Image-map Startsidan Startsidan Startsidan Presentation Länkar Kontakt Sponsorer Övrigt

2018-07-21

En riktig rock garden

Hej och god förmiddag, kära cykelvänner!

Idag är det dagen före Engelbreksturen och jag ska snart köra ett väckningspass följt av lite utecykling tillsammans med Linda. Väckningspasset blir i princip lika som inför Lidingöloppet, det vill säga 3x10 minuter på en bit över 300 watt. Känns det bra idag så höjer jag motståndet efter en stund.

2015 var jag 7:a i ett blött och regnigt Norberg, 2016 var jag 15:e och 2017 var jag 16:e. Så det brukar vara en tävling där jag kan göra hyfsade resultat. Jag gillar ju ärlighet och har svårt att vara vräkig om mig själv så jag ska ju säga det att motståndet ibland kan vara lite sämre i Norberg än på vissa andra långlopp också. Imorgon till exempel så går ju tävlingen dagen efter XCO-SM i Östersund. Så en del av mina konkurrenter är ju där och kör sig slitna idag. Heja er!

Själv så kör jag knappt XCO-tävlingar längre, eller cross country som det hette på min tid. Ärligt talat så är jag inte så speciellt lockad längre heller då man mer och mer bygger banor istället för att utnyttja den fantastiska natur som vi har. Utvecklingen går framåt för sporten men jag gillar naturen så jag håller mig där.

En sak man ser ofta är att man bygger något som heter rock garden på dessa XCO-banor, men det ska ju inte behövas då naturen är fylld med små egna rock gardens.

Se bara denna som Linda och jag besegrade till fots igår när vi var upp till Djurmo klack:
En sådan där bygger man inte hur som helst.

Utsikten från klacken.

Dags att ta tag i dagen och förberedelserna inför morgondagen, det är mycket nu.

Har förövrigt också semester sedan 16:30 igår! Så. Himla. Skönt. Ha det gött så hörs vi!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar