Image-map Startsidan Startsidan Startsidan Presentation Länkar Kontakt Sponsorer Övrigt

2016-05-12

På väg!

Mot Mitsubishi MTB Challenge!

Eller okej, egentligen så är jag på väg till jobbet bara. Men jag tar med mig så mycket som möjligt nu för att underlätta morgondagen. Har med mig allt känns det som, ändå ligger väl hälften kvar hemma. Tur då att jag ska till jobbet imorgon igen.

Börjar ni bli laddade då? Jag börjar bli riktigt laddad nu tack vare att jag packat en del. Det blir liksom som en trigger som säger att det är dags för tävling. Men jag ska hålla mig kall ett tag till och sparar det där sista peppet till tävlingsmorgonen.

Har sett att regnet nu tycks komma lördag eftermiddag istället för under fredagen. Skönt för de allra flesta men ändå lite tråkigt, om ni frågar mig. Med tanke på vilka däck jag har så är det kanske bäst om det inte regnar ändå...

Har sålt min MTB från i fjol, så på Billingeracet kör jag med en ny hoj. Den är dock i princip likadan som den jag haft, så det blir ingen större omställning. Kommer byta till den styrstam jag har kört med och även sadeln byter jag. Hjulen ska jag också byta, sedan borde jag vara good to go.

Är ni redo för Billingeracet?!

3 kommentarer:

  1. Vad blir det för sadel? Och varför vill du ha regn och kallt?? Börjar också bli pepp nu, och lycka till!

    SvaraRadera
    Svar
    1. En Selle Italia som jag haft ett tag. Har suttit på landsvägscykeln senast. Jag klarar kyla relativt bra och många av mina konkurrenter tycker att det är pest och pina med regn och kyla. Så i sämre väder har jag större möjligheter.

      Radera
  2. Döskalle kan du vara själv,-) Förresten hur tycker du Renegade däcken fungerar? Lycka till i Skövde.

    SvaraRadera