Image-map Startsidan Startsidan Startsidan Presentation Länkar Kontakt Sponsorer Övrigt

2011-09-07

God morgon igen då bloggläsare

Här sitter jag och skall påbörja en hälsosam frukost...
Tänk, det går inte en dagjävel utan att jag ska tvinga mig in i era liv. Uppdaterade ju ändå bloggen för 7½ timme sedan, och då har jag sovit mellan dessa uppdateringar också. Förstår inte hur ni står ut. Å andra sidan blir ni ju hela tiden fler och fler, så det är väl något med mitt utseende som lockar antar jag...
Förutom frukost har jag börjat dagen med att se Danny Hart's VM-åk igen. Sånt där tröttnar man inte på. Det är kärlek det där, det hörs ju på kommentatorerna att dom verkligen älskar det dom ser.

Idag är det CX-tävlingsträning på Lugnet klockan 17:00. Jag har dock lite svårt att kunna närvara då frugan jobbar kväll. Men ni andra får ju inte missa detta onsdags-VM.

Någon frågade om mer kring långloppet som planeras i Falun så jag kan ta lite mer om det.. Vi i Falu CK fick i våras frågan om att arrangera Långa Lugnet igen. Redan i år. Det finns en del folk här i Falun som gärna skulle se att det arrangerades en stor cykeltävling på Lugnet igen. Och då pratar jag inte om att MTB-cyklisterna tjatar om det, utan att det finns aktörer kring cykling som vill ha tillbaka tävlingen. Tyvärr var det ingen som riktigt kunde axla ansvaret att på väldigt kort tid styra ihop ett långlopp så vi tackade nej till att arrangera Långa Lugnet i år. Nu låter det dock som om tävlingen kan bli av nästa år istället, med eller utan Falu CK vid rodret. Själv tycker jag det vore fantastiskt roligt om vi fick tillbaka Långa Lugnet igen. Det kan ju inte bli för många cykeltävlingar eller långlopp här i Sverige.

5 kommentarer:

  1. Roligt med ett till långlopp, blir det något ihop med LLC eller utomstående?

    Du får gärna posta datum om det blir av så fort du vet, så man inte missar det i planeringen.

    SvaraRadera
  2. Lätta? och du kallar det hälsosam frukost!
    Läs lite av detta eller googla själv:
    http://www.lifezone.se/2011/02/02/se/margarin,-l%C3%A4tta,-becel...-livsmedelsverket--2009017
    http://www.bt.se/sport/margarin-den-storsta-halsofallan(944761).gm
    http://www.2000taletsvetenskap.nu/tidning/03nr2/03-2art7.htm

    SvaraRadera
  3. Jag tror det finns farligare saker i livet än Lätta. Vitt bröd och Start hör väl kanske inte heller till det som anses hälsosamt?
    Jag blev nöjd och glad av min frukost i alla fall och kände mig vid god hälsa. Så var den inte hälsosam då?

    SvaraRadera
  4. Jo det argumentet köper jag, men men googla margarin och se till att dina barn åtminstone inte äter det!! Bettan

    SvaraRadera