Image-map Startsidan Startsidan Startsidan Presentation Länkar Kontakt Sponsorer Övrigt

2016-05-01

Tre timmar slakt som avslut på en tuff period

God kväll vänner!

Idag körde jag som rubriken säger, tre timmar. Att det blev slakt av det hela var för att jag hade sprättsuget och jämnstarkt sällskap, så vi gasade på i vissa skogspartier och i backar så mjölksyran bara sprutade. Trots att det här var nionde dagen i rad med träning så lyckades jag jaga upp pulsen i 97% av max. Bra hetsnivå!
Det blev ett riktigt bra pass och inget som jag skulle ha kunnat få till på egen hand.

Premiärkörde mina nya skor idag. Några gram tyngre än föregångaren men kändes styvare. Kanske är där grammen sitter? Kändes i alla fall lika sköna som skorna jag haft i ett par år nu och det är ju det viktigaste. Riktigt snygga också, tycker jag.

Dagens träningssällskap; 27.5:orna Robert Reyier Österling och Jonatan Steen. Vi körde på Långa Lugnets bana, ingen skräll för er som läser min blogg. Jag nöter och nöter på den just nu.

Full fart i Jämmerdalen.

Robban lyckades bli sliten på slutet, men Jonatan kunde jag aldrig skaka av mig. Hur mycket jag än försökte. Det bådar gott inför hans långloppscyklande det.

Där vinkade vi av varandra och så fortsatte jag en timme till på egen hand. Knappt styrfart på slutet dock eftersom benen var darriga och kroppen tom. Ett riktigt bra pass, det tål att upprepas. Det här lär vi göra om!

På slutet så passade jag på att kika på lite olika spårval och gjorde en liten insats för Långa Lugnet.

Imorgon har jag vilodag och det ska bli hur skönt som helst!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar