Image-map Startsidan Startsidan Startsidan Presentation Länkar Kontakt Sponsorer Övrigt

2011-11-03

Xperiathon

Sony Ericsson arrangerar en lite annorlunda löptävling i november, för dig som vill tävla men kanske inte har möjlighet att åka någonstans just nu. Man tävlar nämligen genom sin smartphone och apparna Endomondo, RunKeeper eller MapMyFitness. Du startar var du vill och går i mål vart du vill, det enda du behöver göra är att registrera dig på www.xperiathon.com, starta klockan 12:00 den 26:e november och antingen springa ett helt, eller ett halvt marathon. Det är gratis också!
Den snabbaste mannen och kvinnan på halvmaran vinner en start i Göteborgs Halvmarathon och två nätters övernattning där. Är man istället snabbaste man eller kvinna på fulla marathondistansen vinner man två nätter och start i New Yorks Marathon! Topp 10 på distanserna får en Sony Ericsson Active (en sån som jag lottade ut förra veckan)
All info om tävlingen hittar du på: www.xperiathon.com

Undrar om inte jag ska vara med på detta, har ju inte sprungit sedan 26:e februari om jag och min blogg minns rätt. Jo, men så gör vi. Jag behöver en morot för träningen och detta verkar ju faktiskt kul. Jag springer halv-maran (21.1 km), är du med på det hela? Vi kanske kan ha detta som ett gemensamt mål!? Att hålla ihop inför ensamlöpningen? Skriv en kommentar till det här inlägget om det verkar intressant.
För er som inte vann i min bloggtävling har ni ju en chans igen att vinna en Sony Ericsson Xperia Active!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar