Image-map Startsidan Startsidan Startsidan Presentation Länkar Kontakt Sponsorer Övrigt

2011-11-16

Fått lön för att cykla idag

Miljövänligt, trevlig, billigt och tidseffektivt. Idag har jag jobbat genom att cykla och fota busshållplatser. Något jag och mina kollegor kom överrens om att jag kunde prova. I städer tar man sig snabbare fram med cykel än med bil, speciellt om man skall stanna vid varenda busshållplats och idag trampade jag alltså runt i Falun. 
Det var någon minusgrad i morse så jag klädde på mig för temperaturer kring 10-15 minus för att hålla värmen även när jag stannade. Försökte hålla lätt distansintensitet när jag trampade. Ville inte köra för hårt då jag inte ville ta slut innan arbetsdagen gjorde det och jag ville inte heller bli svettig för att sedan stanna och bli kall. Det var lite kallt åt kinderna på morgonen och när jag tinade upp under lunchen så brände det lite om fötterna också. Efter lunchen var det behagligt men när solen gick ner blev det fort kallt igen. Var ändå väldigt pigg hela dagen, trots flera timmar på distansintensitet och nästan nio cyklade mil. 
Mer krispig blev jag när jag lugnat ner mig efter att barnen hämtats. Blev hungrig så in i bomben, men det gick ju att åtgärda. Kanske gör en favorit i repris på fredag faktiskt.
Inte varje dag som jag kan cykla och få betalt, klart jag var nöjd då

6 kommentarer:

  1. Det låter verkligen som en drömdag på jobbet!

    SvaraRadera
  2. Om alla cyklar behövs det ju inga busshållsplaser....

    SvaraRadera
  3. om alla hade cyklat hade vi inte behövt bilar eller bussar över huvudtaget!

    SvaraRadera