Image-map Startsidan Startsidan Startsidan Presentation Länkar Kontakt Sponsorer Övrigt

2017-01-31

Tröskelträning

Hej och godkväll!

Idag hade jag väl egentligen tänkt att få lite mer träningstid men istället så körde jag på hårt hemåt efter jobbet. Av den dryga timmen så fick jag ihop 32:20 på 88% av max. Bra pass!

Lite recovery efteråt, det behöver man!

Jag ser ut att inleda VABruari med just VAB imorgon...

Jag har märkt att om jag tränar mellan 2000 och 2500 minuter per månad så ligger jag på en bra nivå. Över 2000 är okej och 2500 är riktigt bra. Inför och under säsongen 2015 så låg jag där i åtta månader i följd och det gick ju bra den säsongen också. Inför/under 2016 så hade jag bara tre månader med över 2000 minuters träning och det gick ju inte heller lika bra. Två av månaderna där jag låg på en bra nivå var juni och juli, under augusti så gjorde jag mina två bästa tävlingar. Så mycket pekar på att jag presterar bättre om jag håller mig över 2000 minuter/månad. Givetvis är minuter inte allt utan det gäller att göra något bra av dom också, men det brukar inte vara något problem för mig. Nu har jag inlett resan mot 2017 års säsong med två månader kring 2500-strecket. Bra träningsmängd alltså!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar