Image-map Startsidan Startsidan Startsidan Presentation Länkar Kontakt Sponsorer Övrigt

2017-02-15

Kameraryggsäck och testcykelpass

Hej och godmorgon vänner!


Ny dag, nya möjligheter och ny utbildningsdag på jobbet idag. Efter jobbet så väntar utvecklingssamtal med Ebbah och senare har hon friidrott också. Så det blir väl aktivitet från det att jag slår upp ögonen till dess att barnen slår igen sina ögon för kvällen.

Igår så fick jag hem en fotoryggsäck från Scandinavian Photo. Den ingick faktiskt i köpet av kameran i en kampanj som dom hade. Det är en MindShift Ultralight Dual 36L. Superlätt, stor och med möjlighet att plocka ur kamerainsatsen för att ha den som en axelväska.
Jag hade faktiskt redan innan jag skaffade kameran börjat kolla på ryggsäckar. Egentligen så vill jag ha en superliten ryggsäck också som jag skulle kunna ha när jag cyklar och bara typ få plats med kameran med ett monterat objektiv och kanske ett ytterligare objektiv. Har ni sådana tips så får ni gärna dela med er.

Stort tack för alla era kommentarer om fotoredigeringsprogram också, Lightroom var det ni rekommenderade så det får det också bli. Jag var lite inne på det redan innan också men tänkte att jag vill dubbelkolla med er som kan något också.

Igår kväll/natt så körde jag testcykel. Hade jättemycket Testcykelångest™ och sega ben, men ville så gärna komma igång med träningen. Jag körde 2x20 minuter på 300 watt. Ett pass som jag nu under andra halvan av vintern bara vill kunna damma av närsomhelst och hur som helst. Det ska liksom inte vara något problem och det ska gå lika lätt som att äta en tallrik fil och flingor. Ungefär.
Så gick det faktiskt igår. Visserligen lite sega ben och klen mentalt, men själva fysiken funkade bra ändå och jag körde bara en minuts "uppvärmning" för att istället bara få allt överstökat.
Dags för testcykelplågeri!

Kalibrering av mina Vector 2-pedaler.

Lite plågad ändå.

Rekommenderad vila: 31 timmar.

Skönt att ha tränat, skönt att bara kunna damma av 2x20 på 300 watt utan problem och framför allt skönt att ha tränat överhuvudtaget. I kväll blir det träning igen, skoj!

2 kommentarer:

  1. Vad jag förstår kör du ofta med både klocka och cykeldator. Går data från dessa två att "synka" eller använder du en av dem "offline"? För övrigt tack för en grym blogg.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej!
      Jag brukar köra med klockan "offline" när jag kör dubbelt. Det går nog inte att synka datan på något vis.

      Radera