Image-map Startsidan Startsidan Startsidan Presentation Länkar Kontakt Sponsorer Övrigt

2017-02-26

Fölsedagscykling +ANNAT


Hej och god kväll!

Här hemma har barnen anlänt och skapar lite mer liv i luckan. Men om vi ska spola tillbaka bandet till i morse så kan jag meddela att vi kom ut för att cykla lite. Linda hade komponerat en rutt som innehöll både backar och stigar och det gick väl lite sådär eftersom det kommit snö både till igår och idag. Alla ställen är ju inte direkt snöröjda...

Fint ändå!

Jag hann köra Norlingberg två hela gånger innan dom kom och plogade backen. Så lämpligt.. Sedan forcerade vi en riktigt snöig skogsväg och lade därefter om planerna för resten av rutten.

På slutet så sladdade jag runt och lekte lite på stigar och parkvägar i Falu tätort. Körde bland annat den handbyggda leden Gamla Mormor. I alla fall första delen ner till vägen, men det var lite världscupskidspår i vägen också förstås. Fattar inte varför dom måste göra spåren två meter höga, men dom är väl rädda för milda vintrar kanske? Det lär ju vara blött i marken många månader till med den snömängden.
Totalt så fick jag ihop 2:47 idag av det lite lättare slaget. Välbehövligt då jag var riktigt sliten i benen idag efter den senaste tidens träningar. Skönt att få ha det så ibland också.

Efter cyklingen så åt vi omelett och kollade Kuurne-Brussel-Kuurne. Det blev en lite mer intressant tävling än jag trott på förhand och idag kunde Peter Sagan stå som segrare före fjolårssegraren Jasper Stuyven och Luke Rowe.
Idag har också Omloop van het Hageland körts och där blev Sara Penton 64:a. Se resultatlista därifrån här: http://www.nieuwsblad.be/sportwereld/tag/wielrennen/omloop-van-het-hageland-tielt-winge?rankingType=Result

När barnen kommit så fikade vi. Jag fikade för minst tre personer och är väl fortfarande mätt.

Nu har vi åkt bil runt Varpan för att hitta registreringsnummer 075 och 076 åt Ebbah och så har vi käkat mat. Nu börjar det bli dags att välta barn efter barn i säng och stänga denna 35:e födelsedag.

Tack för alla grattis-hälsningar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar