hur jag lever, tränar och fördriver dagarna. Är ganska bra på att prata och ta tillvara på timmarna, så det blir oförglömliga 24 timmar!"
Emil bjuder på helpension hemma hos sig, boende, mat och träning. Så ta med en cykel om du vinner, landsväg eller MTB spelar ingen roll. Priset kan kvitteras ut en vardag under 2013 då Emil är hemma i Säter.
Dagens fråga:
Vad väger Emil Lindgren?
1. 62-65
X. 65-68
2. 68-71
In och leta nu på Emil Lindgrens hemsida
Denna lucka är öppen 21:a december 2012 till klockan 23:59.
Regler och villkor: Glöm inte att ange din adress när du svarat, så att vi kan skicka din vinst. Varje dag från första december till och med den 24:e december kommer en tävling där vinnare utses och offentliggörs dagen efter. Om jag har fått förhinder så förbehåller jag mig rätten att skjuta fram offentliggörandet. Man får bara skicka in ett tävlingsbidrag/tävlingsdag och svaren skickas till henrikoijer@gmail.com Tävlingen är öppen till 23:59 under tävlingsdagen, alla svar som kommer in efter den tidpunkten ogillas. Vinnaren betalar eventuell vinstskatt. Din e-postadress kommer att sparas av mig och kan sedan användas av mig för utskick gällande projekt jag gör eller information angående bloggen. Din e-postadress kommer inte lämnas vidare till någon annan. Reglerna kan komma att uppdateras under vägen fram till juldagen, håll dig uppdaterad på aktuella regler och villkor.
"Emil Lindgren Racing erbjuder inspiration, föredrag, kurser och motivation.
Då jag sedan barnsben fokuserat på att ha kul på en cykel, har det resulterat i att jag blivit ganska bra på att just cykla. Framförallt teknisk cykling är min starka sida, vilket har medfört att jag får många frågor angående kurser där man helt enkelt lär sig cykla smidigare och ha roligare.
Jag kör detta i mån av tid än så länge då mitt arbete som proffscyklist tar mycket tid och däremellan ska även familjen få plats. I framtiden kommer det dock finnas fler möjligheter.
Kom hem till oss och se hur jag lever, tränar och fördriver dagarna. Är ganska bra på att prata och ta tillvara på timmarna, så det blir oförglömliga 24 timmar!"
Emil bjuder på helpension hemma hos sig, boende, mat och träning. Så ta med en cykel om du vinner, landsväg eller MTB spelar ingen roll. Priset kan kvitteras ut en vardag under 2013 då Emil är hemma i Säter.
Dagens fråga:
Vad väger Emil Lindgren?
1. 62-65
X. 65-68
2. 68-71
In och leta nu på Emil Lindgrens hemsida
Denna lucka är öppen 21:a december 2012 till klockan 23:59.
Regler och villkor: Glöm inte att ange din adress när du svarat, så att vi kan skicka din vinst. Varje dag från första december till och med den 24:e december kommer en tävling där vinnare utses och offentliggörs dagen efter. Om jag har fått förhinder så förbehåller jag mig rätten att skjuta fram offentliggörandet. Man får bara skicka in ett tävlingsbidrag/tävlingsdag och svaren skickas till henrikoijer@gmail.com Tävlingen är öppen till 23:59 under tävlingsdagen, alla svar som kommer in efter den tidpunkten ogillas. Vinnaren betalar eventuell vinstskatt. Din e-postadress kommer att sparas av mig och kan sedan användas av mig för utskick gällande projekt jag gör eller information angående bloggen. Din e-postadress kommer inte lämnas vidare till någon annan. Reglerna kan komma att uppdateras under vägen fram till juldagen, håll dig uppdaterad på aktuella regler och villkor.
2012-12-20
Vinnaren av ett Kilsbergstramp och övernattning på Kilsbergen konferens och lodge
vinnaren av en övernattning i stuga hos Kilsbergen konferens & lodge samt fyra timmar MTB-guidning är...
Marie Hjerpe, Falun!
Stort grattis till dig Marie.
Marie Hjerpe, Falun!
Stort grattis till dig Marie.
Etiketter:
Adventskalendertävling,
Cykling
Lucka 20: Cykeldag med BikeSweden
Dagens lucka från BikeSweden innehåller följande:
Cykelguidning med BikeSweden i Stockholm (3 timmar)
Företagskickoff i skogen eller kompiscykling i stan för 10 personer?
Vinnaren av dagens tävling bestämmer agendan och får ta med sig 9 vänner eller kollegor för att cykla i Stockholm.
Den lyckliga vinnaren kan ta med sig sina cykellösa kompisar på våra schyssta mountainbikes från
Bianchi och följa med vår cykelguide på en tur i Nationalstadsparken eller utmana sina kompisar på
en motionsrunda.
Vill ni hellre ta det lugnare och lära er lite mer om Stockholm så förlänger vi vår sightseeingtur i Stockholm
och bjuder in er till en privat runda där vår guide berättar om Stockholm och dess historia. Cyklingen startar på vår
cykeluthyrning vid Historiska museet på Narvavägen och vi avslutar på samma plats.
Varje deltagare får en wrap från Bianchicafeét och en cykelflaska.
Värde: 8000:-
Dagens fråga:
Vad kostar det att hyra en racer ett dygn?
1. 290:-
X. 350:-
2. 500:-
In och leta nu på BikeSwedens hemsida
Denna lucka är öppen 20:e december 2012 till klockan 23:59.
Regler och villkor: Glöm inte att ange din adress när du svarat, så att vi kan skicka din vinst. Varje dag från första december till och med den 24:e december kommer en tävling där vinnare utses och offentliggörs dagen efter. Om jag har fått förhinder så förbehåller jag mig rätten att skjuta fram offentliggörandet. Man får bara skicka in ett tävlingsbidrag/tävlingsdag och svaren skickas till henrikoijer@gmail.com Tävlingen är öppen till 23:59 under tävlingsdagen, alla svar som kommer in efter den tidpunkten ogillas. Vinnaren betalar eventuell vinstskatt. Din e-postadress kommer att sparas av mig och kan sedan användas av mig för utskick gällande projekt jag gör eller information angående bloggen. Din e-postadress kommer inte lämnas vidare till någon annan. Reglerna kan komma att uppdateras under vägen fram till juldagen, håll dig uppdaterad på aktuella regler och villkor.
Cykelguidning med BikeSweden i Stockholm (3 timmar)
Företagskickoff i skogen eller kompiscykling i stan för 10 personer?
Vinnaren av dagens tävling bestämmer agendan och får ta med sig 9 vänner eller kollegor för att cykla i Stockholm.
Den lyckliga vinnaren kan ta med sig sina cykellösa kompisar på våra schyssta mountainbikes från
Bianchi och följa med vår cykelguide på en tur i Nationalstadsparken eller utmana sina kompisar på
en motionsrunda.
Vill ni hellre ta det lugnare och lära er lite mer om Stockholm så förlänger vi vår sightseeingtur i Stockholm
och bjuder in er till en privat runda där vår guide berättar om Stockholm och dess historia. Cyklingen startar på vår
cykeluthyrning vid Historiska museet på Narvavägen och vi avslutar på samma plats.
Varje deltagare får en wrap från Bianchicafeét och en cykelflaska.
Värde: 8000:-
Dagens fråga:
Vad kostar det att hyra en racer ett dygn?
1. 290:-
X. 350:-
2. 500:-
In och leta nu på BikeSwedens hemsida
Denna lucka är öppen 20:e december 2012 till klockan 23:59.
Regler och villkor: Glöm inte att ange din adress när du svarat, så att vi kan skicka din vinst. Varje dag från första december till och med den 24:e december kommer en tävling där vinnare utses och offentliggörs dagen efter. Om jag har fått förhinder så förbehåller jag mig rätten att skjuta fram offentliggörandet. Man får bara skicka in ett tävlingsbidrag/tävlingsdag och svaren skickas till henrikoijer@gmail.com Tävlingen är öppen till 23:59 under tävlingsdagen, alla svar som kommer in efter den tidpunkten ogillas. Vinnaren betalar eventuell vinstskatt. Din e-postadress kommer att sparas av mig och kan sedan användas av mig för utskick gällande projekt jag gör eller information angående bloggen. Din e-postadress kommer inte lämnas vidare till någon annan. Reglerna kan komma att uppdateras under vägen fram till juldagen, håll dig uppdaterad på aktuella regler och villkor.
Etiketter:
Adventskalendertävling,
BikeSweden
2012-12-19
Har varit på julbord med jobbet
Vi var på Haganäs, det gick bra, det var gott och vi blev mätta. Tillbaka på kontoret skulle vi göra en tipspromenad men när jag i ett tidigt skede insåg att jag inte skulle vinna så gav jag upp och struntade i det. Haha, bra inställning!
När julklapparna var utdelade så pangade jag hem på knappa timmen med en snittpuls på 81.6% av max. Gött så. Imorgon gör jag min sista arbetsdag innan sjutton dagars ledighet. Ska bli så himla skönt!
När julklapparna var utdelade så pangade jag hem på knappa timmen med en snittpuls på 81.6% av max. Gött så. Imorgon gör jag min sista arbetsdag innan sjutton dagars ledighet. Ska bli så himla skönt!
Härlig morgon
Att snittpulsen blev så hög beror nog mer på otränad än ansträngning. Jag kämpar på ändå. Med en gnutta tur och en stor portion skicklighet så kan jag nå ett av mina träningsmål i år, nämligen ett snitt på en timme om dagen.
Prenumerera på:
Inlägg (Atom)



































