Image-map Startsidan Startsidan Startsidan Presentation Länkar Kontakt Sponsorer Övrigt

2012-08-22

Dalaserien och översvämningen

Igår alltså då. Vi börjar med dalaserien. Organisationen sammanstrålade vid Kårestugan vid femsnåret och packade upp allt, fixade och donade. Sen kom regnet...
Vi hade tagit emot ett par anmälningar men det regnade ju åt alla håll och kanter så varenda startlista/anmälningslista blev helt dränkt i vätan. Flera centimeter vatten rann igenom tältet och där stod vi och hade det roligt. Jag hämtade ett par block med papper i bilen och sedan fick dom börja skriva om allt igen. När anmälan började vid 18-tiden så minskade också regnet och kön blev plötsligt lång för att få anmäla sig.

Min telefon ringde strax efter sex och det var en från Falu Basketklubb som ringde, vi delar klubblokal och hon berättade att dom haft styrelsemöte men tvingades avbryta för att vatten hade börjat forsa in. En decimeter vatten hade vi i lokalen som mest. Så jag sprang till bilen och skyndade mig ner för att försöka rädda det som räddas kunde. Vi har ju inga jättedyra värdesaker, men en hel del papper och andra minnesprylar som är ovärderliga. Det kom ca: 40 millimeter regn inom loppet av en halvtimme vilket drabbade många delar av Falun, se DT:s bildspel här (obs inte filmen utan bildspelet finns till höger om artikeln).
När jag kom fram hade man ganska nyligen rensat en av brunnarna så mycket av vattnet hade runnit undan.

Mycket vatten var det och en trappa ner till källarplanet hade frilagts, samma källarplan som vår klubblokal finns i..

Det var svårt att ta några vettiga bilder med mobilen nere i källaren då strömmen givetvis hade gått så det var mörkt. Det var ganska surrealistiskt att klafsa runt i vattnet i lokalen.

Efter att jag lyft upp allt viktigt som inte behövde stå i blöt så åkte jag upp till Lugnet igen. Hoppades hinna få ett litet träningspass också även om tankarna var lite överallt. Familjen kom dit ungefär samtidigt som jag försökte hitta mina saker, få tag i en nummerlapp och få av mig överdragskläderna. Jag rullade ner till starten och hann väl inte så mycket mer än ställa mig på plats innan starten gick. Jo, jag hann ta av mig glasögonen och ett par yngre förmågor fick av sig benvärmarna och överdragströjan. Så jag hade ju gott om tid...

Min start var bedrövlig, det märktes att jag inte behövt hetsa så mycket vid tidigare starter i år. Kände mig ändå rätt lugn då jag förstått att banan skulle vara tuff och i MTB gäller det mest att hitta sin rytm och försöka hålla den. Efter startrakan var jag väl ungefär femma skulle jag tro. Kände mig ändå trygg där trots att Martin Eriksson for i väg i spets. Antagligen så skulle han dominera totalt, eller så skulle jag kunna hämta in honom senare. Benen kändes bra och skallen var avslappnad. Tog en placering här och en annan där. Tror att jag gick upp som tvåa strax innan vi gick ut på andra varvet. Hur som helst, jag började då spana efter Martin och såg hans rygg ett par gånger men han var ganska långt fram. Plötsligt tog jag in mycket på kort tid och han svängde av och frågade efter insexnycklar...
Jahopp, jag som jagat var nu den som alla andra jagade. Slog av lite på intensiteten igen och försökte testa mig fram i skogen. Det kändes bra även över blöta stenar och rötter faktiskt, trots min ovana vid det underlaget detta år. Inte långt bakom mig jagade Marcus Johansson men efter ett drygt varv i sololedning så kommer plötsligt Martin ikapp med hög fart. Jag beslutar mig för att försöka hänga med honom så länge som möjligt. Dels är det ju bra att åka fortare än vad som är bekvämt och dessutom kanske jag kunde lära mig lite av honom i skogen. Lyckades väl hänga med honom i ett varv innan han plötsligt hade ett missljud från cykeln. Han stannade till, fixade det som var trasigt och anslöt till mig igen några hundra meter senare när jag gick ut på sista varvet.
I en av utförslöporna satsade jag lite extra, fick väl kanske en meter eller två och sedan gav jag allt i nästkommande uppförsbackar. Trodde att Martin skulle vara pigg, men han fick ge sig! Tryckte på så gott jag orkade för att inte släppa ikapp honom igen. Sista svåra uppförsbacken klarade jag galant och kunde senare passera mållinjen som snabbast i Dalarna. Just där och då.

Det var en skön känsla. En väldigt teknisk bana som inte blev mindre svår av allt regn. Knöligt både uppför och utför, rejält med stenar och rötter och en massa kurvor. En sådan där bana som är rolig när det går bra, och det gjorde det ju igår. Benen var kanon och tekniken satt också helt okej.

Niklas Bjerring som var gårdagens starke man i organisationen kring vår dalaserietävling tog också några foton med sin mobil:
Starten har gått och jag är väl kanske 8:a i denna bild

Om det är någon mer som har bilder så får ni gärna skicka dom till mig: henrikoijer@gmail.com

Idag så har jag jobbat alldeles för mycket. Har också varit till en ögonspecialist då jag efter sex veckor med "nåt skit i ögat" fortfarande inte är bra. Fick betala 300 kronor denna gång utan att få veta vad som är fel eller vad som kan ha orsakat detta. Fjärde utskrivna medicinen, vi håller väl tummarna också denna gång?
När jag jobbade så ringde Dalarnas Tidningar då dom fått nys om att vår lokal var översvämmad. Det ställdes lite frågor och dom frågade om vi kunde ta några bilder så jag tajmade in det nästan på minuten efter mitt jobb. Artikeln kan ni läsa här och det finns bildspel om ni klickar där till höger om artikeln.
Foto: Daniel Patiño Flor Här står jag och tömmer vår mäktiga ljudanläggning på vatten, det var dom 249 kronorna det!

Direkt efter mediabesöket i klubblokalen så åkte jag upp till Lugnet för ett cykelmöte. Kom hem någon gång efter sju och åt mat någon gång efter åtta. Då hade jag inte ätit eller druckit något sedan halv sex i morse då jag åt frukost. Intensiv dag, skulle man kunna säga.

Så nu går jag och lägger mig så jag orkar upp imorgon igen. Godnatt!

En positiv och en negativ

Hej!

Händelserik dag också igår, ska skriva mer om det senare idag då jag har ett lite pressat schema idag och vill sätta igång dagen så fort som möjligt. Här kommer gårdagens eftermiddag i två punkter:
 - Positivt: Jag var snabbast i gårdagens dalaserie
 - Riktigt negativt: klubblokalen blev översvämmad

2012-08-21

Dalaserieväder

Vi är på plats. Men var är alla andra!?

Idag kör vi etapp 4 och lite högre berg

Fredrik Kessiakoff blev 20:e på gårdagens etapp och korsade mållinjen 50 sekunder efter etappvinnaren Valverde, som i sin tur vann med ett gäng millimeter över Rodriguez i en lite märklig spurt där den senare slutade trampa dom sista metrarna. Bägge dessa spanjorer ingick i den tätkvartett som gjorde upp om segern tillsammans med vadflexaren Contador och britten Froome. Det var hög fart tidigt i backen och hade inte Kessiakoff en lite halvdålig position in i densamma?
Hur som helst, 20:e är inte kattskit och han ligger nu 21:a totalt, 1:36 efter Valverde som tog över totalledningen. Kesssiakoff är 30 sekunder efter fjolårsvinnaren Cobo på 13:e plats och har 50 sekunder upp till Igor Anton på 10:e plats. Just topp 10 totalt är nog ett av Fredrik Kessiakoffs mål totalt, skulle jag tro. I ett så här tufft etapplopp gäller det att åka smart om man vill ha en hyfsad totalplacering när man når Madrid.

Vueltan håller inte igen i år och så här ser dagens banprofil ut:
Ingen vila och ingen ro för cyklisterna alltså.

Idag luktar det utbrytning som håller hem. Om ni inte Contador ska köra slut på sig genom att försöka vinna alla etapper hela tiden varje gång. Målgång uppför visserligen, men backen är ingen killer så det ska gå att kunna släpa sig upp också med småslitna ben. Nu håller vi tummarna för en sådan där finfin Fredrik-etapp.

Sändningen på Eurosport börjar 16:01. Live stream hittar ni som vanligt här.

2012-08-20

56 vilda barn och en del vilda föräldrar

Vi är igång igen på allvar. Barn och ungdomsträningen gjorde comeback förra veckan efter ett sommaruppehåll och idag var också vi i Familjen Öijer närvarande. Helt crazy kul!

Imorgon arrangerar vi i Falu CK en Dalaserietävling i MTB. Kom gärna för att cykla, titta eller kanske hjälpa till med något (hör av er till mig om ni kan hjälpa till henrikoijer@gmail.com). Sikta på Kårestugan uppe vid hopptornen så kommer ni rätt. Anmälan från 18:00 och första start 18:30. Med lite tur kan också jag få tävla.

Etapp 3, nu kickar Vueltan igång på allvar

Ingen etapp som man vinner Vuelta a España på kanske, men det kan vara en etapp att förlora hela etapploppet på. 153 kilometer lång (kort) etapp och en lagom lång backe på slutet borde passa Frerdrik Kessiakoff riktigt bra. Efter ett småstruligt lagtempo där han förlorade onödig tid så är han nog heltaggad och revanschsugen nu. Viktigt att Astana får fram Fredrik till en bra position in i backen.
Ni kan nästan räkna med att Alberto Contador flexar vaderna i denna avslutande backe. Dels vill han känna lite på motståndet nu när han är tillbaka i hetluften och dessutom så är han nog kanske den mest taggade cyklisten i hela fältet.

Sändningen börjar 16:00 på Eurosport, idag med Roberto Vacchi som kommentator.

Bra ben dålig vind

Bestämde mig igår för att köra Skuggarvstempot på kvällen när barnen somnat. Hade sett på Strava att junioren Pontus Kastemyr hade kört detta anrika testlopp på en bra tid i fredags, så jag blev lite inspirerad. Tyvärr blåste det en del och vinden kom från norr vilket ni kan se på kartan nedan att det inte riktigt var optimalt då det endast hjälpte mig i slutbacken. Men väl där åkte jag 7 sekunder snabbare än någonsin...
En annan sak som ni kan se på bilden ovan är att pulsen dalade lite i den långa klättringen. Det beror nog på att jag gick ut lite för hårt i motvinden i ett desperat försök att hålla nere tidsförlusten så i backen cyklade jag sedan med stumma ben och håll (!).
Till första korsningen hann jag på 5.36 när jag tog mitt personbästa den 2:a juli, igår var jag där på 6:15 så redan där förstod jag ju att det inte skulle bli något personbästa direkt. Korsningen i Sundborn nåddes på 13:43 istället för 12:00. Så jag låg alltså 1:43 efter där. Avslutningen var dock bra och sluttiden på 30:18 är ju faktiskt ändå helt okej och "bara" 1:36 efter mitt personbästa, trots eländesvind och dåligt upplagt lopp.
Borde väl ha gjort ett försök tidigare i veckan då formen ändå varit god, denna vecka innehåller bara regn...

Ska väl cykla till jobbet nu, vi hörs senare idag!

2012-08-19

Resultat MTB-SM Marathon och Snapphaneturen

Team Kalas pressavdelning hörde av sig...
Magnus Darvell blev svensk mästare i långlopp efter att ha tagit en överlägsen seger i Snapphaneturen. Ca: 6 minuters marginal ska han ha haft ner till närmaste konkurrent.
1. Magnus Darvell
2. Matthias Wengelin
3. Stefan Carlsson
4. Daniel Brengdahl
5. Mikael Flockhart

I damklassen så blev det en ännu större dominans då Alexandra Engen passade på att sopa hem tävlingen med 23 minuter. Tvåa blev Falu CK:s Jennie Stenerhag efter att ha spurtat ner Emmy Thelberg i kampen om silvret.

Allt detta har jag fått via SMS och har inte sett någon officiell resultatlista. 

Dagens etapp i Vueltan: ganska platt men ganska svårt

Dagens etapp på Vueltan skulle under Touren betyda klungspurt, men många spurtare saknas i Vueltan så vem ska egentligen ta ansvaret, vilka lag litar på sina spurtare och har kraften att sy ihop fältet till avslutningen? Det skulle alltså kunna bli en utbrytning som håller undan redan på den första riktiga etappen, den lite böljande profilen hjälper också en utbrytargrupp.
På Vueltan delas också bonussekunder ut: 6, 4 och 2 på spurtprisen och 12, 8 och 4 vid målgången. Så det är stora möjligheter för en mängd cyklister att ta ledartröjan från Castroviejo.
Ett par saker som gör etappen svår är att det alltid brukar vara nervöst i avslutningen på dom inledande etapperna av ett så här stort etapplopp. Lägg till chanserna till kantvindskörning så förstår ni att det är fullt fokus som gäller i dryga 18 mil. Det i kombination med temperaturer en bit över 30 grader gör det till en jobbig etapp.

16:45 ska etappen börja sändas på Eurosport enligt tablån, men Vattenfall Cyclassics drar över tiden idag
Live stream hittar ni i vanlig ordning här.

Värktabletter, idrott, Stefan Holm och Twitter

Läste denna artikel om att Värktabletter ökar risken för muskelskador på DN. Tänkte när jag läste den att jag åtminstone skulle slippa läsa om cykel i samband med läkemedel och idrott i svensk media. Men av någon anledning så är det tydligen också utbrett inom cykling att man tar smärtstillande. Inget jag har märkt av dock, tack och lov.
Twittrade då ut följande, eftersom jag gillar att twittra:
I min värld så vilar man nämligen om man är skadad, möjligtvis tränar på ett sätt så att man inte fortsätter nöta på en skada. Att ta smärtstillande inför tävlingar för att inte känna smärtor som är relaterade till ansträngning är något jag inte tycker är okej och förstår inte varför man skulle vilja göra så.

Lite oväntat var det oneklingen att just OS-guldmedaljören Stefan Holm, som är en av anledningarna till artikeln, hamnade i en dialog med mig på Twitter igår. Se gärna denna dokumentär, Medaljens pris, på SVT Play för bättre bakgrund till det här med smärtstillande och (fri-)idrott. Kan ses i 6 dagar till, så skynda på!

Nåväl, här följer lite diskussion kring idrott, smärtstillande och olika idrottsvärldar mellan mig och Stefan Holm:
Att vissa av inläggen kan tyckas lösryckta ur sitt sammanhang har att göra med att fler än bara Stefan och jag var inne i denna diskussion. Landslagscyklisten Sara Olsson och superkunnige cyklisten Jens Westergren flikade också in med ett par inlägg.

Efter denna diskussion så funderade jag en hel del på det vi precis diskuterat och kom ganska snabbt fram till att det ju ändå skiljer en hel del mellan olika idrotter och att en idrott som cykel är väldigt skonsam till skillnad från många grenar i friidrotten där hela resultatet hänger på ett steg, avstamp eller kast. Där skall all kraft som krävs för att vinna tävlingarna pressas ur kroppen inom loppet av någon hundradels sekund.
Det är klart att det gör ont då. Eller måste det göra ont? Tränar friidrottare fel, eller är det själva idrotten som det är "fel" på? Ska vi förbjuda idrotter där skador är en del av idrottandet, ska vi försöka utveckla träningsmetoder som inte skadar våra idrottare eller ska vi helt enkelt bara konstatera att det är just "Medaljens pris"?

Oavsett vad man kommer fram till så tycker jag fortfarande inte att man ska använda smärtstillande som en rutin i sitt idrottande och framför allt inte för att förebygga eller ta bort smärtan från skador. Då "botar" man bara symptomen istället för att ta hand om bakgrunden till problemet. Att försvara det med att "alla andra" gör det betyder inte att det är rätt att göra det.

2012-08-18

La Vuelta a España 2012

I kväll (18:45 på Eurosport) startar La Vuelta a España med ett 16.5 kilometer långt lagtempo i Pamplona.
Juan José Cobo som vann Vueltan förra året har inte haft någon vidare säsong och var väl i princip osynlig under Touren. Spaniens stora hopp står istället till Alberto Contador som gjort comeback efter sin två år långa köttavstängning. Engelsmannen Chris Froome som förra året blev tvåa i Vueltan slipper nu kapten Wiggins och är fri att köra själv för totalen, under Touren såg vi att han har fysisk kapacitet för att vinna stora etapplopp och nu måste han leverera. Joaquim Rodriguez och Igor Anton är två andra som kanske kan få till det i år.
Svenskhoppet står till nummer 31, Fredrik Kessiakoff, och det är inget litet hopp vi har i denna kille som efter den fina uppvisningen i Touren nu har kört till sig kaptensrollen i Astana. Förutom det så har han också skrivit på för två ytterligare säsonger i det kazakiska laget.

Som ni kan se på kartan så är det inte så mycket Spanien runt över denna upplaga. Med endast en individuell tempoetapp på 39.4 kilometer och 10 målgångar uppför så kommer detta bli klättrarnas etapplopp i år.
Live stream hittar ni som vanligt här

200 Gilla och hittills opublicerade bilder

200 personer har nu anslutit sig till Facebooksidan Öijers blogg och får därmed uppdateringar när nytt inlägg har publicerats i denna blogg. Fantastiskt vad man kan göra med dagens teknik!

Har fått lite nya foton i inkorgen också, börjar med några från Cykelvasa-rekningen förra torsdagen som Andreas Hedbom tagit:
Pompa! 

Vi drar till Mora!

I Oxberg. "In thata little hilla you calla climba, I attacka!"

Här är det väl 4-500 meter kvar eller så, vi klarade det!

Å så har väl frugan också levererat bilder, denna gång är det från Ingarvet GP i torsdags:
Lisa Ström

Hendrik Sjölund snor poäng från mig

Ebbah och Filip tyckte tydligen att annat än cyklingen också var kul

Emily är vårat största, mediatränade, barn

Pojkar och gubbar i en härlig motljusbild

"Om jag gör en kul grimas så kanske jag får vara med på bloggen" Adam Steen och Fredrik Ericsson gör sitt bästa

2012-08-17

KOM-pendling

Goder afton!

I morse kryddade jag till jobbpendlingen genom att köra hårt i backen ut från Falun. Lyckades ta ett KOM på Strava där och blev väl så himla nöjd med det. Skickade på en till kort backintervall och kände där och då att formen är riktigt bra även om benen är lite slitna från Ingarvet GP och övrig träning på sistone.

Det var väl så dimmigt och vackert i morse!

Åt en härlig pizza med köttfärs, ägg, skinka och bearnaise på till lunch

När jag var på väg hem så tänkte jag bjuda mig själv på ett varv runt Varpan i högsta fart för att ta KOM runt sjön. Pep iväg med glatt humör men kunde inte riktigt pressa mig, var lite för sliten så pulsen landade väl kring 160 och var som högst uppe i intervallintensitet. Gick fort ändå såg jag på mätar'n så det var väl bara att tugga på nu när buggarna svarar så bra. Lyckades sno detta KOM från Jens Westergren. Mäktiga pendlingar idag alltså:
Kom väl hem alldeles svettig och nöjd. Skönt med lite värme och sommar!


35:a på Cykelvasan och fler bilder

Så här såg resultatlistan ut igår, jag står som 37:a

Så här ser resultatlistan ut idag, jag står nu som 35:a!

Upptäckte väl efter loppet när jag fick se bilder på målgången att Axel Lindh som var placeringen före mig i mål stod som 34:a samtidigt som jag stod som 37:a. Räknade lite placeringar via bilder och fann då att jag borde vara 35:a och mejlade Vasaloppet i måndags. Hade igår inte fått någon som helst respons så jag mejlade istället Tommy Höglund som är sportchef på Vasaloppet och fick snabbt svar och kort därefter så bekräftade dom att jag hade rätt och nu är jag alltså 35:a. Gott så. Rätt skall vara rätt osv.

Hittade dessa två och nästan 5400 andra bilder från Cykelvasan här på HappyMTB, om du körde loppet så är det stor chans att du också hittar dig själv i samlingen! Jag uppdaterade mitt inlägg med Cykelvasabilder med denna länk också.

2012-08-16

Huvudet under armen

Idag hade jag en plan för Ingarvet GP. Att attackera och sedan attackera igen till dess att jag inte orkade attackera mera, då skulle jag försöka igen. Det höll väl i 5-6 varv av 20 men sedan var jag väl så stum. Lyckades ändå attackera lite mera även om trycket i benen var förlorat. Klämde ändå in två vinster, varav den sista med dubbla poäng var en av vinsterna. Skönt att kunna vinna inför hemmapubliken. Annars hade jag tre andraplatser också vilket gav mig 24 poäng. Blev delad tvåa på det. Fredrik Ericsson vann idag, endast en poäng före mig och Pontus Kastemyr som jag delade andraplatsen med. Tror faktiskt att det aldrig någonsin varit så jämnt i toppen. Damklassen var inte lika jämn då Jenny Rissveds blev ensam och därmed vann alla spurter!
Förra gången jag var med så hade jag som plan för dagen att ta mer poäng än Johan Landström, så jag såg till att hålla koll på honom och försöka skaffa mig ett övertag poängmässigt. Satt då och räknade mina poäng och gjorde det jag behövde för att vinna. Idag hade jag ingen koll på hur många poäng jag hade skrapat ihop innan det var över.
Tycker att sådana här träningar är bra tillfällen att slipa på lite olika egenskaper som man kan behöva slipa på. Det gäller ju både att förbättra sina svagheter men kanske framför allt att bättra på sina styrkor om det ska bli succé på dom riktiga tävlingarna. Därför kan man passa på att komma dit med lite olika upplägg olika veckor.

Annars höll det på att bli en riktigt tråkig händelse då vi nästan pangade med en bil på ett av varven. Vi svänger förbi en bensinstation där en bil åkte fram till vägen, saktade in och sedan tog fart ut igen för att göra sin vänstersväng. När vi kom i full fart. Satan i gatan vad det var nära. Robert Österling var först och han hade ändå känt att han nog hinner förbi framför, jag satt på hans rulle och fick väl ryta till lite samtidigt som jag såg framför mig hur bilen skulle köra på mitt ben eller bakhjul och de bakom mig skulle smacka in i sidan på bilen. I absolut sista stund stannade bilen, mitt på vägen. Och vi hann förbi både framför och bakom bilen. Jösses så nära det var. Den där högra framlyktan var inte många decimeter från mig kan jag säga.
Det stället är ett typiskt ställe där vi väl egentligen skulle behöva en flaggvakt. Har tänkt att vi inte ska behöva sådant eftersom det är en träning och vi får anpassa farten och inte göra några farliga grejer. Men här svänger vi höger i en rondell och direkt därefter passerar vi denna utfart. Det känns som den klart farligaste delen av banan.

Nåväl, här kommer resultatet från idag och en massa bilder:
Damklassen:
Jenny Rissveds 55 poäng

Herrklassen:
Fredrik Ericsson 25 p
Pontus Kastemyr / Henrik Öijer 24 p
Robert Österling Reyier 15 p
Hendrik Sjölund 11 p
Johan Carls 7 p
Erik Wallén / Adam Steen 6 p
Darvell med 29" MTB 3 p

Jag blev tvåa med en poäng, här hade jag kunnat vinna med en poäng. Fredrik slog mig i denna med en decimeter ungefär. Foto: Oscar Ekstam

Även fotograf Stefan Carlsson förevigade denna rafflande spurtduell mellan två segelbåtar

Fotograf och mästerbloggare Erik Wickström besökte Dalarnas residensstad och fångade mig på bild när jag gjorde "en Cykelcity".

Här har jag tagit mig friheten att beskära bilden från sista spurten som jag också lyckades vinna, foto: Erik Wickström

Törstig gubbe efter avslutad GP-träning, foto Erik Wickström.

Om ni skulle vilja se bilder på fler än bara mig, mig och mig (varför ni nu skulle vilja det?) så har Erik lagt upp en drös bilder från dagens träning i detta fina blogginlägg. Jag avslutar med en bild på trötta cyklister efter träning och Garmindata:

Godmorgon vänner!

Somnade senare än jag hoppats på igår kväll, fick lite kvalitetstid med ett av barnen i natt och var därför lite onödigt trött i morse. Lyckades i alla fall lämna barnen på rätt dagis, tror jag, och nu har jag en härlig arbetsdag framför mig innan vi rundar av dagen med Ingarvet GP.
Blir kanon det här, vi hörs!

2012-08-15

Underhåll

Jespers kurva

Tjo och tjim!

Det är ju lite kul att variera pendlingsvägen till och från jobbet, idag gjorde jag en sådan där variant på hemvägen och svände förbi Jespers kurva. Jesper och jag kom från vägen till höger i bild, skulle ta den tvära högerkurvan och åka ut till vänster i bild men Jesper sladdade omkull i lösgruset. Alltså Jespers kurva.
En annan sak man kan göra för att få lite variation är att köra intervaller istället för att slönöta i sitt gamla vanliga gnet-tempo. Så har jag gjort på hemvägen både igår och idag. Inga stentuffa intervaller och inga tidsbestämda. Utan har tryckt på lite utan att köra mig stum i några småbackar. Så här har det sett ut:
Känslan var mycket bra också idag. Kanske inte lika bra som igår, men någon gång börjar man ju bli sliten också plus att jag sov mycket till igår och lite till idag. Sånt påverkar säkert också intervallhumöret.

Idag har det gått ett litet sus genom cykelvärlden, detta eftersom någon smygfotat Bradley Wiggins när han tar en cigg.

För er som gillar CX så har Cyclo-Cross Sverige en Facebook-sida där man just nu har möjlighet att ge förslag till cupen som startar snart. Gå in på sidan, gilla den så du inte missar något i den svenska CX-svängen och kommentera deras inlägg med lite konstruktiva tankar och idéer så är du med och påverkar.

Så. Det var nog allt för mig denna afton, hoppas att ni har haft en härlig dag!