Image-map Startsidan Startsidan Startsidan Presentation Länkar Kontakt Sponsorer Övrigt

2012-11-12

Bilder från CX-Cupen i Flottsbro dag 1

Kameran var med till Flottsbro också, grattis cykelsverige! Jag börjar givetvis med lördagen, söndagen får ni imorgon.

Jag gillar färgvalet man gjort till källaren hos svärmor

Darvell stod för helgens tankevurpa när han försökte vara cool och drog på sig badshortsen utanpå svenska mästardräkten.

Det var ju ingen tvekan kring vart jag skulle stå för att bevittna inledningen på Superklassens lopp. Tyvärr verkade de allra flesta köra väldigt säkert och stabilt.

Trots trängsel och snorhalt underlag så verkade alla ha räknat med det och tog sig igenom bra...

Men i slutet av fältet kom äntligen en herre som ville spexa lite och bjuda på show!

Tjejerna var (tyvärr) också väldigt stabila utför, här jagar framtidslöftet Ida Jansson Falu CK's Lisa Ström

Fram och tillbaka, det kanske se lite rörigt ut för den oinsatte

Nästa ställe där jag hoppades få se lite kaos var i en kort och lite småbrant backe med snorhalt underlag, först här är två falubor: David Eriksson och Adam Steen.

Sen följde kaoset

Åsa Erlandsson var säkerheten själv, även om hon här redan hunnit lägga sig under det första varvet

Kajsa Snihs gjorde ett gästspel i Flottsbro

Adam Steen är ingen kille som snålar med watten, här skickar han på en monsterattack ut på andra varvet

Gustav Dejert tog ansvar direkt, här närmast följd av David Eriksson

Fredrich Hammarström skuggade täten

Markus Nyström gjorde en inte så jättebra start men körde sedan starkt upp sig och slutade till slut trea.

Tättrion går ut på ännu ett varv och cyklisterna placerade sig faktiskt i samma ordning i resultatlistan lite senare, i bakgrundne ser ni slalombacken och vår lilla serpentinutförsåkning.

Gustav Dejert närmast kameran har här gått ifrån konkurrenterna

Bakom Gustav var det en hård kamp om andraplatsen

Adam var väl inte riktigt helnöjd med fjärdeplatsen och jag önskar nästan att jag filmat hans monolog här

Starten för oss prestigeherrar har gått och snabbast iväg var Martin Eriksson. Bakom kameran på efterföljande bilder var Adam Steen.

Många snygga snabbingar

Suddig bild, men jag ville bara visa hur avhängd jag var redan i startbacken, bra där!

Ett varv senare och jag är på väg uppåt i fältet

Tättrion bestod av Ludde, Micke och Mange

Efter tre varv körda var jag nu uppe på nionde plats med två gubbar inom synhåll

Jimmy Bodin gillade backarna på lördagens tävling och blev finfin åtta

Jag är tveksam till om svenske H30-mästaren Patrik Eklund uppskattade backarna speciellt mycket idag, men han blev ändå topp tio!

Jesper Larsson stortrivdes givetvis i lervällingen som bjöds

Här har jag lyckats köra upp mig till en femteplats som jag också höll in till målet, jättenöjd med det!

Det står några reservhojar i depån när prestigeherrarna kör, och då har ändå Magnus Darvells flickvän Isabelle tagit Magnus alla reservhojar och gått till cykeltvätten med dom när denna bild togs.

Så här nöjd blir jag tydligen efter att jag kört upp mig till femteplats och fått tvåhundra kronor för besväret.

Men kanske nöjdast är jag nog över att ha fått en da PEFs Cross-kaka från Kung Stalle. Da PEF är Patrik Eklund, H30-mästaren i cykelcross som fått en egen energikaka döpt efter sig. Eller om det är Patrik som är döpt efter kakan kanske? Kung Stalle då? Ja, det hörs väl på namnet? Han är ju kung. Köp kakor!

1 kommentar:

  1. Herre som spexar! Jag försökte bara överleva.

    SvaraRadera