Image-map Startsidan Startsidan Startsidan Presentation Länkar Kontakt Sponsorer Övrigt

2017-02-27

Vasaloppsveckan


Ny dag, ny vecka och nya möjligheter!

Det där stämmer ju förvisso, men det behöver ju egentligen inte bli en ny dag eller en ny vecka för att man ska få några nya möjligheter. Nya möjligheter kan man skapa sig själv hela tiden. Vad gör du om fem minuter, en kvart, en timme eller om fem timmar?

Funderar du på att börja träna? Varför bara fundera? Kör, bara kör!

Vill du gå ner i vikt? Ät mindre och rör dig mer.

Vill du byta jobb? Sök ett nytt. Säg upp dig från ditt befintliga om självförtroendet och/eller ekonomin tål det.

Vill du bli ekonomiskt oberoende? Börja jobba på det genom att minska utgifterna och försök öka intäkterna.

Vi människor är alldeles för bekväma av oss, så även jag. Det ska jag inte sticka under stol med. Men det jag försöker säga är att det inte behöver bli ett nytt år, en ny månad, en ny vecka eller ens en ny dag för att vi ska genomföra en förändring. Förändring kan vi skapa NU.

__________


Alltså allt jag ville göra var egentligen att säga god förmiddag och hälsa er välkomna till bloggen. Men jag vet att vissa kan tycka det där med "ny vecka, nya möjligheter" är lite irriterande och själv så tycker jag det är synd om man väntar på att göra en förbättring bara för att den ska ske när det blir nytt år eller liknande. Så jag spann vidare på det...

Alltså om du verkligen vill ändra på något, varför vänta?
__________

Hej och god förmiddag!

Idag tänkte jag ta en vilodag. Välbehövligt eftersom benen igår protesterade högljutt mot varje försök till intensitetsökning. Alltså jag tränade faktiskt nästan tretton timmar förra veckan vilket är mycket för mig och senaste fyra dagarna fick jag ihop nästan tio timmar. Så det är klart att benen klagade lite igår. Eller så är det bara sådär som det känns när man försöker cykla fort och är 35 år gammal.
Kollar vi lite statistik från 2016 så får jag gå tillbaka till april för att hitta en vecka då jag tränat mer. Ja, bortsett från Festive 500-veckan i slutet på december då givetvis. Så nästan 13 timmar är ovanligt. Februari 2016 bestod av 29 dagar och då tränade jag 29 timmar, 7 minuter och 31 sekunder. Februari 2017 har hittills bjudit på 37 timmar, 1 minut och 47 sekunder.
Förra året hade jag 12 vilodagar i februari och i år ser det ut att bli sju. Jag hade 13 vilodagar och nästan 30 timmars träning i mars förra året. Låt mars månads träning bli great again!

Kan jag bara hålla mig frisk och kötta på i mars och april så kommer jag komma väl förberedd inför årets säsong.
_________

Vasaloppsveckan är i full gång och var i full gång även helgen som var med kortvasan, tjejvasan öppet spår och så vidare. Men allt det där är ju bara en uppladdning inför det riktiga Vasaloppet på söndag. Precis som alla år som jag inte kört Vasaloppet så kommer jag då att önska att jag stod där i startfållan i Berga by med nio härliga mil framför mig. Men även detta år kommer jag följa spänningen från TV-soffan. Jag har kört två gånger och det kan nog bli fler, men inte i år.

Ska du köra, eller har du kört Vasaloppet?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar