Image-map Startsidan Startsidan Startsidan Presentation Länkar Kontakt Sponsorer Övrigt

2013-02-09

Eftermiddagspasset

Körde 1½ timme ungefär på förmiddagen med några spurter och igångdrag för att mosa benen något. Efter lunchen stack jag ut igen och fick ihop 3:45 ungefär. Har nyss kommit tillbaka, kom precis när det började skymma. Perfekt timing och utnyttjande av den ljusa delen av dygnet. Bestämde mig för att köra ett lugnare pass nu i eftermiddag då det varit ett par intensiva dagar här. Drog iväg till Pollensa där jag irrade runt lite i byn innan jag hittade vägen upp i bergen mot Lluc.
Fint i Pollensa

Mot bergen!

Nöjd bloggare i backarna

Lite bilder från vägen upp till Lluc och den sista är på väg ner mot Selva/Inca.

Efter Inca så tog jag sikte på Sencelles men insåg ganska snart att det kunde bli en sen kväll och att cykla i mörker är ju aldrig kul (hade ändå med mig ett par smålampor, ifall att). Eftersom jag gillar att planera och försöker vara förutseende så hade jag inför resan sparat ner Mallorca som tillgängligt i offline-läge i Google-Maps. Så jag tog upp mobilen, hittade några småvägar som kortade ner min hemresa. Det gjorde ju inte speciellt mycket att dom flesta småvägarna var nästan fria från trafik, smala och hur mysiga som helst.

På väg hemåt. Åkte Costitx-Llubi-Muro-Can Picafort och hem. Bor söder om Puerto de Alcudia.

Nu är det middag om 30 minuter och jag kommer inte hålla igen på ätandet.

4 kommentarer:

  1. Larvigt läckert! Var det lika bra asfalt som det ser ut på bilderna?

    SvaraRadera
  2. Schysst plåtat Henrik! Perfekt inlägg för egna lägeruppladdningen. Njut vidare nu!

    SvaraRadera
  3. Fantastiska bilder. Här är det 20 minusgrader, hade hellre varit på Mallorca och svischat runt.

    SvaraRadera