Image-map Startsidan Startsidan Startsidan Presentation Länkar Kontakt Sponsorer Övrigt

2012-10-05

Cykelplan för dagen och skvaller

Hej vänner!
Idag ska jag försöka få till en timme väckningspass för att få igång kroppen till helgens två deltävlingar i CX-cupen. Jag ska också limma ett par hjul, tvätta cykeln, raka benen och helst packa också.

Vidare så MÅSTE jag verkligen lägga in rapport från ungdomsavslutningen på http://www.falucykelklubb.se samt lägga in starttider för våra deltävlingar i CX-Cupen.

Jag borde också hugga tag i lite annat föreningsarbete snart, men det kan faktiskt vänta någon dag. Allt måste inte hända på en dag och när det blir mycket så lär man prioritera.

Antagligen blir det några mejl om klubblaget också. 14 namn på listan, 8 cyklister klara. 14 är på tok för många. 10 är nog max för vad vi kan hantera. Vilket också leder mig in på skvallret. Tänker inte namedropa någon, men jag har hört om två klubbar som gör nysatsningar och kommer plocka åkare från Cykelcity och Team Trek/CKC4. Det blir med andra ord två starka lag. Vi vet också att laget Cykelcity blir kvar, men blir halvnorskt och med ny sponsor. CK Valhall blir väl kvar? Hur blir det med Team TREK/CKC4? Har också hört att Mölndal kanske lägger ner elitsatsningen, vore trist om det blev så. Göteborg borde ha tillräckligt med cyklister för ett lag.

Det verkar ändå som om det blir fler och jämnare lag nästa år, tror det kan vara positivt för sporten och göra tävlingarna tuffare, roligare, mer intressanta och öppnare.
Rätta mig om jag har fel, informera mig och kom gärna med egna tankar kring klubbar, lag och elitklungan 2013.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar