Bild från igår
Igår kom första synliga bevisen på vinter. Och som jag har längtat efter att få vintercykla! Så, igår efter att barnen somnat och jag förhört Ronya inför hennes tenta idag (lycka till!) så rotade jag fram dubbdäcken och monterade dom på ett par hjul. Nu sitter det dubbade däck (och nytt växelvajerhölje!) på B-Crossen (Zurigon) och jag ska åka med den till jobbet. Ska bli så härligt att höra dubbdäckens sång när jag rullar fram Falun-Borlänge. Tyvärr hade jag inte tid med skärmarna som låg där och tittade på mig med valpögon. Men, en sadelväska hann jag i alla fall montera. Nu är det bara att hoppas att vintern kommer på riktigt snart så vi kan få ut och rasta våra vintercyklar tillsammans.
Kom då ihåg: dubbdäck och långa skärmar är det som gäller.
Tyvärr hittade jag aldrig mina bromsskor igår, trots intensivt letande. A-crossen (Cavarian), behöver dom. Jag hade dom när jag byggde ihop crossen inför denna säsong, men saknade då bromsbelägg så jag la dom på ett bra ställe. Sedan köpte jag bromsbelägg och har inte hittat bromsskorna igen. Misstänker att frugan städat undan dom till "en bra plats". Hade tänkt byta kedja också på fincrossen, men man kan ju tyvärr inte hinna allt.
Fick sova lite drygt fem timmar i natt, det är svårt att hinna med allt när man vill göra så mycket hela tiden. Nätterna känns som en bra tid att hinna göra saker som jag inte hinner annars, men när ska jag sova då?
Hur som helst, nu väntar en trögrullad och högljudd pendling till jobbet på aluminuim-monstret. Vi hörs!
2012-10-26
2012-10-25
Cyclo Cross 2011/2012 - en fotobok av Balint Hamvas
Hej!
Idag har jag fått hem en fotobok från cykelcross-säsongen 2011-2012, med foton från Balint Hamvas. Samma fotograf som hade tagit bilderna från MTB-världscupen i Budapest -95, -97 och -98 som jag skrev om igår. En tjock bok med massor av foton och också lite text från loppen i GVA Trofée, Superprestige, världscupen, VM och också Crossvegas. Plus lite behind the scenes-bilder. Så ikväll stänger jag nog av datorn tidigt och lägger tiden på denna skönhet istället:
Här kan du också köpa din bok för 34.99£: http://cyclephotos.bigcartel.com/product/cyclocross-2011-2012 Dels får man ju en himla fin bok att bläddra i, visa för vännerna och pryda vardagsrumsbordet med. Plus att man i samma veva stödjer någon som gör något bra för sporten på en och samma gång.
Det är något speciellt med papper ändå och jag undrar varför jag inte unnar mig sådant här lite oftare?
Idag har jag fått hem en fotobok från cykelcross-säsongen 2011-2012, med foton från Balint Hamvas. Samma fotograf som hade tagit bilderna från MTB-världscupen i Budapest -95, -97 och -98 som jag skrev om igår. En tjock bok med massor av foton och också lite text från loppen i GVA Trofée, Superprestige, världscupen, VM och också Crossvegas. Plus lite behind the scenes-bilder. Så ikväll stänger jag nog av datorn tidigt och lägger tiden på denna skönhet istället:
Här kan du också köpa din bok för 34.99£: http://cyclephotos.bigcartel.com/product/cyclocross-2011-2012 Dels får man ju en himla fin bok att bläddra i, visa för vännerna och pryda vardagsrumsbordet med. Plus att man i samma veva stödjer någon som gör något bra för sporten på en och samma gång.
Det är något speciellt med papper ändå och jag undrar varför jag inte unnar mig sådant här lite oftare?
Banta? Det kan jag göra imorgon...
Ingen cykling för mig idag. Har fått rapporter om snöfall i Falun och det glädjer mig. Äntligen är det dags att ge vintercykeln lite kärlek och sedan få den besvarad fram till april någon gång.
Har så mycket att blogga om, men så lite tid att blogga på. Ett lunchinlägg är bättre än inget inlägg!
Har så mycket att blogga om, men så lite tid att blogga på. Ett lunchinlägg är bättre än inget inlägg!
Med i Outside
Oavsett om ni redan läst pappersvarianten av tidningen Outside eller inte så har ni nu chansen att läsa en digital liten cykelcrossartikel där mitt namn förekommer. Och bild på Stefan! Klicka på bilden, eller här, för att komma till artikeln.
Etiketter:
Artiklar med mig,
CX,
CX-Cupen,
Cykling
2012-10-24
#OnsdagsVM
Två mål med dagen: försöka åka fort och testa gränserna lite mer i kurvorna
I första heatet försökte jag gå med Magnus Darvell när han höjde farten, var väl den enda som var nära men tog en kurva katastrofdåligt och det hade jag ju inte direkt råd med. Fick kämpa om andraplatsen med Adam Steen som gjorde sitt livs tränings/tävlingslopp. Vann den spurtstriden och blev tvåa. Nöjd med det.
I heat två så fick Martin en lucka, ut på andra varvet tänkte jag försöka täppa den och lyckades hänga av resten av konkurrenterna. Trodde jag. Då kom Darvell i dubbla farten i motlutet bort mot dungen. Blev ändå trea och nöjd med det. I heat tre så släppte jag iväg Jens och Robban lite för att ge andra chans att vinna. Ut på varv två så började folk öka farten när Jens fick ge sig mot Robban. Jag tänkte att det var väl lika bra att skyffla på när jag ändå chansat lite med farthållningen i dom föregående heaten. Närmar mig robban, sträcker ut fältet och så faller Robban. Jag tar en vid högersväng runt Robban, vilket gör nästa vänstersväng extra tight och jag faller också!
Ska hoppa upp på hojen och märker då att mitt vänstra reglage pekar fel. Försöker böja tillbaka det med handkraft men märker att det inte är någon idé. Med usla bromsar från början och nu bara bakbromsen så känner jag att det skulle bli för farligt att fullfölja så jag avbryter där.
Dyr träning idag...
Efteråt ska några hurtiga cyklister cykla runt Varpan (14 km runt sjön) och vi andra cyklar hem
Avslutningsvis: Kändes bättre än tidigare onsdagar. Tror att jag är på gång och det är inte jättemånga procent som saknas från att vara bra. Tur att det är en och en halv vecka kvar till SM... Dessutom höll mitt Stans-tätade Dugastdäck luften och jag var bättre i kurvorna. Kan jag nu bara hitta mina bromsskor så jag kan få bättre bromsverkan så blir jag ju livsfarlig.
I första heatet försökte jag gå med Magnus Darvell när han höjde farten, var väl den enda som var nära men tog en kurva katastrofdåligt och det hade jag ju inte direkt råd med. Fick kämpa om andraplatsen med Adam Steen som gjorde sitt livs tränings/tävlingslopp. Vann den spurtstriden och blev tvåa. Nöjd med det.
I heat två så fick Martin en lucka, ut på andra varvet tänkte jag försöka täppa den och lyckades hänga av resten av konkurrenterna. Trodde jag. Då kom Darvell i dubbla farten i motlutet bort mot dungen. Blev ändå trea och nöjd med det. I heat tre så släppte jag iväg Jens och Robban lite för att ge andra chans att vinna. Ut på varv två så började folk öka farten när Jens fick ge sig mot Robban. Jag tänkte att det var väl lika bra att skyffla på när jag ändå chansat lite med farthållningen i dom föregående heaten. Närmar mig robban, sträcker ut fältet och så faller Robban. Jag tar en vid högersväng runt Robban, vilket gör nästa vänstersväng extra tight och jag faller också!
Ska hoppa upp på hojen och märker då att mitt vänstra reglage pekar fel. Försöker böja tillbaka det med handkraft men märker att det inte är någon idé. Med usla bromsar från början och nu bara bakbromsen så känner jag att det skulle bli för farligt att fullfölja så jag avbryter där.
Dyr träning idag...
Efteråt ska några hurtiga cyklister cykla runt Varpan (14 km runt sjön) och vi andra cyklar hem
Avslutningsvis: Kändes bättre än tidigare onsdagar. Tror att jag är på gång och det är inte jättemånga procent som saknas från att vara bra. Tur att det är en och en halv vecka kvar till SM... Dessutom höll mitt Stans-tätade Dugastdäck luften och jag var bättre i kurvorna. Kan jag nu bara hitta mina bromsskor så jag kan få bättre bromsverkan så blir jag ju livsfarlig.
Etiketter:
Cykling,
Onsdags-VM
Retro MTB
Här har ni som varit med i MTB-sporten några år något att minnas tillbaka till:
Alison Sydors Cannondale med skivbromsar (!!!) hade man inte tackat nej till
Tinker Juarez
Rune Høydahl och Cadel Evans ser fundersamma ut innan start
Thomas Frischknecht vann enkelt denna dag
MTB-namn som i alla fall jag minns mycket väl: Cadel Evans, Miguel Martinez, Thomas Frischknecht, Huber Pallhuber och Christophe Dupouey
Dessa bilder, och fler, hittar du i Balint Hamvas bildreportage från världscupen i Budapest 1998.
Alison Sydor i Budapest 1995
Mmmm... Paola Pezzo #1
Frischi värmer upp
Miguel Martinez med stel hoj, sadelväska och kanske tidernas coolaste hjul
Dessa och fler från världscupen i Budapest 1997 har Balint publicerat här.
Balint Hamvas är nu en etablerad fotograf med cykelcross som specialområde, jag brukar alltid kolla in hans senaste bilder från tävlingarna runt om i Europsa. Gör det du också, här. Jag har beställt boken från förra årets världscup i cykelcross och ser verkligen fram emot att få bläddra i den.
En sådan där ville man ju ha
Tinker Juarez
Rune Høydahl och Cadel Evans ser fundersamma ut innan start
Thomas Frischknecht vann enkelt denna dag
MTB-namn som i alla fall jag minns mycket väl: Cadel Evans, Miguel Martinez, Thomas Frischknecht, Huber Pallhuber och Christophe Dupouey
Dessa bilder, och fler, hittar du i Balint Hamvas bildreportage från världscupen i Budapest 1998.
Alison Sydor i Budapest 1995
Mmmm... Paola Pezzo #1
Frischi värmer upp
Miguel Martinez med stel hoj, sadelväska och kanske tidernas coolaste hjul
Dessa och fler från världscupen i Budapest 1997 har Balint publicerat här.
Balint Hamvas är nu en etablerad fotograf med cykelcross som specialområde, jag brukar alltid kolla in hans senaste bilder från tävlingarna runt om i Europsa. Gör det du också, här. Jag har beställt boken från förra årets världscup i cykelcross och ser verkligen fram emot att få bläddra i den.
Etiketter:
Bilder,
Cykling,
Retro,
UCi MTB World Cup
2012-10-23
Kväller
Hej hej!
Har väl cyklat hem från jobbet (det gick bra, jag vet att ni alla undrar så) och varit på Filips innebandyträning. Efter det har vi ätit mat och jag har duschat barnen. Nu tittar dom på film innan dom ska kastas i säng och jag ska ta hand om hemmet.
Har inte glömt önskerubriken och hoppas kunna få till det inlägget senare i kväll/imorgon.
Ha det så bra alla!
Har väl cyklat hem från jobbet (det gick bra, jag vet att ni alla undrar så) och varit på Filips innebandyträning. Efter det har vi ätit mat och jag har duschat barnen. Nu tittar dom på film innan dom ska kastas i säng och jag ska ta hand om hemmet.
Har inte glömt önskerubriken och hoppas kunna få till det inlägget senare i kväll/imorgon.
Ha det så bra alla!
Jesper Parnevik - Gangnam Style
Golfare med familj bjuder lite på sig själva
Etiketter:
Golf,
Jesper Parnevik,
Musiktips
Bra form på gång
Före
Efter
Data. Snittpulsen motsvarar ca: 82% av max, finns mer att ta av men svårt att få igång kroppen tidigt på morgonen och utan frukost i magen. Som ni kan se i pulskurvan nedan så tar det ca: 6 km att få igång hjärtat ordentligt.
Pulskurva, höjdprofil samt karta för er riktiga pendlingsbloggnördar
Tiden 46:57 är jag riktigt nöjd med. Om vi bortser från min bästa tid så är min näst bästa tid till jobbet med cross 46:05. Det var i maj, det var varmare och ljust ute. Nu var det +0.5, frost på vissa ställen och totalmörker. Så tiden: jättenöjd. Rekordet däremot var jag långt ifrån. Inför Vätternrundan och SM gjorde jag ett formtest och dammade igenom samma sträcka på 43:58, fattar inte riktigt hur det gick till men det var i mitten av juni det.
Det känns som om formen är på väg tillbaka efter några sämre veckor, kul!
Efter
Data. Snittpulsen motsvarar ca: 82% av max, finns mer att ta av men svårt att få igång kroppen tidigt på morgonen och utan frukost i magen. Som ni kan se i pulskurvan nedan så tar det ca: 6 km att få igång hjärtat ordentligt.
Pulskurva, höjdprofil samt karta för er riktiga pendlingsbloggnördar
Tiden 46:57 är jag riktigt nöjd med. Om vi bortser från min bästa tid så är min näst bästa tid till jobbet med cross 46:05. Det var i maj, det var varmare och ljust ute. Nu var det +0.5, frost på vissa ställen och totalmörker. Så tiden: jättenöjd. Rekordet däremot var jag långt ifrån. Inför Vätternrundan och SM gjorde jag ett formtest och dammade igenom samma sträcka på 43:58, fattar inte riktigt hur det gick till men det var i mitten av juni det.
Det känns som om formen är på väg tillbaka efter några sämre veckor, kul!
Etiketter:
Cykling,
Jobbpendling,
Rekord
2012-10-22
Straff och belöning
Här hemma har barnen och jag festat loss på ugnspannkaka och nu börjar det bli läggdags för de små liven, för mig väntar disken...
Etiketter:
Cykling,
Jobbpendling
Sex kilo ryggsäck
Arkivbild
Denna morgon vägde jag min ryggsäck innan jag stack till jobbet, bara för att se hur mycket det är jag egentligen släpar på. Den brukar nämligen kännas JÄTTETUNG. Vågen visade på 6.06 kilogram. Inte så jättemycket direkt, men det känns som en enorm börda i uppförsbackarna. Det går sakta och jag får växla ner mer än jag är van vid. Inget man vill släpa på i onödan direkt. Kanske bra ändå när man tränar, att släpa på mer massa än vid tävlingar för att göra kroppen superstark. Så att träna med ryggsäck är nog inte helt dumt ändå. Men att tävla med ryggsäck?
Sedan jag la av med elitsatsandet 2009 har jag gått upp tre fyra kilo. Vi kan väl nästan säga fyra... Det är alltså två tredjedelar av den där tunga ryggsäcken som jag släpade på till jobbet i morse. Så skönt det skulle vara att cykla utan den där ryggsäcken. Att få slippa min egna "ryggsäck", även om den mest sitter på magen. Fyra kilo lättare skulle ju göra att jag flyger upp i backarna. Precis som när jag cyklar utan ryggsäcken till, eller från, jobbet. Utan ryggsäck går det lätt och det är skönt att cykla. Som elitsatsande märkte jag stor skillnad om jag var ett eller ett par kilo tyngre.
Ett av mina mål till nästa säsong är att bli av med tre kilo av min egna ryggsäck. Det i kombination med bibehållen, eller allra helst ökad, styrka kommer göra att det känns som att flyga fram i backarna igen. Vad väger din ryggsäck?
Denna morgon vägde jag min ryggsäck innan jag stack till jobbet, bara för att se hur mycket det är jag egentligen släpar på. Den brukar nämligen kännas JÄTTETUNG. Vågen visade på 6.06 kilogram. Inte så jättemycket direkt, men det känns som en enorm börda i uppförsbackarna. Det går sakta och jag får växla ner mer än jag är van vid. Inget man vill släpa på i onödan direkt. Kanske bra ändå när man tränar, att släpa på mer massa än vid tävlingar för att göra kroppen superstark. Så att träna med ryggsäck är nog inte helt dumt ändå. Men att tävla med ryggsäck?
Sedan jag la av med elitsatsandet 2009 har jag gått upp tre fyra kilo. Vi kan väl nästan säga fyra... Det är alltså två tredjedelar av den där tunga ryggsäcken som jag släpade på till jobbet i morse. Så skönt det skulle vara att cykla utan den där ryggsäcken. Att få slippa min egna "ryggsäck", även om den mest sitter på magen. Fyra kilo lättare skulle ju göra att jag flyger upp i backarna. Precis som när jag cyklar utan ryggsäcken till, eller från, jobbet. Utan ryggsäck går det lätt och det är skönt att cykla. Som elitsatsande märkte jag stor skillnad om jag var ett eller ett par kilo tyngre.
Ett av mina mål till nästa säsong är att bli av med tre kilo av min egna ryggsäck. Det i kombination med bibehållen, eller allra helst ökad, styrka kommer göra att det känns som att flyga fram i backarna igen. Vad väger din ryggsäck?
Etiketter:
Beach 2013,
Cykling,
Vikt
Skoöverdragspremiär
Har tidigare denna höst åkt med strumpliknande överdrag, men med 2-3 grader på termometern och blöt vägbana så fick det bli premiär för mina riktiga överdrag denna morgon. Tog mig till jobbet utan vare sig intervaller eller tempokörning, det gick tydligen det med.
Blir nog lite sprätt på hemvägen istället...
Blir nog lite sprätt på hemvägen istället...
Etiketter:
Cykling,
Jobbpendling
2012-10-21
Dagarna rullar på
Började ju dagen med en sköning till sovmorgon och väcktes klockan tio. Efter att ha slöat i mig en frukost så storhandlade jag och satte mig sedan i bilen igen för att hämta barnen. Dom har ju varit hos sina kusiner och sin mormor i 08, så jag mötte dom ungefär halvvägs. Hem kom vi, mat åt vi och nu på kvällen så har jag kollat innebandy med sonen. Kul dag!
Helgens stora mission med att rensa inkorgen har väl gått sådär, milt sagt. Jag har nu 110 mejl istället för 140, men tänkte göra ett litet ryck nu på kvällen så starten på nästa vecka blir lite lättare för samvetet.
Landströmska residenset i Barkhyttan, som jag tvångsmässigt måste fota när jag åker förbi
Periodmat på innebandyn, sonen tog två kokta med bröd och jag satte i mig en fralla.
Nästan mål. Även om inte alla bollar letade sig in i kassen så vann IBF Falun ändå med 6-2 mot Helsingborg.
Helgens stora mission med att rensa inkorgen har väl gått sådär, milt sagt. Jag har nu 110 mejl istället för 140, men tänkte göra ett litet ryck nu på kvällen så starten på nästa vecka blir lite lättare för samvetet.
Landströmska residenset i Barkhyttan, som jag tvångsmässigt måste fota när jag åker förbi
Periodmat på innebandyn, sonen tog två kokta med bröd och jag satte i mig en fralla.
Nästan mål. Även om inte alla bollar letade sig in i kassen så vann IBF Falun ändå med 6-2 mot Helsingborg.
Live stream Cyclocross worldcup Tabor 2012
Godmorgon mina persikokärnor!
Idag ska jag: storhandla, hämta barnen i Gävlebro, förhoppningsvis kolla världscupen i cykelcross från tjeckiska Tabor, kanske kolla på innebandy och mysa med mina barn.
Lyckades sova tio timmar i natt, så himla skönt. Spontant kände jag att jag nu kan sova för lite i en vecka till, men sedan kände jag att det är nog lite fel inställning. Eftersom jag lyckats med bedriften att träna fem dagar i rad så kan jag med gott samvete ha en vilodag idag. Banan i Tabor brukar vara snabb, riktigt snabb. Kanske får vi se någon ensam cyklist (typ Van der Haar, Meusen eller Albert) som piper iväg redan i inledningen, eller så blir det nog en stor grupp till avslutande två varven då attackerna blir allvarliga. Gillar ni bunny hop så kan ni med fördel se sändningen i eftermiddag.
För att titta på värlscupen i cyclocross från Tabor så börjar sändningen 14:45 på följande kanaler:
Cyclocross worldcup Tabor live stream
Cyclocross worldcup Tabor live stream
Cyclocross worldcup Tabor live stream
Cyclocross worldcup Tabor live stream
Idag ska jag: storhandla, hämta barnen i Gävlebro, förhoppningsvis kolla världscupen i cykelcross från tjeckiska Tabor, kanske kolla på innebandy och mysa med mina barn.
Lyckades sova tio timmar i natt, så himla skönt. Spontant kände jag att jag nu kan sova för lite i en vecka till, men sedan kände jag att det är nog lite fel inställning. Eftersom jag lyckats med bedriften att träna fem dagar i rad så kan jag med gott samvete ha en vilodag idag. Banan i Tabor brukar vara snabb, riktigt snabb. Kanske får vi se någon ensam cyklist (typ Van der Haar, Meusen eller Albert) som piper iväg redan i inledningen, eller så blir det nog en stor grupp till avslutande två varven då attackerna blir allvarliga. Gillar ni bunny hop så kan ni med fördel se sändningen i eftermiddag.
För att titta på värlscupen i cyclocross från Tabor så börjar sändningen 14:45 på följande kanaler:
Cyclocross worldcup Tabor live stream
Cyclocross worldcup Tabor live stream
Cyclocross worldcup Tabor live stream
Cyclocross worldcup Tabor live stream
Etiketter:
CX,
Cykling,
livestream,
Världscupen CX
2012-10-20
Bra pass
Spela gärna denna vackra bit under tiden som ni läser inlägget för att komma i rätt stämning
Lämnade hemmet ungefär kvart över åtta och åkte för att möta Jens Westergren för lite härlig grusvägsdistans norr om Falun.
Så himla vackert!
Dalaby i skogen
Upp...
Och ner...
Lite vägar och Jens i förgrunden, ni har sett det förut
För någon vecka sedan tränade jag med Fredrik Ericsson och Jens. Utan att vara elak kan jag väl ärligt säga att Jens inte riktigt imponerade under det passet, men nu var han stark igen. Måste vara kul att vara en sådan lättränad talang som den rackarn är. Mina ben var lite slitna idag efter en bra träningsvecka och vi saftade på lite i en lång backe. Jag älskar hetscykling! När vi var på väg hemåt så hade jag planer på att vara ute lite till och så såg vi en cyklist, med bra driv, som svängde i en korsning framför oss. Vi tackade varandra för en härlig dag och jag satte efter den där stackars cyklisten.
Kom ikapp honom, Andre hette han, kom från Skottland, flyttade till Sverige 2005 och Falun 2009. Men viktigast av allt: han var stark satan. Skönt att efter knappa tre timmar i sadeln behöva trycka på lite bredvid en ny bekantskap. På en gammal Crescent Rimfaxe med Judy-gaffel. Utan att överdriva så kan jag säga att han skulle göra livet besvärligt för många cyklister på vilket distanspass som helst. Antagligen hade jag myscyklat sista biten hem om jag cyklat ensam, nu fick jag istället 1½ timme av ganska hård cykling. Perfekt, och precis vad jag behövde. Efter ungefär tre timmar började det droppa lite från himlen och efter tre och en halv timme regnade det så jag blev blöt och härlig. Regn och sex grader är väl livet det!?
Efter 3:40 kom jag på att jag hade kameran utan påse i ryggfickan, för att den inte skulle bli blöt och förstörd så la jag den i mobilpåsen efter att först ha smygfotat mitt sällskap.
Kom hem med 4.17 på klockan och hur nöjd som helst!
Exakt så här var dagens pass, och här hittar du mer fakta:
Har tränat, ska äta
Hej hej!
Har ett riktigt bra distanspass i kroppen och ska nu ut och äta på Tzatziki med frugan. Gyros med ris blir det för mig o alla fall. På Tzatziki behöver man aldrig oroa sig för att bli mätt, typiskt bra restaurang för folk som tränar. Bilder och text från träningen kommer lite senare alltså.
Har ett riktigt bra distanspass i kroppen och ska nu ut och äta på Tzatziki med frugan. Gyros med ris blir det för mig o alla fall. På Tzatziki behöver man aldrig oroa sig för att bli mätt, typiskt bra restaurang för folk som tränar. Bilder och text från träningen kommer lite senare alltså.
Morgonstund och hela det där köret
Hej på er!
Här sitter jag och laddar för CX-distans med Jens Westergren. Klockan är snart åtta och först nu börjar det ljusna, hösten är nog här på riktigt nu? Tror det kommer bli en härlig tur och jag har raderat några kort ur kameran, så att jag kan trycka i några nya från turen.
Vi hörs lite senare idag!
Här sitter jag och laddar för CX-distans med Jens Westergren. Klockan är snart åtta och först nu börjar det ljusna, hösten är nog här på riktigt nu? Tror det kommer bli en härlig tur och jag har raderat några kort ur kameran, så att jag kan trycka i några nya från turen.
Vi hörs lite senare idag!
2012-10-19
Helgens mission
För att vara en kille med ambitioner om tom inkorg är detta givetvis en katastrof
Mitt stora mission denna helg blir att ta hand om inkorgen och försöka tömma den. Har ju haft mejlen lite vid sidan av allt annat de senaste två veckorna så det är tag att gräva ner sig i det där några timmar.
Annars är denna helgen frugans och min helg. Barnen är i Stockholm hela helgen så det är väldigt tyst och stilla här hemma nu.
Denna blogg har ju en facebooksida, som ni kan se till höger här på sidan. Den har idag passerat 300 Gilla-markeringar och när man gillat sidan så missar man inga blogginlägg samtidigt som jag då och då försöker slänga in något extra. Igår så bad jag om inspiration och bad mina läsare att sätta en rubrik på ett inlägg som jag ska skriva, fick följande förslag:
- "Mina 5 bästa MTB-rundor för motionärer"
- "Träningsperiodisering"
- "Nästa utöver det vanliga utmaning"
- "Vem du anser har snyggast ben i proffsklungan och varför!"
- "Svensk säkerhetspolitik - medlemskap i NATO eller ej"
- "Vita ben eller benvärmare på crosstävlingar"
- "Varför ägnar du så mycket av ditt liv för cykelsporten och att cykla. Vad är motivationen/lockelsen?"
Tanken var att jag skulle skriva ett inlägg om en av dessa rubriker idag, men det får bli imorgon istället. Hoppas ni har överseende med detta. Har i alla fall lottat vilken rubrik det blir och det blir det sista förslaget.
Så titta in imorgon igen för att läsa om varför jag ägnar så mycket tid till cykelsporten...
Mitt stora mission denna helg blir att ta hand om inkorgen och försöka tömma den. Har ju haft mejlen lite vid sidan av allt annat de senaste två veckorna så det är tag att gräva ner sig i det där några timmar.
Annars är denna helgen frugans och min helg. Barnen är i Stockholm hela helgen så det är väldigt tyst och stilla här hemma nu.
Denna blogg har ju en facebooksida, som ni kan se till höger här på sidan. Den har idag passerat 300 Gilla-markeringar och när man gillat sidan så missar man inga blogginlägg samtidigt som jag då och då försöker slänga in något extra. Igår så bad jag om inspiration och bad mina läsare att sätta en rubrik på ett inlägg som jag ska skriva, fick följande förslag:
- "Mina 5 bästa MTB-rundor för motionärer"
- "Träningsperiodisering"
- "Nästa utöver det vanliga utmaning"
- "Vem du anser har snyggast ben i proffsklungan och varför!"
- "Svensk säkerhetspolitik - medlemskap i NATO eller ej"
- "Vita ben eller benvärmare på crosstävlingar"
- "Varför ägnar du så mycket av ditt liv för cykelsporten och att cykla. Vad är motivationen/lockelsen?"
Tanken var att jag skulle skriva ett inlägg om en av dessa rubriker idag, men det får bli imorgon istället. Hoppas ni har överseende med detta. Har i alla fall lottat vilken rubrik det blir och det blir det sista förslaget.
Så titta in imorgon igen för att läsa om varför jag ägnar så mycket tid till cykelsporten...
Etiketter:
Cykling,
Facebook,
Om bloggen
Backintervallpendling
Sliten kropp, motvind och tidig morgon i totalmörker. Det blev en riktig fest som ni kan förstå. I värsta fall så höjer jag åtminstone min lägstanivå, och det är inte fel att kunna pressa kroppen även tidigt på morgonen.
Hem cyklar jag med välfylld ryggsäck och det blir ju en fest i sig det med. Fast med lägre intensitet.
Hem cyklar jag med välfylld ryggsäck och det blir ju en fest i sig det med. Fast med lägre intensitet.
Etiketter:
Cykling,
Jobbpendling
Prenumerera på:
Inlägg (Atom)



























