Image-map Startsidan Startsidan Startsidan Presentation Länkar Kontakt Sponsorer Övrigt

2013-12-02

Tio spurter och.... en kvart

En av fördelarna med att vara lite av en optimist är ju att man ofta har en positiv inställning till mycket vilket gör att man ser möjligheter och trivs med det mesta i livet. Nackdelen är väl att det kan bli en och en annan mina mellan varven också.
Igår: "Jag ska köra kvartar".
Resultatet: En kvart.

Eftersom jag körde 10 spurter innan kvarten så blev det ju ändå ett pass av det hela:
Maxeffekt för varje spurt, i watt:
1: 1029
2: 1041
3: 1070
4: 996
5: 1075
6: 1027
7: 1159
8: 1048
9: 1075
10: 1099

Själva kvarten då. Jag trodde helt enkelt att jag var starkare än vad jag är. Samtidigt så sätter ju sig tio spurter lite i benen, men det försökte jag ignorera. Min kvart gick på 304 Monark-watt, eller 322 Garmin Vector-watt. Om jag lagt mig 5-10 watt lägre hade det kanske gått att genomföra fler intervaller, men igår var det punktering på pannbenet också och då blir det ju svårt. Om jag inte hade spurtat före och om jag inte försökte köra det jag vill kunna köra utan nöjt mig med att köra det jag kan, så hade det nog blivit mer tränat. Men hur kul är det då? Nu har jag testat gränsen och vet var jag har den till nästa gång. Om inte om fanns.

Som ni kan se så körde jag ju inte bara en kvarting, det blev ju en minut in på den andra intervallen också...
Vill ni se mer från ovanstående övningar så hittar ni spurterna här och kvarten här.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar