Image-map Startsidan Startsidan Startsidan Presentation Länkar Kontakt Sponsorer Övrigt

2018-07-08

Bilder och resultat från Mörksuggejakten 2018

Hej och god kväll!

Här kommer ett inlägg med lite text, bilder och resultat från Mörksuggejakten 2018. Bilderna från loppet har Linda tagit, så tacka henne för dom. Själv så hade jag fullt upp med att tävla idag.
Ready to roll, #29.

Ser ni mig där? Direkt bakom bilen.

Det var bilderna det, dammigt var det som ni kanske kan se..

För er som vill hoppa direkt till faktan så finns här resultat från Mörksuggejakten 2018.

Ja, sent igår så bestämde jag mig till slut för att ändå köra Mörksuggejakten, formen var ändå på uppåtgående och tävling är bästa träning och så vidare. Behövde öva på ett par grejer och passade på idag. Gjorde en ganska bra startbacke där jag tog mig upp sju sekunder långsammare än mitt personbästa enligt Strava (har tre tider där). Var någonstans runt 15:e-20:e gubbe där. Ett par missar, lite för mycket iver och sedan lyckades jag med konststycket att inte gå med en stor och snabb grupp. Fick istället vänta in nästa glada gäng. Hängde sedan med dom ett tag innan jag tvingades ge mig också därifrån. Fick sällskap av några som hade släppt före mig och dom hängde jag med till en ganska lång backe där jag också fick ge mig från dessa herrar. Krigade på bra till och genom Nittsjö med andra starka cyklister. Tog mig upp för backen i Backa med hedern i behåll, körde ifrån några och blev ifrånkörd av några på slutet.

Blev 35:a idag, hade bästa supporten av Linda som langare och fotograf. Är ändå nöjd med mycket idag även om jag givetvis vill lite mer resultatmässigt. Dansar nu regndans här hemma inför kommande lopp!


Efter att vi kommit hem och fått i oss lite energi så stack vi till Bjursås för att vandra lite. Planen var en runda som skulle ta ungefär en och tjugo till och en halv timme, men tack vare min vägvisning fick vi gå dubbelt så långt! Efter två och femtio så var vi rätt nöjda och glassen vi belönade oss med var väl så god...
Fint var det!

Jag behöver väl kanske inte poängtera att jag är lite trött nu, men jag gör det ändå.

Tack alla inblandade för en härlig dag och kul med så mycket pepp före, under och efter loppet!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar