Image-map Startsidan Startsidan Startsidan Presentation Länkar Kontakt Sponsorer Övrigt

2016-05-01

Hej världen!

God dag cykelvänner!

Idag när Frida vaknade så bad jag Ronya ta Frida så att jag kunde få sova lite längre. Annars brukar det ju alltid vara jag som går upp med henne, men jag behöver ju också sovmorgon då och då.

Igår var det ju inte bara SWE-Cup i Säter, vi var faktiskt på Falu Gruva först också.

På gruvområdet så var det agility/freestyle tricks med Falu Hundsällskap, prova på backhoppning med Holmens IF, fiskedamm, ponnyridning, familjegympa +ANNAT. Sedan så tändes barnens egen brasa klockan 13:30. Men då var ju Frida och jag i Säter och kollade på mountainbike-tävlingarna.

Jättebra initiativ till ett valborgsmässofirande för småbarnsfamiljer. Skönt att slippa hålla ungarna uppe till klockan 22 på kvällen för att man ska se en eld tändas liksom. Ebbah deltog med stor iver i backhoppningen, det är nästan så att hon borde få testa på det i ungdomsbackarna på Lugnet i vinter.

Eftersom jag är en proffspappa så lyckades jag nästan till fullo med min "Frida på MTB-tävlingsplan". Planen var att komma till Säter, ge henne välling där och så skulle hon slockna precis lagom till startskottet för elitklasserna. Men nu somnade hon först med någon km kvar till Säter, sedan vaknade hon när jag tog ut henne ur bilen och då fick hon dricka vällingen i vagnen på väg upp till tävlngsplatsen där hon genast somnade om. Sedan så sov hon ända till eliten var ute på sista varvet och jag skulle börja gå ner mot målet! Success!

När vi kom hem från Säter så var Ronya och Ebbah på akuten. Ebbah har gnällt över ont i handen i nästan två veckor så vi tänkte att det väl var dags för en diagnos så att vi kunde få slut på klagandet.

På granngården, Gullnäsgården, skulle det tändas majbrasa klockan 21. Så när Frida somnat så gick Filip och jag dit. Emily var hemma och vaktade sovande bebisen.  När vi började gå typ tio i nio så kände vi röklukt och när vi kom fram så insåg vi att dom tjuvstartat eldandet. Tydligen hade dom tänt brasan kvart i nio. Så där får man väl inte göra?
Nu gjorde det inte så mycket för Filip och mig, men det var rätt många andra som kom samtidigt som oss och var desto mer besvikna över att ha missat när elden tändes.

Sen kom Ebbah hem med gipsad arm på grund av att en benflisa lossnat i handen, så mycket för gnällig unge...

Man skulle nästan kunna tro att jag sitter naken och bajsar på den här bilden. Men jag sitter bara med mina håriga ben på testcykeln och ser besviken ut. Borde ju förstå bättre än att tro att det ska gå bra att cykla mitt i natten med trött kropp, slitna ben och ett huvud som inte ville samarbeta. Men men. Lite träning är bättre än ingen träning och imorgon har jag planerat in en välförtjänt vilodag!

Även om passet kändes skit igår och jag inte hade skalle nog att ta mig igenom det på ett bra vis så hann jag ändå få ett kvitto på att jag är stark. Det är bara den där piggheten som saknas nu...

För er som väntar på sömnrapporten så kommer den här: ett snitt på 6:40 denna vecka! För er som undrar om kosten så kan jag meddela att jag kört en till vegetarisk vecka så nu är jag uppe i två. Min största oro med det här vegetariska är att jag inte ska få i mig tillräckligt med järn. Det vore ju onekligen obra. Tänker mig att äta kött någon gång i veckan som kommer. Får se hur, var och när det blir.
Har faktiskt drömt en kött-mardröm tidigare i veckan också. Skulle äta en vegansk burgare och när jag tog en rejäl tugga så var det en saftig hamburgare och inget veganskt alternativ. Skräcken. Ni förstår kanske att jag blivit lite skadad nu...

Dags att städa klart här hemma och fjäska för hustrun så att det kan bli något cyklat idag också... Vi hörs!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar