Image-map Startsidan Startsidan Startsidan Presentation Länkar Kontakt Sponsorer Övrigt

2018-07-12

Gravel, vägg, fika och ännu en härlig runda

Hej och god kväll, kära cykelvänner!

Idag så cyklade jag ju till jobbet, i sällskap av bland annat Le Peloton. Oftast när man cyklar till jobbet så cyklar man också hem, det gjorde i alla fall jag idag. Linda ville möta upp och jag hade frågat henne om vi skulle köra en extrarunda så vi fick ett distanspass, eller om vi skulle åka raka vägen hem. Hon tyckte till slut att vi kunde köra lite extra. Jag skickade ett förslag på en runda som var ungefär 87 kilometer lång. Problemet var bara att när hon såg den så fick hon upp rundan med sträckan angiven i miles, vilket blir 54.
Det är ganska stor skillnad på 54 kilometer och 87, så efter ett tag så började hon ifrågasätta lite hur långt kvar det egentligen var till det tänkta glasstoppet. Då hade hon ändå redan först cyklat till Borlänge för att möta mig och sedan hade vi hunnit ett par mil till. Så enligt henne så borde vi i princip varit hemma...

Vi bestämde oss för att korta av rundan, skippa glassen och ta sikte på något ställe som sålde energi i Sågmyra. Så det blev den klassiska backen upp till Solarvet på grusväg. Linda på racer och jag på MTB.

Bra för Linda att öva lite på gruset, nu när hon ska bli cross-proffs. Vackert var det ju också!

Ett trevligt café i Sågmyra, jag offrade mig på en bit rabarberpaj med vaniljsås och en flaska Champis.

På hemvägen så fick Linda upp farten igen efter att kaffet och chokladbollen kommit ut i blodet. Det var riktigt härligt att se henne trycka på under slutet av rundan. Det var längesedan jag kände att hon hade det drivet. Gött att se!

Eftermiddagens runda:

Missa inte heller vloggen från i morse!

1 kommentar:

  1. Blev ju en riktigt bra runda:), att ta fel på miles och mil har man ju gjort själv några gånger (dock körandes en bil, vilket ju är en jääääkla skillnad)

    SvaraRadera