Image-map Startsidan Startsidan Startsidan Presentation Länkar Kontakt Sponsorer Övrigt

2016-05-02

Min nya bloggdator

Hej vänner!

Snart är vilodagen till ända och jag ska få träna imorgon igen. Det blir sprättintervaller till jobbet och chill hem. Egentligen borde jag kötta livet ur mig på väg hem också då jag blev av med ett Strava-KOM längs hempendlingsvägen tidigare idag. Eller om det var igår? Jobbigt i alla fall då jag vet att jag körde riktigt fort för att ta det där KOM:et.

Jag sov lite för lite i natt och det i kombinationen med den tuffa träningsperiod jag genomlidit gör mig allt annat än pigg just nu. Tänkte lägga mig i tid och avnjuta en natts återhämtning så känns det förhoppningsvis lite bättre imorgon igen.

Fult, men ändå fint på något vis. Morgonstund vid Gullnäsgården där man avverkat för att bygga hus åt våra framtida grannar.

Poliser överallt i stan denna morgon och hotellparkeringarna var fulla med polisbussar. Det var ju demonstrationståg i Borlänge igår där ett gäng nazister skulle gå genom centrum och hålla till i en central park. Bäddat för bråk, men det blev bara några sekunders bråk så polisnärvaron gjorde helt klart nytta. Frågan är bara vad kostnaden för detta blev...? Polisbussarna på bilden är alltså bara några få av alla dom som fanns i Falun idag.

Idag åt jag inte vegetariskt till lunch för första gången på två veckor. Frugan överraskade med ett besök på kontoret vid lunchtid och jag tänkte att det var lika bra att avdramatisera det hela för mig. Så vi gick till thairestaurangen i närheten. Jag blir ju lite fanatisk i det jag tar mig för. Skulle testa en vegetarisk vecka och plötsligt var jag på väg att bli vegan. Min tanke nu är att jag ska äta vegetariskt i stor utsträckning och äta kött någon gång i veckan och kanske ha en vegansk dag i veckan också. Vi får väl se vart det här landar och vad jag ska bli när jag blir stor.

Direkt efter jobbet så drog Filip, Frida och jag till Sundborn. Filip skulle spela träningsmatch i fotboll där på deras nya och häftiga 7-mannaplan. Man har sommaranpassat hockeyrinken till fotbollsspelande, riktigt fint! Filip var både utespelare och målvakt idag, men inte samtidigt.

Frida härjade KONSTANT under hela tiden som matchen pågick. Hon är inte speciellt blyg och gillar att utforska världen och hitta på hyss. Så det gäller väl bara för mig att inte stoppa henne allt för mycket utan bara försöka hänga med. Men efter 3x15 minuter samt periodpauser så var jag helt slut när det var dags för hemfärd.

Nu sitter jag och bloggar från min nya datamaskin. Egentligen är det ju typ en surfplatta som man kan koppla ett platt tangentbord till. Den heter Microsoft Surface Pro 3 i5 128GB, för er som är datamaskinintresserade. Min älskade fru har köpt den åt mig idag. Jag älskar henne för att hon är så spontan och impulsiv. Helt tvärt emot vad jag är. För det mesta. Speciellt när det kommer till inköp av saker som kostar lite pengar eller som jag tänker använda mycket. Jag hade scannat av vad som finns på marknaden, vilka behov jag har, vilken budget jag kan tänka mig och sedan hade jag börjat leta efter alternativ som passar min kravspec. Ronya var bara inne i affären i annat ärende och köpte den här för att den verkade bra och hon fick ett bra pris. 

Det där var allt jag hade att säga idag, vi hörs imorgon igen.

3 kommentarer:

  1. Vi mtb nördar, tänker nästan bara cykel.så det blir gärna bara det i tankarna ;)

    SvaraRadera
  2. du har för bra fru! :-)

    SvaraRadera