Image-map Startsidan Startsidan Startsidan Presentation Länkar Kontakt Sponsorer Övrigt

2012-10-07

Ny dag, nya poäng att slåss om

Vaknade upp på ett Scandic i Örebro med dessa skönheter på rummet

Almby IK ska bjuda på en ny variant av gårdagens bana, som var riktigt bra. Det är så kul med cykelcross när vi cyklister har olika styrkor på en varierad bana, för det märks så tydligt var man är bra eller mindre bra. Förra CX-helgen trodde jag inte att jag skulle fixa topp-5 men blev 3:a och 4:a. Denna helg bjuder på mycket bättre motstånd så jag hade jag varit nöjd med placeringar kring 7:a-8:a, blev 5:a igår. Hittills bara positiva överraskningar alltså och jag hoppas givetvis att det går att upprepa detta.

I Branäs hade jag en sämre andradag, ska försöka göra en fantastisk andradag denna helg. Det vore så kul om jag kunde få lite häng på snabbare cyklister, åtminstone några varv. Vi får se hur det löser sig, det viktiga i CX är att man har pannben och kämpar i alla 60 minuter.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar