Image-map Startsidan Startsidan Startsidan Presentation Länkar Kontakt Sponsorer Övrigt

2017-02-18

Tempopendling + distans

Hej och god lördagsförmiddag!

Idag tänkte jag berätta lite om gårdagens träning. Det blev nämligen en sådan där bra träningsdag där jag hann med att både träna hårt och köra långt. Dubbelpass på en fredag alltså! På morgonen så drog jag en tempopendling med kallstart, lyckades ändå skrämma upp pulsen så pass mycket att det blev 88% i snitt. Om man bara räknar med delen från att jag kört igenom Faluns alla korsningar och blivit lite uppvärmd så hade jag ett snitt på 89.5%.
Tempopendling i en puls- och höjdkurva.

När det så var dags att cykla hem från jobbet så planerade jag lite snabbt ihop en sväng som skulle ta ungefär tre timmar. Den gick från jobbet i Borlänge via Torsång-Vika Strand-Vika-Hosjö-Danholn-Kårtäkt-Sundborn-Skuggarvet och hem. Det blev tre timmar och 34 sekunder i slutändan. Eftersom jag hade spenderat hela eftermiddagen på jobbet med att knöla i mig godis så fanns det ganska gott om energi, trots tempopendlingen på morgonen. Det blev faktiskt två riktigt bra pass och det kändes verkligen gött att kunna få till en sådan träningsdag, älskar ju känslan när jag tränar hårt och mycket.


Skönt också att jag kunde cykla hem från jobbet och ändå få en del tid i dagsljus, vi går helt klart mot ljusare tider och snart är säsongen här.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar