2012-10-07
Några bilder från Kumlacrossen 2012, dag 2
Från idag, dag 2 i Kumla och tagna med min mobil. Imorgon kommer fler bilder då jag har 191 bilder i min kamera från bägge dagarna också...
Etiketter:
CX-Cupen,
Cykling,
Kumlacrossen,
Tävlingsbilder 2012
Sexa idag, fortsatt totalledare
Foto: http://www.adamsteen.se
Hade kanske kunnat styra upp en finfin fjärdeplats idag, istället kavlade av jag mitt livs första tubdäck med lite drygt ett varv kvar. Tappade ändå bara en placering, trots depåbesök, och blev sexa idag.
Hade kanske kunnat styra upp en finfin fjärdeplats idag, istället kavlade av jag mitt livs första tubdäck med lite drygt ett varv kvar. Tappade ändå bara en placering, trots depåbesök, och blev sexa idag.
Ny dag, nya poäng att slåss om
Vaknade upp på ett Scandic i Örebro med dessa skönheter på rummet
Almby IK ska bjuda på en ny variant av gårdagens bana, som var riktigt bra. Det är så kul med cykelcross när vi cyklister har olika styrkor på en varierad bana, för det märks så tydligt var man är bra eller mindre bra. Förra CX-helgen trodde jag inte att jag skulle fixa topp-5 men blev 3:a och 4:a. Denna helg bjuder på mycket bättre motstånd så jag hade jag varit nöjd med placeringar kring 7:a-8:a, blev 5:a igår. Hittills bara positiva överraskningar alltså och jag hoppas givetvis att det går att upprepa detta.
I Branäs hade jag en sämre andradag, ska försöka göra en fantastisk andradag denna helg. Det vore så kul om jag kunde få lite häng på snabbare cyklister, åtminstone några varv. Vi får se hur det löser sig, det viktiga i CX är att man har pannben och kämpar i alla 60 minuter.
Almby IK ska bjuda på en ny variant av gårdagens bana, som var riktigt bra. Det är så kul med cykelcross när vi cyklister har olika styrkor på en varierad bana, för det märks så tydligt var man är bra eller mindre bra. Förra CX-helgen trodde jag inte att jag skulle fixa topp-5 men blev 3:a och 4:a. Denna helg bjuder på mycket bättre motstånd så jag hade jag varit nöjd med placeringar kring 7:a-8:a, blev 5:a igår. Hittills bara positiva överraskningar alltså och jag hoppas givetvis att det går att upprepa detta.
I Branäs hade jag en sämre andradag, ska försöka göra en fantastisk andradag denna helg. Det vore så kul om jag kunde få lite häng på snabbare cyklister, åtminstone några varv. Vi får se hur det löser sig, det viktiga i CX är att man har pannben och kämpar i alla 60 minuter.
2012-10-06
Ny pyjamas
Gjorde ett bra lopp idag och korsade mållinjen som femma. Alla framför mig är ju en klass bättre så det var inga jag hade räknat med att vara före heller. Men att lyckas få så många andra efter mig var ju riktigt lyckat, för nu får jag åka i gula ledartröjan en dag eller två. Supernöjd med detta och det är första gången jag får en ledartröja i CX-cupen, jag har ju bara delat ut sådana annars och har väl ett gäng hemma sedan samordningsåren.
Men nu har jag flest poäng, tänka sig.
Resultat Kumlacrossen 2012 dag 1:
1. Magnus Darvell
2. Linus Dahlberg
3. Jesper Dahlström
4. Martin Eriksson
5. Henrik Öijer
På väg i Kalasbussen
Nu lämnar vi vackra Falun bakom oss och reser med destination Kumla. Cykeln är i kanonfint skick, hoppas benen är detsamma. Vädret är ju också fint. Allt är fint. Fint!
2012-10-05
Cyklar i stället
Hemma hos oss
Förlåt för dåligt bloggande, men det ligger på. Hela tiden. Nu ska jag tvätta cykeln, ta hand om tvätt och kanske limma ett hjul eller två. Måste raka benen också. Att packa har jag gett upp, det får bli morgondagens biff.
Förlåt för dåligt bloggande, men det ligger på. Hela tiden. Nu ska jag tvätta cykeln, ta hand om tvätt och kanske limma ett hjul eller två. Måste raka benen också. Att packa har jag gett upp, det får bli morgondagens biff.
Cykelplan för dagen och skvaller
Hej vänner!
Idag ska jag försöka få till en timme väckningspass för att få igång kroppen till helgens två deltävlingar i CX-cupen. Jag ska också limma ett par hjul, tvätta cykeln, raka benen och helst packa också.
Vidare så MÅSTE jag verkligen lägga in rapport från ungdomsavslutningen på http://www.falucykelklubb.se samt lägga in starttider för våra deltävlingar i CX-Cupen.
Jag borde också hugga tag i lite annat föreningsarbete snart, men det kan faktiskt vänta någon dag. Allt måste inte hända på en dag och när det blir mycket så lär man prioritera.
Antagligen blir det några mejl om klubblaget också. 14 namn på listan, 8 cyklister klara. 14 är på tok för många. 10 är nog max för vad vi kan hantera. Vilket också leder mig in på skvallret. Tänker inte namedropa någon, men jag har hört om två klubbar som gör nysatsningar och kommer plocka åkare från Cykelcity och Team Trek/CKC4. Det blir med andra ord två starka lag. Vi vet också att laget Cykelcity blir kvar, men blir halvnorskt och med ny sponsor. CK Valhall blir väl kvar? Hur blir det med Team TREK/CKC4? Har också hört att Mölndal kanske lägger ner elitsatsningen, vore trist om det blev så. Göteborg borde ha tillräckligt med cyklister för ett lag.
Det verkar ändå som om det blir fler och jämnare lag nästa år, tror det kan vara positivt för sporten och göra tävlingarna tuffare, roligare, mer intressanta och öppnare.
Rätta mig om jag har fel, informera mig och kom gärna med egna tankar kring klubbar, lag och elitklungan 2013.
Idag ska jag försöka få till en timme väckningspass för att få igång kroppen till helgens två deltävlingar i CX-cupen. Jag ska också limma ett par hjul, tvätta cykeln, raka benen och helst packa också.
Vidare så MÅSTE jag verkligen lägga in rapport från ungdomsavslutningen på http://www.falucykelklubb.se samt lägga in starttider för våra deltävlingar i CX-Cupen.
Jag borde också hugga tag i lite annat föreningsarbete snart, men det kan faktiskt vänta någon dag. Allt måste inte hända på en dag och när det blir mycket så lär man prioritera.
Antagligen blir det några mejl om klubblaget också. 14 namn på listan, 8 cyklister klara. 14 är på tok för många. 10 är nog max för vad vi kan hantera. Vilket också leder mig in på skvallret. Tänker inte namedropa någon, men jag har hört om två klubbar som gör nysatsningar och kommer plocka åkare från Cykelcity och Team Trek/CKC4. Det blir med andra ord två starka lag. Vi vet också att laget Cykelcity blir kvar, men blir halvnorskt och med ny sponsor. CK Valhall blir väl kvar? Hur blir det med Team TREK/CKC4? Har också hört att Mölndal kanske lägger ner elitsatsningen, vore trist om det blev så. Göteborg borde ha tillräckligt med cyklister för ett lag.
Det verkar ändå som om det blir fler och jämnare lag nästa år, tror det kan vara positivt för sporten och göra tävlingarna tuffare, roligare, mer intressanta och öppnare.
Rätta mig om jag har fel, informera mig och kom gärna med egna tankar kring klubbar, lag och elitklungan 2013.
2012-10-04
Får en uppsträckning av sonen
"Föräldrarna ska vara i omklädningsrummet!"
Hen är på Knatteskutt, som detta heter. Hen harvarit med på detta förr och hen gillar det. Barnen får prova på olika idrotter +ANNAT.
Själv har jag haft en tiotimmars arbetsdag, hann ståäta lite hemma innan vi stack hit. På jobbet har jag fått så mycket att göra att man nu ska anlita någon för att göra det jag blev anställd för. Lite kul ändå.
CX-cuptävlingar väntar som cyklist denna helg och som både cyklist och arrangör nästa helg. Lite elitlagsarbete på det kombinerat med vanliga klubbsysslor gör att det är en ganska intensiv period just nu.
Angående elitlaget så har fem cyklister och tre företag hört av sig efter mitt blogginlägg. Kul med sådan respons, cykel i allmänhet och Falu CK i synnerhet är hett just nu!
Hen är på Knatteskutt, som detta heter. Hen harvarit med på detta förr och hen gillar det. Barnen får prova på olika idrotter +ANNAT.
Själv har jag haft en tiotimmars arbetsdag, hann ståäta lite hemma innan vi stack hit. På jobbet har jag fått så mycket att göra att man nu ska anlita någon för att göra det jag blev anställd för. Lite kul ändå.
CX-cuptävlingar väntar som cyklist denna helg och som både cyklist och arrangör nästa helg. Lite elitlagsarbete på det kombinerat med vanliga klubbsysslor gör att det är en ganska intensiv period just nu.
Angående elitlaget så har fem cyklister och tre företag hört av sig efter mitt blogginlägg. Kul med sådan respons, cykel i allmänhet och Falu CK i synnerhet är hett just nu!
Kanelbullens dag
Ni vet väl att det är kanelbullens dag denna 4:e oktober? Lika självklart som julafton, och kanske lite större till och med. Jag älskar ju kanelbullar, så det här kan bli en riktigt bra dag för mig. Tyvärr måste jag väl erkänna att jag själv hade tappat kollen men påmindes igår om kanelbullens dag av Jonas och Björn när dom twittrade om det. Så idag firas det må ni tro!
Färska kanelbullar från Pressbyrån
Mycket cykel i dagens tidning. Men att få morötter på morgonen för att man cyklar, vilket straff!? Borde man inte istället belönas för att man tar cykeln, speciellt nu när Falu Kommun siktar på att bli Falu cykelkommun.
När jag ändå är inne på lokaltidningar så lär väl detta nästan vara dagens lokaltidningsbesvikelse?
Färska kanelbullar från Pressbyrån
Mycket cykel i dagens tidning. Men att få morötter på morgonen för att man cyklar, vilket straff!? Borde man inte istället belönas för att man tar cykeln, speciellt nu när Falu Kommun siktar på att bli Falu cykelkommun.
När jag ändå är inne på lokaltidningar så lär väl detta nästan vara dagens lokaltidningsbesvikelse?
Etiketter:
Cykling,
Falun,
Kanelbullens dag,
Lokaltidningsbesvikelse
2012-10-03
Onsdags-VM
- Ny kamera? Undrar Darvell.
Så mycket ögongodis på en och samma bild!
Uppställning!
Glamouren!
Jag tror faktiskt att jag lyckades vinna idag, utan att vara snabbast. Vi körde tre heat om två varv och jag blev trea, tvåa och trea. Cyklister som var snabbare än mig idag var: Martin Eriksson, Jesper Larsson, Johan Landström och Robert Österling. Martin, Johan och Robert misslyckades dock av olika anledningar med att fullfölja alla heat.
Jag imponerades av Pontus Kastemyr som testade på det här med cross och var oss hack i häl, med kanttrådsdäck!
För egen del så kände jag mig för lite i första heatet, släppte på lite mer i andra och blev trött i tredje.
Resultat dyker nog upp på flitige Adams blogg.
Här har ni Garmindata från mina tre heat, snitthastigheten 24-25.3 km att jämföra med Branäs som låg på 21 km/h:
Så mycket ögongodis på en och samma bild!
Uppställning!
Glamouren!
Jag tror faktiskt att jag lyckades vinna idag, utan att vara snabbast. Vi körde tre heat om två varv och jag blev trea, tvåa och trea. Cyklister som var snabbare än mig idag var: Martin Eriksson, Jesper Larsson, Johan Landström och Robert Österling. Martin, Johan och Robert misslyckades dock av olika anledningar med att fullfölja alla heat.
Jag imponerades av Pontus Kastemyr som testade på det här med cross och var oss hack i häl, med kanttrådsdäck!
För egen del så kände jag mig för lite i första heatet, släppte på lite mer i andra och blev trött i tredje.
Resultat dyker nog upp på flitige Adams blogg.
Här har ni Garmindata från mina tre heat, snitthastigheten 24-25.3 km att jämföra med Branäs som låg på 21 km/h:
Etiketter:
CX,
Cykling,
Garmin Cykel,
Onsdags-VM,
Tävlingsträning
Morgonläsning
Ni kanske inte finner så mycket här, men titta in hos Cyclesport och läs om mig där istället. Som ett tillägg till den artikeln kan jag nämna att på min 12 man långa lista har nu sex åkare bestämt sig för Falu CK till nästa år. Kul att det äntligen blir av!
För att starta ett lag i cykel behövs sponsorer, ledare och cyklister. Det svåra i det hela är att man inte får en del om man inte också har dom andra två, lite moment 22. Nu har vi genom smarta drag, lite tur och långsiktigt tänk plötsligt det antal cyklister som krävs. Det ska bli riktigt kul att tävla med fler grönvita nästa år, senast vi kunde köra som ett lag i Falu CK var när Jens Westergren härjade i Svenska cupen (blev trea totalt 2007). Då gjorde vi det som MTB-cyklister, en triathlet och någon inlånad åkare.
Efter att ha läst artikeln så hoppas jag väl att även Motala gör comeback till nästa år... Jag vet att en annan klubb kommer göra en nysatsning och presentera ett slagkraftigt lag och jag har hört rykten om att något nytt gäng kan vara på gång. Cykelcity byter namn och blir halvnorskt, men bra att laget som sådant finns kvar och att licensen hamnar i Sverige. Har ni något nytt på skvallerfronten att komma med?
Kort om mitt egna cyklande också då. Hade ju tänkt cykla hem från jobbet igår men jag jobbade norr om Falun, blev sen och hann inte tillbaka till kontoret innan jag skulle iväg med sonen till innebandyn. Så cykeln står på jobbet och ska väl hem idag istället. Hade ju planerat att köra Onsdags-VM idag men frun ska jobba kväll så det är ytterst osäkert, hade annars detta pass som ett viktigt nyckelpass inför Kumla-helgen som väntar. Nu lär jag veva igång arbetsdagen, vi hörs!
För att starta ett lag i cykel behövs sponsorer, ledare och cyklister. Det svåra i det hela är att man inte får en del om man inte också har dom andra två, lite moment 22. Nu har vi genom smarta drag, lite tur och långsiktigt tänk plötsligt det antal cyklister som krävs. Det ska bli riktigt kul att tävla med fler grönvita nästa år, senast vi kunde köra som ett lag i Falu CK var när Jens Westergren härjade i Svenska cupen (blev trea totalt 2007). Då gjorde vi det som MTB-cyklister, en triathlet och någon inlånad åkare.
Efter att ha läst artikeln så hoppas jag väl att även Motala gör comeback till nästa år... Jag vet att en annan klubb kommer göra en nysatsning och presentera ett slagkraftigt lag och jag har hört rykten om att något nytt gäng kan vara på gång. Cykelcity byter namn och blir halvnorskt, men bra att laget som sådant finns kvar och att licensen hamnar i Sverige. Har ni något nytt på skvallerfronten att komma med?
Kort om mitt egna cyklande också då. Hade ju tänkt cykla hem från jobbet igår men jag jobbade norr om Falun, blev sen och hann inte tillbaka till kontoret innan jag skulle iväg med sonen till innebandyn. Så cykeln står på jobbet och ska väl hem idag istället. Hade ju planerat att köra Onsdags-VM idag men frun ska jobba kväll så det är ytterst osäkert, hade annars detta pass som ett viktigt nyckelpass inför Kumla-helgen som väntar. Nu lär jag veva igång arbetsdagen, vi hörs!
2012-10-02
Innebandypremiär
Filip satte sig mellan stolparna direkt denna premiärdag, släppte in ett mål men hans lag gjorde tre så det var glada miner i bilen på väg hem från träningen. Han har sett fram emot detta, att få spela innebandy.
Jag har också sett fram emot det. Och att han ska tappa tänder, första sitter löst nu. Det är kul att se barnen växa och utvecklas. Att utöva idrott i en klassisk lagsport tror jag också är bra för barn, så det här fyller mer funktion än bara fysisk aktivitet.
Som av en händelse skulle laget behöva hjälp av en förälder att agera ledare då de två som leder träningen inte kan vara med vid alla tillfällen. Suget är stort. Jag har länge varit intresserad av att vara tränare/ledare i ett lag. Dessutom har jag ju i smyg gärna velat nästla mig in i innebandyklubbens organisation på något vis... Någonstans måste man ju börja, och Lek & Lär kanske är rätt väg att gå. Det som talar emot är givetvis mitt redan stora engagemang i cykelsporten, jag vill inte att det blir för mycket. En annan sak är att Filip kanske tycker det blir jobbigt att ha med pappa överallt. Fast när jag frågade honom om han ville att jag skulle vara tränare så sa han ja. Jag ska nog anmäla mitt intresse i alla fall...
Gick upp till lagshopen en stund och fann där en innebandyklubba med klassiska världsmästarränder! Det måste finnas någon cykelnisse på deras designavdelning och jag fick plötsligt ett sug efter en ny innebandyklubba...
Om vi ska ta lite mer cykel så trampade jag halvlugnt till jobbet idag. Hade tänkt köra Onsdags-VM imorgon men tydligen så ska min fru jobba då så det lär inte bli något av. Trist då jag sett fram emot min premiär med bra crossträning. Nu får det vänta, om jag inte hittar barnvakt.
Angående mitt förra inlägg om elitlag i Falu CK så har två cyklister och två företag redan hört av sig med intresse, kul! Nu är vi inte riktigt på jakt efter cyklister, men jag vill inte heller att vi missar någon som är intresserad.
Jag har också sett fram emot det. Och att han ska tappa tänder, första sitter löst nu. Det är kul att se barnen växa och utvecklas. Att utöva idrott i en klassisk lagsport tror jag också är bra för barn, så det här fyller mer funktion än bara fysisk aktivitet.
Som av en händelse skulle laget behöva hjälp av en förälder att agera ledare då de två som leder träningen inte kan vara med vid alla tillfällen. Suget är stort. Jag har länge varit intresserad av att vara tränare/ledare i ett lag. Dessutom har jag ju i smyg gärna velat nästla mig in i innebandyklubbens organisation på något vis... Någonstans måste man ju börja, och Lek & Lär kanske är rätt väg att gå. Det som talar emot är givetvis mitt redan stora engagemang i cykelsporten, jag vill inte att det blir för mycket. En annan sak är att Filip kanske tycker det blir jobbigt att ha med pappa överallt. Fast när jag frågade honom om han ville att jag skulle vara tränare så sa han ja. Jag ska nog anmäla mitt intresse i alla fall...
Gick upp till lagshopen en stund och fann där en innebandyklubba med klassiska världsmästarränder! Det måste finnas någon cykelnisse på deras designavdelning och jag fick plötsligt ett sug efter en ny innebandyklubba...
Om vi ska ta lite mer cykel så trampade jag halvlugnt till jobbet idag. Hade tänkt köra Onsdags-VM imorgon men tydligen så ska min fru jobba då så det lär inte bli något av. Trist då jag sett fram emot min premiär med bra crossträning. Nu får det vänta, om jag inte hittar barnvakt.
Angående mitt förra inlägg om elitlag i Falu CK så har två cyklister och två företag redan hört av sig med intresse, kul! Nu är vi inte riktigt på jakt efter cyklister, men jag vill inte heller att vi missar någon som är intresserad.
Vill du vara med i Falu CK elit 2013?
Foto: Jyrgomatic
I sommar har det varit en till tre falucyklister på tävlingarna i herrelitklassen, bortsett från på SM då vi var fem startande. Nästa år kommer vi nog vara minst fyra fem cyklister på dom flesta tävlingarna av rang. Detta är givetvis jättekul tycker jag som både ordförande och cyklist. Något som varit viktigt för mig som ordförande har varit att se till att vi i klubben har ett elitlag på tävlingarna och 2013 tycks bli året då det blir verklighet. Genom att vi blir fler så blir det roligare att tävla då man inte behöver göra tävlingen på egen hand utan det blir fler brickor att spela med. Dessutom får vi den där härliga gemenskapen som är så viktig. Genom att ha ett elitlag så visar vi också ungdomar och juniorer i klubben att det finns något att sträva efter och man vet att när man når elit-åldern så finns där ett lag.
Som det ser ut nu så är vi 6-9 cyklister i Falu CK som ska satsa på landsväg i herrelitklassen nästa år. Anledningen till att jag skriver detta inlägg är för att jag inte vill missa någon som kan vara intresserad, för jag tror mig veta att fler är intresserade. Vi kommer inte försöka värva till oss ett lag eller bli något nytt Team Cykelcity så här inledningsvis, utan förhoppningen är bara att vi blir ett härligt gäng som har kul på tävlingarna tillsammans. Och att vi gör några bra resultat givetvis.
- Vill du som cyklist bli en del av Falu CK Elit 2013? Mejla då till mig omedelbums och anmäl ditt intresse: henrikoijer@gmail.com
- Självklart är sponsorsamarbeten också något som är av intresse, samma mejladress gäller om ni har någon intressant produkt eller vill synas tillsammans med oss på annat vis nästa år och förhoppningsvis många år framöver.
- Känner du att du vill stötta oss genom någon ledarroll eller sköta något administrativt så är du också varmt välkommen.
2012-10-01
Paket
Har hämtat ut ett paket med lite förnödenheter idag:
En 42-klinga, en burk tublim och lite bromsbelägg till crossen blev det denna gång. 50-klingan jag har på crossen nu är ju lite i största laget så jag testar något mycket mindre. Kanske borde jag köpt en 44:a eller 46:a, men jag chansade lite här. Tublim kan man ju inte få för mycket utav och bromsbeläggen ska jag ha till mina snabba bromsskor, hoppas få lite bättre bromsar efter bytet.
Cyklade hem med fullpackad ryggsäck idag, gick lite tungt uppför men jag hade tack och lov medvind. När jag sedan handlade mat så stirrade folk på mig i mina cykelkläder, jag antar att det var min kropp alla ville åt...
En 42-klinga, en burk tublim och lite bromsbelägg till crossen blev det denna gång. 50-klingan jag har på crossen nu är ju lite i största laget så jag testar något mycket mindre. Kanske borde jag köpt en 44:a eller 46:a, men jag chansade lite här. Tublim kan man ju inte få för mycket utav och bromsbeläggen ska jag ha till mina snabba bromsskor, hoppas få lite bättre bromsar efter bytet.
Cyklade hem med fullpackad ryggsäck idag, gick lite tungt uppför men jag hade tack och lov medvind. När jag sedan handlade mat så stirrade folk på mig i mina cykelkläder, jag antar att det var min kropp alla ville åt...
Etiketter:
Cavaria 2012,
CX,
Cyclecomponents,
Cykling,
Prylar
Svettpendling
På sekunden samma tid som förra veckan, 48:01. Men med 4-5 slag lägre snittpuls än senast. Känslan var: trötta ben. Nu ska jag klura ut hur jag ska kunna bli snabb till helgen då det är CX-cuptävlingar i Kumla. Såg att det var 19 pers anmälda i herrklassen, bland favoriterna till segern är Jesper Dahlström, Linus Dahlberg och Martin Eriksson. Sen vet man ju aldrig med den där Jens, ett pass eller två i veckan så är han väl tillbaka i gammal god form.
Uppdaterat: Darvell är anmäld och blir väl därmed favorit. Landström ska också köra så han blir dark horse.
Uppdaterat: Darvell är anmäld och blir väl därmed favorit. Landström ska också köra så han blir dark horse.
Etiketter:
Cykling,
Jobbpendling
2012-09-30
Crosspass
Idag var Jens Westergren, Fredrik Ericsson och jag ute på en cykeltur i det vackra höstvädret. Jag hade lite nya små skogsvägar jag ville testa, plus en mäktig backe som jag hört andra cykla i men själv hade jag aldrig varit där. Varför jag inte varit det kan man verkligen undra då den på ungefär två kilometers cykling stiger nästan 150 höjdmeter. En riktigt skittuff backe med andra ord. Bara 16 km från där jag bor dessutom.
Benen kändes helt okej idag. Det blev ju lite navigering under passet också eftersom jag inte hade full koll på vart vi skulle. Men ändå med ganska bra drag i cyklingen. En "traktorväg" var en smal, liten, stenig stig på ungefär en kilometer där Jens och jag inte direkt briljerade med våra crossar, i övrigt fina vägar och ett fint pass.
Backens mäktiga profil och annan data hittar ni i Garmindatan i slutet på detta inlägg, här kommer några bilder:
Garmindata:
Live stream cyclocross Kalmthout 2012
Visst, Gräsmatta GP (Crossvegas) i all ära, men klockan 17:00 idag börjar den riktiga CX-säsongen via livestream. Så många helgeftermiddagar som vi nu kommer få spendera framför våra datorskärmar.
Det ska bli kul att se vilka som är bäst, vilka som utvecklats bäst och vilka som floppar.
Dagens race hittar ni här:
http://sports-livez.com/channel/ch-3.php
http://sports-livez.com/sopcast/sop-3.php
http://sports-livez.com/channel/ch-5.php
http://sports-livez.com/channel/ch-6.php
Det ska bli kul att se vilka som är bäst, vilka som utvecklats bäst och vilka som floppar.
Dagens race hittar ni här:
http://sports-livez.com/channel/ch-3.php
http://sports-livez.com/sopcast/sop-3.php
http://sports-livez.com/channel/ch-5.php
http://sports-livez.com/channel/ch-6.php
Prenumerera på:
Inlägg (Atom)



































