Image-map Startsidan Startsidan Startsidan Presentation Länkar Kontakt Sponsorer Övrigt

2018-07-27

Kajak och Zwift-race

Hej och god morgon, kära bloggläsare!

Idag ska vi över till Danmark för ett besök på Bakken som är "Danmarks roligaste nöjespark". Det kommer nog att bli fett!

Igår paddlade vi lite i en uppblåsbar kajak, funkade kanon i medvinden men den skånska motvinden var inte helt lätt att besegra. Barnen tyckte det var kul och vi tappade bara en unge överbord.

På kvällen när barnen lagt sig så körde jag ett Zwift-race på 40 minuter. Skönt att få till ett riktigt träningspass för första gången sedan Engelbrektsturen. Har kört ett par mer eller mindre halvkassa försök innan och för att jag ska må som allra bäst så behöver jag bra träning.
Loppet blev en halvhård historia där andra satte in attacker och jag mest körde på. Platt bana lovade inte gott men om det finns folk som vill attackera så blir det ju kul ändå. Vi  blev en åttamannagrupp ut på det andra och sista varvet. Jag drog igång spurten lite för tidigt, eller så orkade jag bara inte hela vägen och blev sexa.

Nu taggar vi Bakken! Hörs sen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar