Image-map Startsidan Startsidan Startsidan Presentation Länkar Kontakt Sponsorer Övrigt

2011-09-21

Onsdags-VM!

Ringrostig var jag till att börja med, men det var skönt att känna att tekniken kom tillbaka så snabbt. Nästan så att jag märkte förbättring från varv till varv faktiskt. Första varvet var bara glädje över att åka med tvåhjulssläpp i kurvorna utan att behöva ramla. Som bevis för att tekniken inte tränats på länge och att tajmingen var skitkass så höll jag på att göra en "Joey" på slutet av första varvet. Vi skulle springa upp för trappen till hästskon på Lugnet och jag lyfte cykeln försent vilket gav en så kraftig smäll i framhjulet att jag fick genomslagspunktering. Snyggt jobbat Mr. Cykelcross. Men sen blev det som sagt mycket bättre med tekniken och kurvorna, i sista heatet började det kännas riktigt bra och kontrollerat.

Så här himla snygg var jag innan start. Foto: Adamsteen.se

Foto: Oscar. Men det där hade ni kanske redan räknat ut?

Å så här glad var Adam själv efter första heatet där han överraskade alla genom att inte vinna.

Lars Bleckur dominerade det första heatet, vann också det andra och blev tvåa i det tredje bakom Jens.

Post race pics

YA-tränare och elitcyklist Marcus Johansson förde protokoll. När jag kom var vi 23 stycken men det tillkom en eller två också, om alla körde alla heat vet jag dock inte. Men kul med så många! Träningen sändes också via live stream direkt ut på Internätet så man kunde sitta hemma och titta, något som Robert Österling tydligen gjorde. Detta tack vare att det finns en webbkamera på Lugnet! Ska försöka påminna er nästa vecka, så ni kan titta på när vi tränar.

Vi körde ju alltså tre heat på två varv vardera. Ett varv mäter lite drygt 3.1 km och två varv tog mig ungefär en kvart. Var lite kass på att stoppa klockan efter målgångarna... I första heatet punkterade jag ju efter ett varv. I andra heatet lyckades jag svansa tätgruppen som bestod av Lars Bleckur, Jens Westergren, Benny Sonesson, Jesper Larsson och Emil Linde. Jens och Jesper hade cross med tubdäck och Lars, Benny och Emil åkte MTB. Jag var alltså snabbaste kanttrådscrosscyklist! När vi varvade och gick ut på andra varvet så kom jag ikapp tillräckligt för att få ner pulsen ett par slag. Attackerade då direkt! Det var attack eller bli avhängd som gällde kände jag. När tyngsta motlutet på banan kom så flög jag rätt igenom tätgruppen igen och åkte (vinglade) ensam på slutet. I det tredje heatet så var jag med i samma tätgrupp igen när jag mot slutet av första varvet fick ett kedjehopp. Lyckades inte växla upp kedjan igen utan fick stanna och lägga tillbaka den för hand vilket gjorde att jag tappade ett par placeringar. På andra varvet lyckades jag dock ta tillbaka dom två placeringarna och blev sexa igen. Nästa vecka ska Bleckur inte vara med, så då siktar jag på topp-5!

I tredje heatet hade jag 177 i snittpuls, det är 90.3% det. Och då var det ändå inte fullt ös från start till mål. Sett till hela passet så toppade jag 190 i puls vilket ger 96.9% av den där maxpulsen.

Tack alla som var med för ett supertrevligt Onsdags-VM, vi ses nästa vecka!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar