Image-map Startsidan Startsidan Startsidan Presentation Länkar Kontakt Sponsorer Övrigt

2016-05-24

Wallride på Långa Lugnet


Hej Cykelvänner!

Nu har jag markerat mina 8 kilometer av Långa Lugnet. Precis som i fjol så har jag markerat dom åtta första kilometerna men till skillnad från i fjol så var jag ute i god tid denna gång. Det gick dessutom snabbare än jag trodde denna gång, kanske dels av erfarenhet från förra året men framförallt eftersom dom satt ner plogpinnar längs grusvägarna på övningsområdet. I fjol var det ett litet helvete att markera längs dom där grusvägarna men nu fanns det ju pinnar med jämna mellanrum att använda. Supersmidigt!

Nu är det många som vill öva på banan dom här sista dagarna innan loppet, men jag hittade ett par sådana här rackare längs med banan och vill påpeka att det är strängt förbjudet att köra på övningsområdet, där stora delar av loop 1 går, från och med 08:00 imorgon och fram till klockan 18:00 på torsdag. Då pågår nämligen skjutövningar.
Bortsett från att det är förenat med livsfara att vistas på övningsområdet under skjutövningarna så är det också väldigt dumt mot Långa Lugnet. För börjar det välla in en massa cyklister som inte följer reglerna så kommer det inte att bli något Långa Lugnet där.
Så låt bli loop 1 till på fredag, är ni bussiga.

Det här hindret finns längs med Långa Lugnets bana. Tyvärr är det nog borta på lördag.

Falu Stigcyklister var på plats på Lugnet i kväll och la några sista händer på den nya flowleden Gamla Mormor. Ser ju riktigt häftigt ut!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar