Image-map Startsidan Startsidan Startsidan Presentation Länkar Kontakt Sponsorer Övrigt

2013-08-31

Fina ord från Vacchi och cyklat x2

Igår när jag hade lagt barnen och höll på att förbereda mig för ett pass på testcykeln så kikade jag in på dom sociala medierna och fann då att självaste Roberto Vacchi hade skrivit ett blogginlägg tillägnat mig, sjukt stort!
Jag har faktiskt tänkt på att skriva lite om ideellt arbete, engagemang och kärleken till sporten i ett inlägg. Känns som om det börjar bli dags för det nu efter det där fina inlägget.

Här hemma har jag nu gått och blivit med skrubb. Testcykeln står nu i källaren så det är riktigt svalt och skönt. Dock var det åtskilliga grader varmare i den där skrubben när jag var klar, konstigt nog.

När barnen somnat så körde jag fyra fyror och hade bestämt mig för att köra på 350 watt för att kunna genomföra passet. I våras kunde jag klämma 372 watt, men det var efter en period med mycket testcykel. Igår var jag trött och osäker på formen så jag fegade något med 350. Ibland är det nog så viktigt att bara genomföra ett pass utan att behöva sträva efter rekord och nya höjder. Om det skulle kännas bra så skulle jag höja till den sista intervallen. I den första så kändes det skitlätt och var på väg att höja direkt till den andra, men eftersom jag gått på den niten förut och sprängt mig så väntade jag till den tredje. Andra intervallen kändes helt okej så jag gick upp till 360 watt under den tredje och fjärde intervallen. Då blev det jättejobbigt. Härligt hur det kan gå från "Det här fixar jag lätt" till "NÄR FAN HAR DET GÅTT 4 MINUTER!? VADÅ, BARA EN OCH EN HALV MINUT!?" på 10 watt.

Pulskurvan blev så här:

När jag kört klart på testcykeln så började jag direkt att limma ett gammal tubdäck på ett gammalt framhjul. Började nämligen bygga ihop crossen igår och ville få i ordning en uppsättning träningshjul. Mina andra tubhjul som jag körde cross på förra året ska gå som reserv nästa helg på Anundsloppet, så dom får vänta en vecka på däckbyte.

I morse så vaknade jag före sju och bestämde mig för att testa om limmet torkat tillräckligt så jag monterade frambromsen på crossen och begav mig ut. Ville mest testa så att hojen fungerade som den ska, men även kika lite på alternativa platser att köra CX-träningar på.

Här är jag vid gruvan och sprätter

Kom hem strax efter att barnen hade vaknat, i god tid för att kunna köra dom till deras fotbollsträning. Men idag ville ingen av dom dom gå så det fick bli lite hemmamys istället. Nu står jag och lagar mat samtidigt som jag bloggar, så snart blir det lunch.
Dagens lilla CX-sväng hittar ni här:

2 kommentarer:

  1. Det engagemang o den passion du har. Du förtjänar att bli hyllad. Det är sådana personer som gör att sporten fortsätter. :)

    SvaraRadera
  2. Heja dig! Och din grymma fru Ronya som stöttar dig och sporten så fint :D

    SvaraRadera