Image-map Startsidan Startsidan Startsidan Presentation Länkar Kontakt Sponsorer Övrigt

2017-02-06

Positivt från helgen

Hej och godmorgon!

Här kommer en liten rapport från dom positiva händelserna i helgen:
Vi var på hockey i lördags, såg Leksand-Örebro. Visserligen inget positivt resultat därifrån, men ändå kul att vara på plats i Tegera Arena igen. I periodpausen mellan första och andra perioden så var Filips lag med och spelade en match mot Leksands ungdomar. Där gick Falu IF segrande ur matchen med 2-0 och det var förstås riktigt kul att se!

23:59 på lördagnatten startade jag min Garmin-klocka och körde igång med 2x20 på testcykeln. När dammet lagt sig så hade jag kommit undan med två intervaller med 308 watt i snitt. Första gången denna vinter som jag är över 300 watt i snitt på klassiska tjugor faktiskt och det med ganska god marginal. Normala vintrar så brukar jag köra 2x20 på minst 300 watt för första gången i februari och så blev det även denna vinter. Faktiskt så var det "bara" 8.8 watt från personbästa.
Klockan rekommenderade 38 timmars återhämtning, men...

Knappt åtta timmar senare så var jag ute på cykeln igen. Blev ifattkörd av detta glada gäng. Fick någon pik om att dom hann i kapp mig men när jag förklarade att jag var lite stel i benen från nattens tjugor så blev det lite lugnare i ledet. Legenderna Johan Sonesson och Jonas Ahlstrand i dragposition.

Jag var faktiskt ensam vid Stora torget klockan nio igår, hoppas att fler dyker upp framöver på söndagarna. Tänkte väl då att jag skulle köra lite lugnare men så kom detta stora gäng ifatt mig innan Grycksbo och det var ju bara att haka på. Inte varje dag man får cykla med så många legender på en och samma gång. Dom som var med var: Frida Knutsson, Jenny Rissveds, Magnus Darvell, Emil Gabrils, Erik Wallén, Martin Eriksson, Johan Sonesson och Jonas Ahlstrand.

Dessa cyklister skulle vara ute i sex timmar ungefär men så lång tid kunde jag inte vara ute, så jag vände efter ett tag.

Jag passade på att köra lite skoterspår på hemvägen, jättefina förhållanden i skogarna nu. Intensiteten från sällskapet såg jag till att hålla även på hemvägen (jag tyckte dom körde rätt så intensivt, eller jag behövde köra intensivt för att hänga med dom i alla fall...). Det var först sista kvarten som jag slog av lite på tempot. Kom hem med tre nya träningstimmar på kontot!

Nu är det dags att rulla iväg till barnens skola och jobb, vi hörs!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar