Image-map Startsidan Startsidan Startsidan Presentation Länkar Kontakt Sponsorer Övrigt

2017-02-22

Jag försökte i alla fall...

Bild från morgonpendlingen, det hade varit trevligare med cykelpendling idag.

Hej och god förmiddag!

Tog mig till jobbet även om det gick långsamt idag. Det berodde inte på mina slitna ben utan att plogbilarna givetvis måste försöka hålla vägarna snöfria. Det hade ju varit rätt gött annars att få cykla i lite nysnö, andas frisk luft och bara njuta hela vägen till jobbet. Men att sitta i bilkö har väl sin tjusning det med, antar jag? Tänk att bo på ett ställe och ha köer som vardag, det hade jag inte stått ut med.

Angående mitt försök så gjorde jag ett svagt försök att ta rekord på tjugor igår. Mina rekord är 316.8 watt på 2x20 min och 310.4 watt på 3x20 min. Igår fixade jag två på 308.55 watt. Så jag är ganska nära men samtidigt ganska långt ifrån. Båda rekorden är från tiden inför säsongen 2015 då jag blev 10:a i Långloppscupen. Skulle jag slå rekorden denna vinter så vet jag ju att jag effektmässigt ligger bra till för en hyfsad säsong igen.

Igår hade jag dock riktigt slitna ben, så ett rekord var väl kanske att hoppas på för mycket, slitna ben brukar ta bort en del motivation och pannben. Det var ändå sjätte dagen i rad med träning där jag bland annat hunnit med rekordettor, två tempopendlingar +ANNAT.  Men viljan finns då där i alla fall och med pigga ben borde det gå att sprätta sig igenom ett rekordpass ganska snart. Något annat jag måste ta mig igenom ganska snart är Kompiskampen för februari. Jag har ju gjort ett misslyckat försök redan, så jag tänkte ta mig igenom ett lyckat också innan månaden tar slut. Jag hoppas och tror att jag skulle kunna fixa runt 340 watt, men det ska ju göras också. I januari fick jag ihop 332.5 watt och en ökning är ju önskvärt...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar