Image-map Startsidan Startsidan Startsidan Presentation Länkar Kontakt Sponsorer Övrigt

2013-12-16

Sprängd

Så här såg gårdagens pass ut, det var ett ersättningspass för distanspasset som stod på programmet. Allt annat än distans blev resultatet.

Först körde jag en femma Åstrand och sedan startade jag passet ovan. Tänkte att det kunde vara kul att se hur länge jag kan köra på 400 Monark-watt, det visade sig att jag klarade det i 4 minuter och 17 sekunder. Skitnöjd med det! Som mest har jag nog kört 2:35 på 400 watt tidigare så det var ju rätt gött att åtminstone kunna klämma EN fyra på 400.

Efter den maxningen så vilade jag i 10 minuter innan jag startade ett test där jag skulle köra så hårt som möjligt i 20 minuter. Vet inte om det var rekordfyran som gjorde att jag hade en sådan övertro på mig själv men jag tänkte hålla över 90 i kadens på 3.5 kilo men jag dammade på med hela 98 i snittkadens (343 watt). Det höll i 5:33 innan jag insåg att det var helkört. Efter ännu en lång vila så gjorde jag ett nytt försök men jag vet inte om jag var stum från tidigare maxningar eller om huvudet bara var stukat. Fixade 11:41 på 90 i kadens (315) watt innan jag struntade i det där och gav upp. Nästa gång börjar jag nog med att försöka på 315 så jag inte går mig helstum och så kanske jag kan öka på slutet istället?

Hälsade på frun på jobbet idag och passade då på att låta henne sticka mig i fingret för att få reda på mitt hb. Såg bra ut.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar