Image-map Startsidan Startsidan Startsidan Presentation Länkar Kontakt Sponsorer Övrigt

2018-07-31

Cykling i Rörbäcksnäs

Hej och god eftermiddag från Rörbäcksnäs!

Vi kom hit i morse, parkerade husvagnen bredvid en norsk husbil och gjorde oss redo för cykling. Jag började med att ha av snöret/vajern till min ena sko när jag skulle stänga den, sedan hade jag också glömt mitt Garmin-fäste. Skon kunde jag tillfälligt lösa med en dubbelknut och med lite mossa samt ett par buntband så fick jag också med mig cykeldatorn...

Dubbelknut och ett mossigt Garmin-fäste.

Så kunde vi efter lite om och men börja cykla. Planen var att först köra Kalugapasset (15 km) följt av Vallsjörundan (32 km). Jag tog en del bilder, cyklade lite före, släppte iväg och höll på så vis en lagom intensitet. Efter Kalugapasset så behövde Linda en liten paus så det blev macka och dricka för henne vid husvagnen innan vi stack ut på Vallsjörundan. Det är en väldigt fin terräng att cykla i här. En del elaka stenar men annars fint med tallskog och lite sandigt underlag.

Lite bilder från dagens cykling i Rörbäcksnäs.

Med lite klent frukostintag och 47 km mtb så smakade maten väldigt bra efteråt. Det är inte farligt att vara hungrig och idag blev jag det. Kändes skönt!

Då det inte finns någon dusch på området så cyklade vi till badplatsen där jag tog årets andra och kallaste dopp.

Nu ska vi ut och plocka lite bär i skogen, sedan får vi se vad kvällen bjuder på.

1 kommentar:

  1. Så skoj och fint där! Saknade dock något kortare och riktigt tekniskt spår att nöta 1-100 ggr nära starten… :)

    SvaraRadera