Image-map Startsidan Startsidan Startsidan Presentation Länkar Kontakt Sponsorer Övrigt

2013-08-08

Tour of Jämtland, dag 2

Som jag skrev i morse så är det inte banprofilen som avgör hur tuff en etapp eller tävling blir. Första 40 minuterna höll vi 48 km/h och efter en timme så var snittet 47 km/h. Det gick sjukt fort men jag var ändå med på tre fyra utbrytningsförsök. Klart godkänt så långt!

Efter 7 mil så blev det en vurpa som jag bromsade mig runt. Efter ungefär 8.5 mil så blev det en jättevurpa som startade kring 10:e plats i klungan. Jag satt kring 30:e i klungan men tack och lov långt ut åt höger så jag kunde undvika vurpan genom att köra lite i diket. Tror vi var ca: 15 man som kom runt bra med lite spridda skurar med cyklister bakom oss. Vurpan skedde på E45 som är en väldigt bred väg men det låg ändå cyklister över hela vägen och dessutom i flera lager.

In i dom tuffa backarna så satt jag långt fram och lyckades slita mig med klungan. Det var ganska jobbigt där ett tag... Johan Landström och Emil Andersson stack iväg efter 6 mil och Johan höll undan till det var ca: 3 km kvar. Sista milen så kände jag att jag skulle hänga med gruppen, så jag gled längre ner i klungan för att slippa lägga energi på att kriga om positioner. Kom i mål som 49:a utav oss 50 som kom samlat till mål. Brittiska lagen har dominerat inledningsvis och idag var det brittiskt på de 3 första platserna med Niklas Gustavsson, som också tävlar för ett brittiskt lag, på fjärdeplats.

Nu har vi käkat på Hildings krog och sitter i stugan och snackar strunt. Även morgondagens etapp är avkortat, så den blir "bara" ca: 193 kilometer lång. Förutom möjligheten till utbrytning att göra skillnad i totalen så lär avslutningen med den brutala Granenbacken i avslutningen i Åre göra kaos med fältet.

Resultat från Tour of Jämtland hittar ni här: http://www.tourofjamtland.se/resultat-2013/

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar