Image-map Startsidan Startsidan Startsidan Presentation Länkar Kontakt Sponsorer Övrigt

2013-12-27

Sportmörker

Inspirerande cykling igår kväll

När ungarna nästan somnat och frun gick och la sig så stack jag ut på en runda. Det blev tre timmar och 15 minuter i sportmörker. Passerade Korså Bruk, så det var mestadels grusvägar. Filip har tagit med sig en förkylning från julfirandet och igår kväll var jag rätt säker på att även jag skulle få dela förkylning med Filip från och med idag. Men vem vet, snorandet kanske befriade mig för idag känns det bättre. Kroppen kändes bedrövlig igår, men det kan ju också ha berott på tre vilodagar. Lång vila är ju sällan bra för mig.

Jag skrev ju så sent som i förrgår att det inte skulle bli någon #Festive500 för mig detta år, men så tänkte jag igår att jag väl knappast är den som kastar in handduken i förskott. Eftersom jag ändå ska ut med elitlaget och cykla i helgen så kanske det går att byta ut något testcykel-pass mot utepass och nästan lyckas? Så jag gör ett försök, om inte annat för att kunna skryta om att jag genomfört alla Raphas Festive 500. Istället för snö så är alltså årets utmaning den ytterst begränsade tiden samt min frus arbetsschema.

Förutom Festive 500 så insåg jag igår att jag kanske kan nå 400 träningstimmar under 2013 samt att kilometerantalet 10000 är inom räckhåll. Så nu kör jag på för att nå tre mål i en ansträngning under avslutningen av 2013.

1 kommentar:

  1. Man kan inte annat än att bli imponerad och inspirerad av dig Henrik, kämpa på för att nå dina mål vilket jag är övertygad om att du kommer att göra!

    SvaraRadera