Image-map Startsidan Startsidan Startsidan Presentation Länkar Kontakt Sponsorer Övrigt

2012-11-12

Att vila eller inte vila, det är frågan

Stilstudie från igår, foto: David Elmfeldt

Jag känner mig som i ett vägskäl och vet inte riktigt hur jag ska göra. Å ena sidan så känner jag mig trött, sliten och har en form som inte utvecklas positivt. En veckolång säsongsvila kanske är på sin plats för att återfå motivation och krafter? Å andra sidan så är det bara en helg med CX-tävlingar kvar nu, jag kanske ska komma in i träningslunken och ta mig igenom dom på ett bra sätt först, och sen vila? Om jag vilar så blir jag dålig, men på vintern är det ju okej att vara dålig. Och form och motivation går ju i vågor så det kanske är bäst att tugga på ändå? Eller ska jag strunta i cupavslutningen i december, slå på stort och vila två veckor? Jag tränar ju så lite att frivillig långvila inte egentligen är något jag nödvändigtvis måste ha, men det är så mycket i livet som kräver tid och det kan vara mentalt skönt att växla fokus ett tag.

Ska fundera under dagen så får vi se om jag blir något klokare...

2 kommentarer:

  1. Jahaaaa! Det var du som ständigt sladdade sönder banden i den kurvan... ;)

    SvaraRadera
  2. Vila! Den kommer troligtvis inte göra dej sämre. Det ligger något i att vila sig iform. Tvärtom så skulle fortsatt nötande ge dej sämre ben... Vila eller gör något helt annat ett par dagar. Vispa igång benen på tor, fre o se att det kommer gå bra sista tävlingarna. Ta sen nästa veckas spörsmål nästa måndag. Lev i nuet o lyssna på kroppen ty det är ditt verktyg o den som bestämmer. Hjärnan o hjärtat må underrätta sig det. Till viss del... Lycka till!

    SvaraRadera