Image-map Startsidan Startsidan Startsidan Presentation Länkar Kontakt Sponsorer Övrigt

2011-09-10

En bild från fotograferingen av Monark LC7 + BONUSMATERIAL

Här får ni ett av resultaten från fotograferingen på LIVI där MONARK var och tog lite bilder på deras nya testcykel LC7. Jag har lite blandade bilder från LIVI i min mobil också, inget märkvärdigt men ni får dom nu när jag ändå är i farten och bloggar om det.
Foto: Håkan Olsén
Jag har börjat fundera vilken vägg vi skall tapetsera här hemma med fotot ovan. Jag tänker mig väggen bakom TV:n i vardagsrummet, men frugan hade tydligen något annat förslag...

Lite dyrare plastpåsar än ICA-kassarna man bär maten i

Ett helt vanligt löpband, värt EN OCH EN HALV MILJON svenska kronor

Lite testcyklar av olika fabrikat, några datorer, lite mätutrustning och en omålad vägg

Några par rullskidor för tester på löpbandet

The Monark-boyz hade med sig den ULTIMATA pedalen: landsväg på ena sidan och MTB på den andra. Att inte alla cyklar säljs med denna!?

Lite set-up av hojen

Jens tittade förbi efter sin svettopendling till LIVI där han ju faktiskt jobbar

Lite pendling räcker inte åt Jens som ställde hojen på Cyclusen och körde några patenterade 30-sekundare

Ja, så mycket mer värt än det där hade jag faktiskt inte. Ber så hemskt mycket om ursäkt.

5 kommentarer:

  1. Vad är det som jens har kopplat fast cykeln i? Funktioner pris mm?

    Tack!

    SvaraRadera
  2. Är rätt säker på att det är en Cyclus 2: http://www.cyclus2.com/en/index.htm

    SvaraRadera
  3. Sjukt intressant produkt, tills man hittade en prislapp på 9000€. Känns som de inte vill sälja dem?

    angående kommentar-fältet så kan man inte välja googe som profil om man inte har en blogg? =/

    SvaraRadera
  4. Det finns en svart testcykel på bilderna ovan, hörde att den skulle kosta 25000€. Smakar det så kostar det...

    Jag vet inte om man måste ha en blogg faktiskt för att kunna kommentera med sin Google-profil, men det tror jag inte.

    SvaraRadera
  5. Den svarta testcykeln är SRM:s ergometercykel som väger 100 kg:
    http://www.srm.de/index.php/gb/ergometer
    med Science-versionen med en effekt-noggrannhet på 0.5%
    http://www.srm.de/index.php/gb/powermeter/road/science
    och ställbara vevarmar i intervallet 150-190 mm:
    http://www.srm.de/index.php?page=shop.browse&category_id=38&option=com_virtuemart&Itemid=148&lang=en

    SvaraRadera