Image-map Startsidan Startsidan Startsidan Presentation Länkar Kontakt Sponsorer Övrigt

2011-09-14

Lugnare morgonpendling idag

Såg detta i morse, bilen hade kört av en ganska rejäl björk också som ni ser nere i högra hörnet. Hoppas att allt gick bra med den eller dem som färdades i bilen.

Måne, cyklist och cykelbana

Kom ikapp två och mötte en cykelpendlare idag!

Dagens siffror

Eftersom det blåste en del i ansiktet i morse valde jag bort tidjakten och tog istället den mer kuperade rv.293. Skönt med lite omväxling och skönt att slippa sänka självförtroendet med en tvärusel tid. Körde väl distansfart för det mesta även on jag tog i lite i backarna. Dels för att det är kul, och dels för att komma ikapp mannen med reflexväst. Såg honom passera när jag fotade Audi-parkeringen och satte sedan efter. Hann passera en pendlarkvinna också som jag hejade på i höjd med Gamla Berget. Reflexmannen var en seg rackare som, efter att jag passerat honom, inte släppte många meters lucka. Några snabba backar senare så hade luckan växt, men då fick jag dåligt samvete istället. Så jag saktade in och sällskapade med honom till Kvarnsvedens pappersbruk där han jobbade. Mycket mer givande än ett "Hej!" och en ifrånåkning.
På hemvägen är det "fri fart".

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar