Image-map Startsidan Startsidan Startsidan Presentation Länkar Kontakt Sponsorer Övrigt

2011-09-09

Hempendlingen + mer!

Kortare hemväg, tröttare ben, lägre tempo och lägre hastighet. Men en regnbåge!
Hade inga ambitioner för hempendlingen mer än att inte komma hem för sent på dagen. När det går fort på morgonen så måste jag ta det lugnare på eftermiddagen för att inte bli allt för vältränad. Fick ett trevligt samtal från John på Monark när det kom en regnskur, mer om det samtalet senare. När jag nästan var hemma mötte jag skidstekarna Darnerud och Steen:

Det blev ett par bilder av deras bättre sida

Dagens lunch på Tzatziki i Borlänge: Helstekt fläskytterfilé med rödvinsås och potatisgratäng. Ska jag gnälla lite så skulle jag hellre se en helgrekisk lunchbuffé på denna grekiska restaurang. Vill man ha svennemat kan man väl gå till en svennerestaurang. Men där är vi inte än. Några fler blogginlägg om det så kanske stora bloggdrevet drar igång, och då har Tzatziki inget att sätta emot!

Trötta ben hela dagen efter morgonslakten, så skönt att känna att jag lever. Några pendlingar i veckan och jag kommer bli i prestigeform, nu har jag nog ett par veckor kvar. Här kommer Garminfaktan också, så Jeppe hittar till jobbet framöver.

4 kommentarer:

  1. Och jag som trodde att mina portioner var groteska. :o)

    SvaraRadera
  2. Om du sett efterätten jag åt och godiset jag köpte för att stilla sötsuget efter maten så hade du kanske blivit imponerad på riktigt.

    SvaraRadera
  3. Hahaha, jag har ett svagt minne av att du berättade att du slukade typ 900 gram vingummin i bilen ner till Motala.
    Du, när det gäller sött ska det till väldigt mycket för att imponera på mig. Godis och kakor är min absolut största last. Då är min mage som en "kista utan botten".
    /Natasja

    SvaraRadera
  4. Vätskebälte ftw. Fan jag bara måste köpa

    SvaraRadera