Image-map Startsidan Startsidan Startsidan Presentation Länkar Kontakt Sponsorer Övrigt

2013-12-28

Sporthalka

Ännu ett pass i totalmörker

Idag även med halka

Grusvägarna bestod antingen av lera eller is idag. Så det gick inte jättesnabbt. Antingen tungtrampat eller glashalt. På bilden ovanför var det ändå helt okej, det var ju bara att åka i snön i mitten. Värre var det på många andra ställen. Jag var jättenära att ramla flera gånger, men lyckades rädda upp situationen varje gång.
Jag hade ont i benen redan innan dagens pass, så jag försökte ta i lite mindre och ha lite lättare växlar idag. Lyckades med båda delarna så förhoppningsvis så gör inte benen lika ont imorgon. För då blir det tufft även med fräscha ben...
Ganska precis tre timmar på klockan, 72 km och 24 km/h.

I början av passet mötte jag en löpare. Han sprang på vänster sida och jag cyklade på höger sida, så långt allt ok. Problemet när man möts blir ju att man befinner sig på samma sida av vägen. Så jag började bromsa lite och svängde ut mot mitten. Det gjorde han också. Tyvärr gjorde han det som man brukar göra när man nästan kolliderar, han sökte ögonkontakt. Att jag skrev tyvärr är för att han hade en stark pannlampa så jag blev ju totalbländad när jag försökte bromsa och undvika kollision. Tack och lov så är jag inte så snabb så vi krockade utan att ramla. Han sträckte ut händerna mot mig och mitt styre och tog därmed emot sig och fick även ner min fart till noll. Jag slog i knät i cykeln, men allt som allt så gick det ju väldigt bra och vi kunde chockade fortsätta våra träningar.

Imorgon väntar långpasset med FCK elit och jag har laddat in en riktigt fin långrunda i min GPS. Trötta ben utlovas.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar