Image-map Startsidan Startsidan Startsidan Presentation Länkar Kontakt Sponsorer Övrigt

2013-12-31

En kort årssammanfattning

Kanske min bästa bild från 2013, i alla fall den som fått mest Gilla på mitt Instagram-konto

Privata höjdpunkter:
Januari: Min fru tog examen från sjuksköterskeprogrammet och fick jobb direkt efteråt.
Mars: Fick fast anställning.
December: Köpte hus!

Januari:
5:e Gick grundkursen i velodromen och är nu certifierad bancyklist
17-26:e 10 dagar sjukvila

Februari:
7-12:e Jag var med på Merida Press Camp på Mallorca: del 1del 2del 3del 4del 5del 6del 7del 8del 9del 10del 11
10-11:e magsjuk på Mallorca...
15:e Blev med en Monark 874E testcykel
27:e Presenterade Mitsubishi Motors som ny samarbetspartner

Mars:
29:e Racerpremiär och blev 2:a på lagets tempotest

April:
9:e Premiär för Dalacupen som jag sedan arrangerade varannan vecka fram till augustis slut
14:e Tävlingspremiär och jag blev 18:e i Östgötaloppet. Ett jättebra resultat, speciellt med tanke på känslan under loppet som var katastrofal. Ett dåligt lopp av mig men fick ändå poäng i SWE-cupens premiärlopp
15:e Barn- och ungdomsträningen med Falu CK startade för säsongen med mig som ledare för de yngsta
18:e Säsongspremiär för Ingarvet GP

Maj:
12:e Hade jättebra ben på Scandinavian race och satt och funderade på hur bra jag egentligen var när jag körde in i en stolpe i 50 km/h
24:e MTB-premiär

Juni:
2:a Blev 31:a på Långa Lugnet som också hade en punkasten som skördade ca: 70 offer
7:e Avhängd men inte sist i Arlanda Test Track Race
8:e Varvad när det återstod 30 man i Luma-GP, fall framåt!
9:e Agerade statist i Falkenloppet
13:e Åkte till Motala där jag tävlade i 19 minuter och 40 sekunder
15:e Misslyckades med att ta mig runt Vätternrundan under 7 timmar
21:a Fick vara med när Krippe Kvist vann Solleröloppet för Falu CK
23:e Klev av SM-linjet i Åstorp efter att ha varit dålig i 17 mil
30:e Blev 26:a på Västboloppet efter att ha klarat mig med klungan med ett nödrop flera gånger om. Mer än halva startfältet hängde dock inte med klungan.

Juli:
3:e Blev tredje snabbast på motionsloppet Vansbro Bianchi 120. Detta utan att imponera.
20:e Årets bästa ben på Ringenloppet där jag var med och körde i kantvinden så vi blev en tätgrupp. Offensiven och kantvinden kostade dock på och jag hamnade mot slutet av loppet bakom huvudklungorna och valde att kliva av. Fånigt nog.
21:a 19:e på Elisedals GP

Augusti:
3:e Fortsatte GP-floppandet på Kalmar GP
7-10:e Genomförde Tour of Jämtland på ett bra sätt och blev 17:e i totalen, 11:e bästa svensk!
17:e Körde för snabbt på Cykelvasan i 6 mil så dom sista 3½ milen blev en plåga

September:
8:e 21:a och fick poäng i SWE-cupavslutningen, Anundsloppet
23:e Säsongsavslutning på Barn- och ungdomsträningen med Falu CK

Oktober:
5:e 2:a på MTB-Uphill i Sågmyra
9:e startade vinterträningen inför säsongen 2014, taggad!

November:
6:e gjorde premiär på Onsdags-VM
16:e Gjorde vad jag kunde på CXSM där jag blev 16:e men framförallt så hoppade jag över löphindren
16-17:e Hängde på Cykelmässan
17:e Körde maxtest med Aktivitus på mässan
22:a Presenterade Garmin som ny samarbetspartner!
28:e Invigningen av Bianchi Café & Cycles i Malmö

December:
29:e Ett första pass med elitlag 2014
31:e Fixade Rapha Festive 500

Eftersom jag genomförde Rapha Festive 500 nu på slutet av året så fixade jag också 10.000 km i år, totalt blev det 10094 km under 2013. Dessutom så passerade jag 400 träningstimmar, målet var från början 365. Totalt blev det 403 timmar och 42 minuter tränat under 2013!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar