Image-map Startsidan Startsidan Startsidan Presentation Länkar Kontakt Sponsorer Övrigt

2011-09-10

Tjipp!

Frugan har praktik i skolan idag, vilket tydligen innebär att hon måste gratisjobba också vissa helgdagar. Som idag. Barnen och jag har försökt roa oss ändå, och det har väl gått bra.
John på Monark som ringde mig igår hade en 2012 års 29:er från Bianchi i bagageutrymmet på sin bil och undrade om jag ville låna den ett tag då han ändå hade vägarna förbi Falun. Så idag när jag var ute med barnen så har jag justerat sittställning och sånt. Har redan upptäckt ett par grymma fördelar med 29" och det skall bli kul att testa en på riktigt. Det är en Bianchi Jab som nu står här hemma.

Actionfoto på Filip som hoppar hela den sista trapp-delen. Det finns spänst, mod och hög smärtröskeln i den där gossen, det är då ett som är säkert.

Fikapaus i det jobbiga solskenet

Vi grillade lite i kväll med ett par grannbarn med föräldrar. Fick spontansällskap av en granntant också som kom med en en uppskattad efterrättskaka med vaniljvisp. Snäll dam det där!

Filip "jag vill ha ett sugrör" Öijer

Avslutar med lite cykel också.. Vad tror/tycker ni om fallet Jeannie Longo-Ciprelli? Hon är ju typ tusen år, har vunnit fyra OS-medaljer, vunnit 13 VM-medaljer, 56 franska mästerskapsmedaljer och nu missat tre dopingtester. Därmed riskerar hon en tvåårig avstängning eftersom man inte får vara på andra ställen än man angivit att man skall vara. Vid tre tillfällen har man alltså velat testa henne utanför tävling utan att hon varit där hon angett att hon skall vara. Tror ni hon dopat sig, eller bara varit en klanthöna?

7 kommentarer:

  1. Om hon lyckats rapportera vart hon är tidigare under hela hennes karriär men nu missat 3 kontroller på 18 månader så är det nånting så känns det som om det är något som inte står helt rätt till..

    SvaraRadera
  2. Filip är nog min idol faktiskt =)

    Ang klanthönan: En gång är ingen gång som vissa säger, men tre gånger är tre gånger för mycket.

    SvaraRadera
  3. Grymt hopp, det är klart respektabel längd och höjd. Antar att han satsade hela platån?

    SvaraRadera
  4. Filip jämfotahoppade den sektionen tre gånger. Först två och sen ställde han upp en tredje gång också bara för att jag skulle få det på bild.

    SvaraRadera
  5. Mäktigt spänstigt med jämfotahopp!

    SvaraRadera