Image-map Startsidan Startsidan Startsidan Presentation Länkar Kontakt Sponsorer Övrigt

2013-02-25

Ny vecka och allt det där

Hej och god morgon!

Idag blir det sedvanlig rivstart på jobbet, skönt det så jag vet att jag behövs... Ska åka dit så fort jag skrivit klart detta så att jag kan förbereda mig lite inför dagens möte med några kommunrepresentanter. Blir skoj.

Kan också berätta att en dalaserie för landsväg börjar ta form. Just nu ser det ut som varannan tisdag med start i april och avslutning i Augusti. Tror det blir toppen detta, just möjligheten för många som vill träna på att tävla eller komma in i tävlandet på cykel behöver den här sortens tävlingar för att lära sig allt som har med tävling att göra. Visst har vi tävlingstränat förr, och kommer också fortsatt att göra det. Men genom att lägga träningsrace under vingarna på Dalarnas Cykelförbund så ger det sanktion och cyklister slipper fundera på bestraffningar. Kanske kan vara ett tips till er som kör träningstävlingar. Dels får dom en "OK"-stämpel, och dels kanske några fler dyker upp för att umgås med mjölksyra.
Det fina med distriktstävlingar är att det inte behövs så mycket mer än ett par flaggvakter, någon som har hand om anmälningarna (som är gratis!) och någon som fixar en resultatlista. Mer info om Dalaserien kommer när jag fått mer klart.

Kollade in min frus schema lite mer noga igår och insåg att även tre nästkommande distans-söndagar så jobbar hon dagtid. Vilket mörker, för mig. Så jag lär väl antagligen anpassa mig lite och kommer därför köra distans på lördagar tre helger framöver. Om någon vill göra mig sällskap så blir det 09:00 på Postenparkeringen. Ni som inte vill göra mig sällskap eller bara träna lite mer kan fortsatt köra från Postenparkeringen på söndagar kl. 09.

Imorgon fyller jag för övrigt 31 år. Detta innebär rent konkret att jag kommer få sämre värden på dom cykeltest jag brukar köra då ålder är en faktor som försämrar testvärden efter att man passerat 25...

Bjuder på en bild från gårdagen för er som bara besöker min blogg för att kolla på bilderna och skiter i texten:

5 kommentarer:

  1. Vad är det med tisdagar och distriktstävlingar? I Värmlandsserien körde vi tisdagar, i Gestrikecupen kör de tisdagar och nu tisdagar i Dalaserien.

    Vad är det för fel på måndag, onsdag, torsdag? Kan man inte köra olika dagar i samma serie?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Måndagar är för tätt inpå helgen, torsdagar är för nära tävlingshelgen för vissa så då återstår tisdagar och onsdagar. Att köra allt på samma veckodag gör det enklare för deltagarna att komma ihåg och få in i skallen.. :)

      Radera
  2. Gillar slutet på ditt inlägg:
    Frugan jobbar söndagar!
    Fortsätt cykla på söndagar om ni vill.
    Bild för de som skiter i texten.

    Jag skrattade iaf! =)

    SvaraRadera
  3. Vet du vilken tisdag som det kör igång ? Bara för att kunna planera med frugans jobb så att det inte krockar.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Förhoppningsvis 9:e april om det är snö/isfritt.

      Radera