Image-map Startsidan Startsidan Startsidan Presentation Länkar Kontakt Sponsorer Övrigt

2008-11-22

Trött cyklist.

Det har gått i ett hela tiden. Sedan vi kom ner vid åtta igår kväll.
Tänkte passa på att sova, nu när jag var på hotell.. Men jag somnade först vid tvåtiden. Sedan upp sju för att göra i ordning inför mässan. Var där före nio och ställde upp det mäktiga tältet.
Sedan har det rullat på. Mycket snack, lite spring och så en del fokusering på tävlingen också.
Pang, tävling, och jobbigt som fan. Niklas Gustavsson satte mig i en buske efter några hundra meter. Sedan var allt ett enda långt lidande. Blev trött mot slutet av loppet och tappade två gubbar. Blev nia, lite väntat resultat. Blev imponerad av Kalle Sandells kurvteknik. Landsvägskillar brukar annars inte vara bäst i gänget på gräs och gruskurvor. Men han gasade på friskt tyckte jag. Några timmar hinderträning och han skulle vara än mer med i matchen. ;)
Det var en brant backe på banan som många fick springa i. På första varvet fick jag också springa, men alla andra varv cyklade jag upp. Det tjänade jag på så det var väl något gött att ta med mig från tävlingen iaf.

Nu har jag svidat om och laddar för Galan. Den ska bli trevlig hoppas jag. Skulle vara kul med mycket och GOD mat. För hungrig är jag. Har levt på smågodis och marsipan hela dagen sedan frukosten före halv åtta. Appropå det. Jag hade med 2.7 kilo godis. Det gick åt och var slut ett par timmar innan mässan stängde. Vissa tar ju inte bara en, om jag säger så. Och nästan alla som går förbi tar sig lite gottis. Dom är alltså på mässan för godiset och inget annat.

Jag blir glad inombords, när jag ser små barn och folk med barnvagnar. Tänker på dom där hemma och hur härligt det är med barn. Längtar givetvis mycket efter dom nu när jag är borta. Livet är hårt. Fiffi är sjuk och sover dåligt. Synd om stackarn. Ebbah är ju också sjuk. Stort tack ska svärmor ha som är där, när jag nu inte är det.

Emil vann en ganska spännande tävling före Darvell och Ericsson. I damklassen vann Sara M före Kajsa S. Janne J tog sin andra seger i cupen och Pär Björkman blev tvåa i veteranklassen.

Men nu lär jag gitta, som ungdomarna säger.
Kanske uppdaterar från galan om jag minns och hinner.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar