Image-map Startsidan Startsidan Startsidan Presentation Länkar Kontakt Sponsorer Övrigt

2013-12-18

Lucka 18: Längdskidåkning för dig

Lucka 18. Idag tävlar ni om boken "Längdskidåkning för dig", skriven av Erik Wickström

"Längdskidåkning för dig!

I mitten av november kom "Längdskidåkning för dig", en svensk bok med DVD för längdskidåkare på alla nivåer.

I ”Längdskidåkning för dig” hittar du bland annat teknikinstruktioner, träningsråd, staktips, styrkeövningar, träningsprogram, prylguider och naturligtvis ett kapitel om hur du förbereder dig inför ditt Vasalopp. Med boken på 228 sidor får du en 90 minuter lång DVD som innehåller instruktioner för klassisk åkteknik, utrustningstips, vallagenomgång och massvis med inspiration! Flera åkare från världseliten har också delat med sig av sina träningsdagböcker och tips i boken.

Författaren Erik Wickström är chefredaktör för tidningen Vasalöparen och jobbar även som skidinstruktör, personlig tränare och föreläsare.

Så här skriver Erik inledningen: "Den här boken skriver jag för att jag tycker det behövs en matig och modern bok för längdskidåkare på alla nivåer. Med boken och DVD:n vill jag inte bara hjälpa nybörjare, utan även vägleda de som är redo att ta sin skidåkning till nya nivåer. Och självklart vänder jag mig till de som vill genomföra eller förbättra sig i Vasaloppet."

Boken går att beställa på Runners Worlds nätbutik: http://www.runnersworld.se/artiklar/nu-kommer-langdskidakning-for-dig.htm"


Dagens frågor följer nedan, du skickar in ditt svar till henrikoijer@gmail.com och glöm inte att ange din hemadress:
Hur mycket kostar boken utan rabatt?
Hur många kapitel finns det i boken?
Vad är författarens vilopuls?

Bästa stället för att leta efter svaren är hos Runners World eller Erik Wickström.

"Regler och villkor för denna tävling:
Glöm inte att ange din adress när du svarat, så att vi kan skicka din vinst.
Varje dag från första december till och med den 24:e december kommer en tävling där vinnare utses och offentliggörs dagen efter. Om jag har fått förhinder så förbehåller jag mig rätten att skjuta fram offentliggörandet.
Man får bara skicka in ett tävlingsbidrag/tävlingsdag och svaren skickas till henrikoijer@gmail.com
Tävlingen är öppen till 23:59 under tävlingsdagen, alla svar som kommer in efter den tidpunkten ogillas.
Vinnaren betalar eventuell vinstskatt.
Din e-postadress kommer att sparas av mig och kan sedan användas av mig för utskick gällande projekt jag gör eller information angående bloggen. Din e-postadress kommer inte lämnas vidare till någon annan."